PracaGrupypl.praca.dyskusje › Referencje - jak pisać

  • 1. Data: 2004-02-19 16:46:40
    Temat: Referencje - jak pisać
    Od: "MariuszR" <m...@o...pl>

    Jak pisać referencje?

    Jak to wygląda prawnie o weryfikowalność od strony pracodawcy - co na to Ust
    awa o ochronie danych osobowych?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-02-19 16:55:19
    Temat: Re: Referencje - jak pisać
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    > Jak pisać referencje?
    >
    > Jak to wygląda prawnie o weryfikowalność od strony pracodawcy - co na to Ust
    > awa o ochronie danych osobowych?
    >
    > Pozdrawiam.

    Zapytaja cie o kilka nazwisk osob, ktore moga dac ci referencje. Dasz, kogo
    zechcesz, niekoniecznie szefa, z ktorym toczysz wojne. Ja dawalam moich bylych
    klientow, znajomych z roznych firm, z ktorymi pracowalam. Nie spotkalam sie,
    by dzwonili do ostatniego pracodawcy, To nieetyczne i nikt powazny nie
    chcialby potem dla takiej firmy pracowac.

    podajesz w CV miejsca, w ktorych poprzednio pracowales i nie jest to
    tajemnica. Poza tym zawsze zalaczasz formulke, ze zgadzasz sie na
    przetwarzanie danych osobowych. Mozesz jej nie zamiescic, tylko nie licz, ze
    ktos cie zaprosi na rozmowe.

    Pozdrawiam
    parrot

  • 3. Data: 2004-02-19 19:51:25
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    W cv nie podawaj referencji. Namiary podasz dopiero jak poprosza.

    Zeby referencje byly cos warte, dobrze jest je sprawdzic z conajmniej trzech
    niezaleznych zrodel. Najwieksza wartosc maja jesli jest to ktorys z bylych
    przelozonych oraz ktos z bylych podwladnych oraz wspolpracownikow. Dodatkowo
    mozna dodac kogos z zewnatrz (klienta)