PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pracodawca placi za niewykorzystany urlop przed rozwiazaniem umowy?

  • 1. Data: 2004-02-19 13:42:12
    Temat: czy pracodawca placi za niewykorzystany urlop przed rozwiazaniem umowy?
    Od: "Rocky" <r...@o...pl>

    witam,

    jak to jest (szczegolnie po nowelizacji) ?

    osoba pracuje 6ty miesiac - umowa o prace.
    skonczone studia wyzsze - mgr.
    wykorzytany urlop - 0 dni.

    prosze powiedzcie ile dni urlopu przysluguje danej osobie oraz
    jesli nie wykorzysta urlopu przed wygasnieciem umowy (zakladajac ze nie
    bedzie podpisana nastepna w tej firmie lub przedluzona obecna) to czy
    pracodawca ma obowiazek wyplacic ekwiwalent???

    jakie przepisy to reguluja ??

    pozdrawiam,
    Rocky

  • 2. Data: 2004-02-19 21:16:20
    Od: j...@o...pl

    > Ekwiwalent za niewykorzystany urlop jest wypłacany tylko wtedy, kiedy
    następuje rozwiązanie umowy pracownika z pracodawca a pracownik nie wziął
    żadnych dni wolnych od pracy. W twoim wypadku odpowiednio do czasu
    przepracowanego (6 m-cy) to 10 dni. Tyle było do wykorzystania.

    Pamiętaj, że dopiero od tego roku osoba zaczynająca pracę ma prawo do urlopu w
    wymiarze 1/12 po przepracowaniu każdego miesiąca.

  • 3. Data: 2004-02-20 09:21:04
    Od: "Rocky" <r...@o...pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj, że dopiero od tego roku osoba zaczynająca pracę ma prawo do
    urlopu w
    > wymiarze 1/12 po przepracowaniu każdego miesiąca.

    ok. rozumiem ale dana osoba pracuje juz dokladnie 7 miesiac.

    pozdr,
    Rocky

  • 4. Data: 2004-02-20 19:00:32
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > bedzie podpisana  nastepna w tej firmie lub przedluzona obecna) to czy
    > pracodawca ma obowiazek wyplacic ekwiwalent???

    Z tego co napisałeś wynika, że to pierwsza praca i wymiar urlopu wynosi 20
    dni.Zgodnie z obowiązującymi przepisami tą osobę 10 dni może wykorzystać po 6
    miesiącach pracy.Następnę 10 dni po roku pracy lub całość po roku pracy.Jeżeli
    zwolnienie nastąpi po 6 miesiącach lub później to pracodawca łaski nie robi
    jeżeli nie został wykorzystany urlop musi wypłacić ekwiwalent pieniężny.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-02-20 21:16:21
    Od: j...@o...pl

    > ok. rozumiem ale dana osoba pracuje juz dokladnie 7 miesiac.
    >

    > pozdr,
    > Rocky
    >
    > nowe zasady nabycia urlopu to taka dodatkowa informację dla
    Ciebie....potraktuj to jako ciekawostkę....

    pozostaje rzeczy o których pisałam pozostają bez zmian, po przepracowaniu 6 m-
    cy - urlop 10 dni albo ekwiwalent za niewykorzystane 10 dni urlopu....