PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwrot pieniedzy

  • 1. Data: 2002-01-12 11:14:20
    Temat: zwrot pieniedzy
    Od: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl>

    Witam.
    Mam pytanie w pewnej gnebiacej mnie sprawie.
    Swego czasu moja kolezanka , ktora zajmowala sie ksiegowoscia byla na
    macierzynskim i przychodzila raz na jakis czas do firmy , zeby zrobic
    najwazniejsze rzeczy. Ja w tym czasie oprocz swoich obowiazkow musialam
    przejac czesc jej rzeczy mimo ze jest to inny dzial, czyli mialam swoje
    obowiazki i dodatkowo jej (za ktore oczywiscie nie dostawalam dodatkowego
    wynagrodzenia).
    Jednym z moich nowych obowiazkow bylo wypisywanie przelewow np z pensjami i
    to zawsze zbiegalo sie wtedy kiedy ja w swojej "dziedzinie" mialam
    najwiecej roboty.
    I zdarzylo mi sie popelnic blad. Na przelewie dotyczacym kwoty na 1 000 zl
    , wpisalam imie i nazwisko osoby do ktorej powinny trafic te pieniadze , a
    nr konta innego pracownika posiadajacego konto w tym samym oddziale. Mimo
    mojej pomylki dwa banki przez ktore przelew przechodzil nie wychwycily
    ewidentnego bledu i pieniadze poszly nie tam gdzie trzeba.
    Osoba ktora je otrzymala , obecnie juz nie pracuje w firmie , podala firme
    do sadu w pewnych sprawach i mowi , ze moze pieniadze odda a moze nie.
    A szef chce obciazyc kosztami tej pomylki mnie , czyli po prostu zabrac mi
    ten 1 000 zl z pensji.
    Czy ma takie prawo?
    Dodam , ze w umowie o prace mam wsrod swoich obowiazkow wymienione rowniez
    "wykonywanie innych polecen wydanych przez zarzad" , ale jak zaznaczam nie
    mam ani wyksztalcenia ani doswiadczenia w pracy , ktora musialam wykonywac
    w zastepstwie.

    Anka

  • 2. Data: 2002-01-12 11:36:38
    Temat: Re: zwrot pieniedzy
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > mojej pomylki dwa banki przez ktore przelew przechodzil nie wychwycily
    > ewidentnego bledu i pieniadze poszly nie tam gdzie trzeba.

    Jakie to Banki ???
    Spróbuj sama porozmawiac z obdarowana osoba. Wez ja na litosc.

    Quba

  • 3. Data: 2002-01-12 11:53:31
    Od: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl>

    > Jakie to Banki ???
    > Spróbuj sama porozmawiac z obdarowana osoba. Wez ja na litosc.

    Bank Spoldzielczy Rzemiosla (bank firmy) i BPH (bank w ktorym obie osoby
    mialy konto).
    Z tym czlowiekiem rozmawialam , ale tak jak napisalam wczesniej , on teraz
    jest zajety procesowaniem sie z firma , a poza tym jak napisalam wczesniej
    , moze odda a moze nie.
    To juz trwa poltora miesiaca.

    Anka

  • 4. Data: 2002-01-12 12:01:26
    Od: <N...@p...onet.pl>

    > Bank Spoldzielczy Rzemiosla (bank firmy) i BPH (bank w ktorym obie osoby
    > mialy konto).

    Składaliście reklamacje w banku.
    Spytaj na grupie pl.biznes.banki tam są fachowcy. I od razu podaj banki.

    Pozdrawiam

    Quba

  • 5. Data: 2002-01-12 13:25:58
    Od: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl>

    > Składaliście reklamacje w banku.
    > Spytaj na grupie pl.biznes.banki tam są fachowcy. I od razu podaj
    banki.

    tak , reklamacja byla skladana
    bank nie czuje sie odpowiedzialny za to wszystko

    Anka

  • 6. Data: 2002-01-12 16:51:17
    Od: "riki" <r...@s...pl>

    Uzytkownik "Anka P." <j...@t...linux.net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > mam ani wyksztalcenia ani doswiadczenia w pracy , ktora musialam wykonywac

    przelewach byly niezgodne / nazwisko i nr konta/ to tak jak z czekiem
    bankowym róznica jednej cyfry czy tez litery uniewaznia go.Pracownicy w
    banku równiez nie wywiazaly sie ze swoich obowiazów !!!.Dziwie sie ,ze bank
    nie czuje sie winny skoro jego pracownicy nie dopelnili swoich obowiazków i
    to jest przykre....Pracownik który pobral nie nalezne wynagrodzenie równiez
    bedzie musial je zwrocic, podobny temat byl juz poruszany na grupie/nie
    pamietam nazwy/.
    Wrzuc ten temat tez na grupe pl. prawo.
    powodzenia

  • 7. Data: 2002-01-12 17:21:21
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "Anka P." <j...@t...linux.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    nie
    > mam ani wyksztalcenia ani doswiadczenia w pracy , ktora musialam

    U nas na szkoleniu z BHP i prawa pracy prowadzący powiedział, że nie ma
    prawa nikt Ci wydać polecenia służbowego wykraczającego poza zakres
    Twoich obowiązków, a jeśli takie polecenie zostaje wydane to powinnać
    powiadomić swojego kierownika i on powinien zaingerować. Ale teraz to i
    tak musztarda po obiedzie. IMO masz szansę wygrania tego w sądzie pracy,
    ale wtedy na pewno pożegna się z Tobą Twój pracodawca. Musisz sama
    ocenić co jest bardziej warte świeczki, no i czy możesz się pogodzić z
    tym, że ten 1000 zł to nauczka na przyszłość.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 8. Data: 2002-01-13 12:51:08
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

> [...]
    równiez
    > bedzie musial je zwrocic, podobny temat byl juz poruszany na grupie/nie

    Miałem do czyniena z podobną sytuacja.
    Ale w stosunku do banku (w którym pracownik miał ROR) i w stosunku do
    pracownika (który dostał nienależną mu kwote pieniędzy) stroną była FIRMA z
    całym jej aparatem administracyjnym i prawnym a nie pracownik który popełnił
    pomyłke.
    Spraw był w sądzie. FIRMA wygrała "w cuglach". Były pracownik pieniadze
    zwrócił.
    Dziewczyny dostały ustny opr. od prezesa i tyle.
    Twój szef wybrał rozwiązanie najlepsze dla niego.
    Co robić: "decyzja należy do Ciebie" czyli patrz poniżej (Xena d Bazyl vel
    Tatiana).
    Osobiście: ""wepchałbym mu te 1kilo do gardła i powiedział -
    SMACZENGO!!!!!""
    pozdr.
    svobo

  • 9. Data: 2002-01-13 15:04:17
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    On Sat, 12 Jan 2002 12:14:20 +0100, "Anka P."
    <j...@t...linux.net.pl> wrote:

    Pogadaj z gosciem.
    Mozesz mu wyjasnic, ze w ten sposob i tak firmie nie zaszkodzi,
    bo firma wyciagnie ta kase od Ciebie, a zaszkodzi Tobie osobiscie :-(

    Ew. Jesli dane na przelewie (nazwisko / konto) sie nie zgadzaly
    bank musi uznac reklamacje.

    Wyrazy wspolczucia.
    Marecki

  • 10. Data: 2002-01-13 17:22:22
    Od: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl>

    > ale wtedy na pewno pożegna się z Tobą Twój pracodawca. Musisz sama
    > ocenić co jest bardziej warte świeczki, no i czy możesz się pogodzić z
    > tym, że ten 1000 zł to nauczka na przyszłość.

    teraz jestem w ciazy , wiec chyba za duzo nie moze mi zrobic ;-)
    poza tym na szczescie dziewczyna odpowiedzialna za sprawy
    ekonomiczno-administracyjne juz wrocila , w zwiazku z tym ja zajmuje sie
    tylko i wylacznie swoimi obowiazkami
    hmmmm... jutro postaram sie zadzwonic do PIP i zapytac o szczegolowe
    informacje
    dzieki za pomoc

    Anka