PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2010-09-02 14:38:28
    Temat: zwolnienie lekarskie
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Witam,
    czy jeśli będę miała w ciągu roku w sumie 33 dni zwolnienia lekarskiego na
    siebie, a następnie zdarzy się, że będę musiała wziąć zwolnienie lekarskie
    na dziecko, to czy to zwolnienie będzie naliczane oddzielnie (jako kolejne
    33 dni opłacone przez firmę), czy wtedy wyjdę poza limit tych 33 dni i
    zasiłek chorobowy będzie mi już wypłacał ZUS?
    I jeszcze jedno - czy zasiłek na dziecko to 80% czy 100% wynagrodzenia?
    Z góry dziekuję za pomoc.
    Alicja

  • 2. Data: 2010-09-02 20:25:27
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2010-09-02 16:38, Alicja pisze:
    > Witam,
    > czy je?li b?d? mia?a w ci?gu roku w sumie 33 dni zwolnienia lekarskiego na
    > siebie, a nast?pnie zdarzy si?, ?e b?d? musia?a wzi?? zwolnienie lekarskie
    > na dziecko, to czy to zwolnienie b?dzie naliczane oddzielnie (jako kolejne
    > 33 dni op?acone przez firm?), czy wtedy wyjd? poza limit tych 33 dni i
    > zasi?ek chorobowy b?dzie mi ju? wyp?aca? ZUS?
    > I jeszcze jedno - czy zasi?ek na dziecko to 80% czy 100% wynagrodzenia?

    Zasiłek opiekuńczy (tzw. zwolnienie lekarskie na innego chorego
    członka rodziny) to jest zupełnie co innego niż wynagrodzenie/zasiłek
    chorobowy (z tytułu choroby własnej).
    Zasiłek opiekuńczy płaci od razu ZUS i są nst. limity:
    -60 dni w ciągu roku na dzieci do 14 lat
    -14 dni na innych chorych członków rodziny (matkę, męża, starsze dziecko).

    Aha i trzeba pamiętac o wypełnieniu wniosku do uzyskania zasiłku
    opiekuńćzego (z-15)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2010-09-02 20:39:38
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > -14 dni na innych chorych członków rodziny (matkę, męża, starsze dziecko).
    >
    > Aha i trzeba pamiętac o wypełnieniu wniosku do uzyskania zasiłku

    Dołożę tylko, że zasiłek opiekuńczy to 80 % wynagrodzenia.

    Zawsze zastanawia mnie takie podejście pracownika. Czy to nie aby rozważanie
    co się lepiej opłaca? Chorować amemu czy dziecko wykorzystać ?

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2010-09-04 13:12:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-09-02 22:39, pawelj pisze:

    > Zawsze zastanawia mnie takie podejście pracownika. Czy to nie aby rozważanie
    > co się lepiej opłaca? Chorować amemu czy dziecko wykorzystać ?

    Ale to normalne i również praktykowane przez pracodawców - lepiej samemu
    zrobić, czy zatrudnić pracownika, a może lepiej kogoś z zewnątrz? Każdy
    kalkuluje wedle siebie, aby jak najlepiej na tym wyjść prawda?

  • 5. Data: 2010-09-06 09:17:24
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]

    > -14 dni na innych chorych członków rodziny (matkę, męża, starsze dziecko).
    >
    > Aha i trzeba pamiętac o wypełnieniu wniosku do uzyskania zasiłku

    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Czyli jeśli dobrze zrozumiałam to moje zwolnienia lekarskie nie mają
    kompletnie żadnego związku ze zwolnieniem na dziecko?
    Alicja

  • 6. Data: 2010-09-06 09:25:40
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał

    > Dołożę tylko, że zasiłek opiekuńczy to 80 % wynagrodzenia.

    Dziękuję za tę informację.

    > Zawsze zastanawia mnie takie podejście pracownika. Czy to nie aby
    > rozważanie co się lepiej opłaca? Chorować amemu czy dziecko wykorzystać ?

    Nie rozumiem o czym piszesz.
    Niczego nie rozważałam (bo ja można rozważać kto choruje a kto nie), tylko
    po prostu poprosiłam o pomoc w wyjaśnieniu spraw, na których się nie znam. I
    w sumie dobrze, że spytałam, bo wyszło na to, że kadrowa złosliwie
    wprowadzała mnie w błąd twierdząc, że za zwolnienie lekarskie na dziecko
    musi płacić zakład pracy na tych samych zasadach, na jakich płaci za
    pracownika.
    Alicja