PracaGrupypl.praca.dyskusjezwlonienie a umowa na czas okreslony › Re: zwlonienie a umowa na czas okreslony
    From: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwlonienie a umowa na czas okreslony
    Date: Tue, 23 Dec 2003 21:46:11 +0100

    Jeżeli zachorowałeś jeszcze w czasie zatrudnienia i będziesz chorował nadal
    po ustaniu zatrudnienia, to będzie Ci przysługiwał zasiłek chorobowy płatny
    przez ZUS.
    Pracodawca (na druku ZUS-owskim) wystawi zaświadczenie o wysokości Twoich
    zarobków w ostatnich 6 miesiącach (lub w krótszym okresie, jeżeli jeszcze
    nie przepracowałeś 6 miesięcy), na podstawie czego ZUS będzie mógł obliczyć
    przysługujący Ci zasiłek chorobowy.
    Zaświadczenie lekarskie o niezdolności do pracy po ustaniu zatrudnienia - do
    8 dni od daty wystawienia - należy złożyć w oddziale (inspektoracie) ZUS
    właściwym ze względu na miejsce Twojego zamieszkania.
    Ale najpierw zgłoś ten problem u pracodawcy, aby przygotował Ci
    zaświadczenie o zarobkach.

    Życzę zdrowia
    ali