PracaGrupypl.praca.dyskusjeznowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia › Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
  • Data: 2005-06-03 01:50:37
    Temat: Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
    Od: "Lomax" <l...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek napisał(a):
    > No i tutaj niestety zmartwię Ciebie.... Pracy tej nie dostałem przez ŻADNE
    > znajomości, tylko dzięki Gazecie Wyborczej. Co prawda odezwali się do mnie
    po
    > 3 miesiącach od wysłania mojej oferty,ale się odezwali....Najlepiej od
    razu
    > posądzać, że ktoś dostał pracę przez plecy...Po prostu
    wymiękam........Wiemy
    > wszyscy jak bardzo pomagają tzw."plecy",ale wcale to nie oznacza, że u nas
    > TYLKO dzięki nim można cokolwiek dostać......

    Witam
    Ja też jestem po Transporcie (PolŚl) i żeby było śmieszniej, też szukam
    pracy w branży IT :-) Ciekaw jestem jak dostałeś tą pracę, tzn wiemy już, że
    odpowiedziałeś na ogłoszenie w gazecie, ale chodzi mi o Twoje wcześniejsze
    doświadczenie w tej branży.

    > A jeśli chodzi o mój kierunek studiów,to jakoś tak wyszło. O wiele
    ciekawszy
    > jest dla mnie obszar IT.

    U mnie podobnie "jakoś tak wyszło" :-). Zdawałem oczywiście na informatykę,
    ale konkurencja byla duża, a moje świadectwo maturalne już mniej
    konkurencyjne. "Dobry" z egzaminu okazał się więc niedostatecznie dobrym by
    się dostać. Wylądowałem na "Elektrotechnice", a że w tym czasie Polibuda
    utworzyła nowy wydział "Transportu" w moim mieście, to uderzyłem właśnie
    tam, stwierdzając, że Transport jest na miejscu, a "interesuje" :) mnie tak
    samo jak elektrotechnika.

    Dlaczego więc nie szukam pracy w swoim zawodzie?
    Bo jej nie ma!
    Dlaczego szukam pracy w branży IT?
    Bo to mnie interesuje i pociąga. Niestety, bez wcześniejszego doświadczenia
    zawodowego nikt nie jest w stanie mi zaufać i nie mam szansy się przebić.
    Pozdrawiam

    PS. Ktoś tu pisał o gruntownej wiedzy na temat programowania i nie tylko,
    którą można poznać tylko na studiach informatycznych. Napiszę tylko tyle, że
    rozpoczyna się sesja zaliczeniowa, i razem z bratem nie wyrabiamy już z
    czasem pisząc programy typu "zaawansowany kalkulator itp" dla przyszłych
    Panów Magistrów Inżynierów Informatyki :-).