PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana umowy na czas okreslony na czas nie okreslony › Re: zmiana umowy na czas okreslony na czas nie okreslony
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zmiana umowy na czas okreslony na czas nie okreslony
    Date: Sat, 04 May 2002 09:52:44 +0200

    Wiesław Wronowicz wrote:

    > (...)
    >
    > Umowa na okres próbny nie wlicza się do tych trzech umów na czas określony
    > (ona nie jest umową na czas określony lecz umową na okres próbny).

    Umowa na okres próbny jest umową na czas określony, inaczej próba
    mogłaby trwać w nieskończoność. Umowa n.cz.p. może zawierać klauzulę, że
    po pozytywnym przejściu "próby" osoba zostanie zatrudniona na stałe,
    czyli na czas nieokreślony lub na np. rok czy dwa. Jeżeli takiej
    klauzuli nie zawiera, wygasa z dniem upływu okresu próbnego, zwykle 3
    miesiące. To, czy u.n.cz.p. zmienia stan "licznika" umów na czas
    określony, to co innego - jak wiesz zapewne na podstawie tych samych
    aktów prawnych urzędnicy raz widzą sprawy tak, raz inaczej.
    Doprowadzając do perwersji pracodawca mógłby zawierać kolejne umowy "na
    okres próbny", motywując to tym, że: tu się pan nie sprawdził, ale mam
    dla pana coś innego, zobaczymy jak z tym panu pójdzie.

    Dogbert