PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana pracy

  • 1. Data: 2007-05-05 06:45:38
    Temat: zmiana pracy
    Od: "qwerty" <T...@g...pl>

    Witam,
    czy nowemu pracodawcy można/da się nie powiedzieć, że się wcześniej
    pracowało? Czy/jak ukryć 3 miesiące umowy o pracę?

    KN

  • 2. Data: 2007-05-05 08:44:22
    Temat: Re: zmiana pracy
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 5 May 2007 08:45:38 +0200, qwerty napisał(a):

    > czy nowemu pracodawcy można/da się nie powiedzieć, że się wcześniej
    > pracowało? Czy/jak ukryć 3 miesiące umowy o pracę?

    A z czego wynika *obowiązek* przedstawiania "archiwalnych" świadectw pracy?
    Uznajesz że te 3 miesiące nie są czymś "istotnym" dla np. wymiaru urlopu
    itp - i nie przedkładasz tego świadectwa pracy w nowym miejscu pracy.

  • 3. Data: 2007-05-06 00:38:17
    Od: tall_30 <s...@i...pl>

    On 5 Maj, 03:44, Artur <s...@r...pbz> wrote:

    > A z czego wynika *obowiązek* przedstawiania "archiwalnych" świadectw pracy?
    > Uznajesz że te 3 miesiące nie są czymś "istotnym" dla np. wymiaru urlopu
    > itp - i nie przedkładasz tego świadectwa pracy w nowym miejscu pracy.
    >
    > --
    > DFI Lanparty UT Ultra-D | AMD64 3200+ 2000@2650MHz (1.55V+104% 10x265)
    > Patriot XBLK+ 2x512MB CL2-3-3-5 1T (265MHz) | LITE-ON DVDRW SOHW-1673S
    > MSI NX 7800GT 400/1000@485/1170 - 256MB DDR3 256bit | PCI-E x16
    > ST3160827AS - Barracuda 7200.7 SATA NCQ 160827 - S-ATA150 - 16

    Troche z innej beczki
    Powrot po dwoch latach do Polski z malowania scian na zachodzie.
    A tu chcialo by sie nosic moze nie garnitur ale czyste ciuchy i
    marzenie o wreszcie jakiejs normalnej "w miare" prace.
    Co powiedziec pracodawcy i co z CV
    Jakies sugestie?

  • 4. Data: 2007-05-06 06:11:54
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

> [...]
    > A tu chcialo by sie nosic moze nie garnitur ale czyste ciuchy i
    > marzenie o wreszcie jakiejs normalnej "w miare" prace.

    mówić wprost i nie sciemniać, znaleźć odpowiedni argumenty do tego co sie robiło,
    dlaczego się tego zaprzestało itp.

    dwa lata poza granicami to prawie na pewno jakies osłuchanie z jezykiem. to tez
    poznanie innych kultur.
    Miałes jakies swoje sytuacje zyciowe, czegos się nauczyłeś.... o wszystkim mozesz
    odpowiednio opowiedzieć :)

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 5. Data: 2007-05-06 14:08:47
    Od: tall_30 <s...@i...pl>

    On 6 Maj, 01:11, "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> wrote:

> [...]
    odpowiednio opowiedzieć :)

    > --
    >
    > to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy

    najbardziej podoba mi sie to osluchanie z jezykiem :)

  • 6. Data: 2007-05-08 20:03:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1h96c$8ko$1@inews.gazeta.pl qwerty <T...@g...pl>
    pisze:

    > czy nowemu pracodawcy można/da się nie powiedzieć, że się wcześniej
    > pracowało?
    Zgodnie z KP (art. 21^1 §1 pkt 1) pracodawca ma prawo żądać dokumentacji
    dotychczasowego przebiegu zatrudnienia. Co nie oznacza, że musi ją dostać,
    formalnie chyba nie ma jak sprawdzić, ale to już ryzyko naruszającego
    przepis.

    > Czy/jak ukryć 3 miesiące umowy o pracę?
    Nie trzeba ukrywać. Wystarczy nie informować i nie przedstawiać świadectwa
    pracy. Na własne ryzyko, jak pisałem wyżej.

    --
    Jotte