PracaGrupypl.praca.dyskusje › zbliża się koniec umowy na czas okreslony

  • 1. Data: 2005-03-22 13:34:03
    Temat: zbliża się koniec umowy na czas okreslony
    Od: "klikawa" <[usun_xx]klikawaxx@vpxx.xxpl>

    za jakieś 2 miesiące się kończy.
    i ja, jako pracownik, nie chcę podpisywac nowej.
    chcę zmienić pracę.
    czy w związku z tym muszę coś robić, czy w dniu kiedy umowa już nie
    obowiazuje po prostu nie przychodze do pracy?

  • 2. Data: 2005-03-22 14:18:41
    Temat: Re: zbliża się koniec umowy na czas okreslony
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-22, klikawa <> wrote:
> [...]
    > czy w związku z tym muszę coś robić, czy w dniu kiedy umowa już nie
    > obowiazuje po prostu nie przychodze do pracy?
    Formalnie możesz po prostu nie przyjść do pracy. Natomiast dobry obyczaj
    nakazuje, aby uprzedzić o tym firmę.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    windows jest jak Odie - głupi jak but, cały czas się uśmiecha, a linux jak
    Garfield - może i by coś zrobił, ale trzeba go najpierw do tego zmusić.

  • 3. Data: 2005-03-22 17:01:17
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Formalnie możesz po prostu nie przyjść do pracy. Natomiast dobry obyczaj
    >nakazuje, aby uprzedzić o tym firmę.

    podobnie jak nakazuje firmie uprzedzic czy chce przedluzyc taka umowe
    :)
    moim zdaniem jesli firma w zaden sposob nie rozpocznie rozmowy o tym
    ze konczy sie umowa i co w zwiazku z tym... nie ma co miec wyrzutow
    sumienia :)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 4. Data: 2005-03-22 17:47:33
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "klikawa" <[usun_xx]klikawaxx@vpxx.xxpl> napisał w
    wiadomości news:d1p6kq$6pr$1@news.onet.pl...
> [...]
    > czy w związku z tym muszę coś robić, czy w dniu kiedy umowa już nie
    > obowiazuje po prostu nie przychodze do pracy?

    Przede wszystkim trzeba co najmniej na kilka dni przed zakończeniem
    umowy o pracę poprosić o przygotowanie świadectwa pracy, abyś mógł je
    odebrać w ostatnim dniu zatrudnienia i tak, jak piszesz, nie
    przychodzić do pracy.
    Pracodawca mający zamiar zawrzeć z pracownikiem kolejną umowę o pracę
    nie ma obowiązku wydawać świadectwa pracy po kolejnych umowach o pracę
    na czas określony (musi to uczynić na wniosek pracownika).

    wa

  • 5. Data: 2005-03-22 18:02:27
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Ponadto może być do wyjaśnienia sprawa urlopu wypoczynkowego
    proporcjonalnego, który można wykorzystać w naturze w czasie trwania
    umowy o pracę lub otrzymać ekwiwalent pieniężny z ostatnią pensją. Ale
    służby przygotowujące listę płac muszą o tym wiedzieć wcześniej.
    Również wypadałoby przekazać innemu pracownikowi (wyznaczonemu przez
    pracodawcę) prowadzone przez siebie sprawy.

    wa

  • 6. Data: 2005-03-22 18:15:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > moim zdaniem jesli firma w zaden sposob nie rozpocznie rozmowy o tym
    > ze konczy sie umowa i co w zwiazku z tym... nie ma co miec wyrzutow

    Zapominasz o jednym. Nawet duze miasta bywaja bardzo male jak sie szuka
    pracy w tej samej branzy.

    sz.

  • 7. Data: 2005-03-22 20:54:12
    Od: Paweł <c...@a...waw.pl>

> [...]
    > czy w związku z tym muszę coś robić, czy w dniu kiedy umowa już nie
    > obowiazuje po prostu nie przychodze do pracy?

    Tak, mozesz sie wypiac, olac wszystko i po prostu nie przyjsc. Ale nie sadzisz,
    ze bardziej elegancko byloby powiedziec o tym bezposredniemu przelozonemu, pare
    dni naprzod? Chocby po to aby ŚP dostać na czas?

  • 8. Data: 2005-03-23 09:04:37
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Zapominasz o jednym. Nawet duze miasta bywaja bardzo male jak sie szuka
    >pracy w tej samej branzy.

    madry czlowiek nie rezygnuje dobrowolnie z pracy nie majac niczego na
    oku.. no chyba ze sa jakies konkretne inne powody

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 9. Data: 2005-03-23 09:21:14
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

> [...]
    > czy w związku z tym muszę coś robić, czy w dniu kiedy umowa już nie
    > obowiazuje po prostu nie przychodze do pracy?

    Po prostu odchodzisz z pracy - bez żadnych tłumaczęń

    Nic dodać nic ująć.

    Jeżeli ktoś twierdzi inaczej - to się myli.

    pzdr

    Kot

  • 10. Data: 2005-03-23 09:26:43
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > umowy o pracę poprosić o przygotowanie świadectwa pracy, abyś mógł je
    > odebrać w ostatnim dniu zatrudnienia i tak, jak piszesz, nie

    O nic nie trzeba prosić - zakład pracy jest OBOWIĄZANY SAODZIELNIE wystawić
    świadectwo pracy w dniu wygaśnięcia umowy (w ekstremalnych przypadkach ma na
    tomax 7 dni) a w nowym zakładzie pracy też nie ma obowiązku przedstawiania
    świadectwa w pierwszym dniu (też jest kodeksowe 7 dni)

    Co innego KONIECZNOŚĆ POPROSZNIA (oczywiście można to zrobić, choć w
    niektórych przypadkach jest to niewskazane, bo jeżeli pracodawca sie dowie
    choć jeden dzień wcześniej to może skutecznie zaszkodzić) a co innego
    MOŻLIWOŚĆ POPROSZENIA 9która oczywiście istnieje (jeżeli niema ryzyka, ze
    pracodawca może zaszkodzić)

    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > wa