PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasady prowadzenia szkoleń

  • 11. Data: 2007-06-21 15:39:32
    Temat: Re: zasady prowadzenia szkole
    Od: Kuroi Bonza <b...@s...com>

    s...@w...pl pisze:

    > Kazda umiejetnosc jest polaczeniem teorii i doswiadczenia. ;)
    > (przynajmniej moim zdaniem)

    w 100 % sie zgadzam. Ale po samym tutorialu z netu nie probowalbym
    skokow na nartach ;)))

    --
    Dariusz
    Bądź najlepszy! http://www.kaizen-edu.com

  • 12. Data: 2007-06-21 15:44:34
    Od: Kuroi Bonza <b...@s...com>

    Immona pisze:

    > Mam wrazenie, ze z racji swojej branzy definiujesz szkolenie jako
    > szkolenie "miekkie", psychologiczne. Jesli chodzi o przekazywanie
    > twardej wiedzy, np. nauczenie grupy poslugiwania sie Excelem, to poza
    > wiedza z zakresu szkolenia potrzebna jest tylko dobra komunikacja (ktora
    > mozna miec wycwiczona gdzie indziej) i dopasowanie tempa (czyli empatia
    > - ktora tez mozna miec dzieki pozaszkoleniowym doswiadczeniom.)
    Co zrobisz z osoba ktora bedzie usilowala dominowac, skupic na sobie
    cala uwage grupy i Twoja?
    Co zrobisz z osoba wyraznie odstajaca umiejetnosciami od reszty grupy
    (np. na kursie Exela pojawi sie "kwiatek" ktory nie ma pojecia o
    obsludze komputera) itp. Co zrobisz aby nie stracil na szkoleniu ani ow
    "kwiatek" ani inne osoby z grupy?

  • 13. Data: 2007-06-21 20:02:28
    Temat: Re: zasady prowadzenia szkoleń
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1182374032.688635.103510@c77g2000hse.googlegrou
    ps.com
    s...@w...pl <s...@w...pl> pisze:

    > Googlalem troche w sieci, probujac znalezc jakis poradnik internetowy,
    > jak prowadzic szkolenia. Niestety poza mnostwem roznego rodzaju
    > kursow, nic rozsadnego nie wpadlo mi w oko. Moze ktos z Was widzial
    > jakis fajny artykul w sieci na ten temat?
    Wszystko zależy od tego jakie to szkolenia. Dotyczy to tematyki, czasu
    trwania, celu, organizacji (cykliczność, etapowość) i innych aspektów. Od
    nich zależy metodyka, zatem powinieneś szukać materiałów powiązanych z
    dziedziną, w której szkolenie ma być prowadzone.
    W każdym przypadku konieczna jest oczywiście znajomość ogólnych, dziś
    powszechnie uznawanych metod dydaktycznych oraz choćby podstaw pedagogiki.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-06-21 21:53:23
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Kuroi Bonza napisał(a):
    > no jak nie? Wchodze, witam sie, potem prowadze szkolenie, potem robie
    > ankiete i po pozegnaniu wychodze :) Podstawowa zasada: poprowadzic
    > dobrze szkolenie :)
    Witaj Darku :)

    Miałeś 120% racji co do demotywacji grupy. Ale się udało. Wszedłem,
    poprowadziłem, rozdałem ankietę :)

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15. Data: 2007-06-21 21:54:36
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jotte napisał(a):
    > W każdym przypadku konieczna jest oczywiście znajomość choćby podstaw pedagogiki.
    ROTFL. Dla dzieci jest szkoła nie szkolenia.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 16. Data: 2007-06-21 21:55:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5es2q$pd6$2@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > ROTFL. Dla dzieci jest szkoła nie szkolenia.
    ROTFL. Nie masz pojęcia o czym piszesz.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-06-21 22:03:33
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:f5es2q$pd6$2@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk

    > ROTFL. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Tom może słowo andragogika coś Ci podpowie.

    Jak zwykle pozdrawiam
    Maciek

  • 18. Data: 2007-06-21 22:13:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5esjj$pd6$5@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > Tom może słowo andragogika coś Ci podpowie.
    Po pierwsze zniekształcanie cudzych wypowiedzi to zabieg prymitywny, w
    gruncie rzeczy nieskuteczny i dyskwalifikujący dyskutanta jako wartego
    polemiki.
    Po drugie (co do andragogiki) - jesteś tak zamknięty w obszarze swoich
    działań (notabene nie chciałbym cię w nim spotkać, a i tobie odradzałbym
    spotkanie mnie), że nie jesteś w stanie postrzegać tematu całościowo.
    Niczym koń dorożkarski, klapy na oczach i lejce z tyłu - co ty wiesz o
    uczeniu...

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2007-06-21 22:53:25
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 22 Jun 2007 00:13:07 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <f5et5d$nai$1@news.dialog.net.pl> napisał:

> [...]
    > Po pierwsze zniekształcanie cudzych wypowiedzi to zabieg prymitywny, w
    > gruncie rzeczy nieskuteczny i dyskwalifikujący dyskutanta jako wartego

    ROTFL, tyle razy stwierdzałeś, że nie warto z kimś dyskutować i ci się
    potem zapominało, że nikt w takie bajędy nie wierzy. I słaba adpersona.

    > Po drugie (co do andragogiki) - jesteś tak zamknięty w obszarze swoich
    > działań (notabene nie chciałbym cię w nim spotkać, a i tobie odradzałbym
    > spotkanie mnie), że nie jesteś w stanie postrzegać tematu całościowo.

    Dlaczego to drugie, znaczy siędlaczego odradzasz Maćkowi spotkanie
    ciebie? (czyżby zawoalowana sugestia przemocy fizycznej z powodu braku
    argumentów i/lub wiedzy merytorycznej sugerującego?)

    Niby jesteś nauczycielem, ale ja osobiście nie chciałbym, aby moje
    dziecko miało takiego nauczyciela, który korzystając z anonimowości
    odreagowuje swoje kompleksy na Usenecie.
    Z jednej strony podbudowuje swoje ego odgrywaniem (przyznaję, skutecznie
    i do rzeczy, co też jest sztuką) wyuczonych formułek z prawa pracy,
    a z drugiej wyzywając i starając się obrazić dyskutantów w momencie,
    gdy brakuje mu argumentów których nie da się wykuć na pamięć.
    Przykład: Dlaczego podatek progresywny jest lepszy od liniowego?
    Wykuty na pamięć argument społecznej słuszności "Bo większość krajów ma
    taki." i nic ponadto.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 20. Data: 2007-06-21 23:13:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnf7m0b5.a2u.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > ROTFL, tyle razy stwierdzałeś, że nie warto z kimś dyskutować i ci się
    > potem zapominało
    To fakt. Ciebie też lekceważyłem jako bezwartościowego dyskutanta (i
    lekceważę nadal), a jednak teraz odpowiadam.
    Widzisz, chłopcze, dzieje się tak dlatego, że ja nie używam filtrów na
    userów. Wg mnie to dziecinada, a poza tym czasem nawet dureń coś
    interesującego napisze, choćby cytując. Więc chcę przeczytać, newsy to
    źródło wiedzy. I czytam, czasem odpowiadam.
    Nie chce mi się jednak pamiętać wszystkich bałwanów, a czytanie ich wypocin
    nie boli - ot, i cała tajemnica.

    > Niby jesteś nauczycielem, ale ja osobiście nie chciałbym, aby moje
    > dziecko miało takiego nauczyciela
    Boś głupi. Nie wiesz, jakim jestem nauczycielem.
    Ja natomiast nie miałbym nic przeciwko uczeniu czyjejś (także twojej)
    progenitury nawet wiedząc, że jej ojciec jest półgłówkiem.
    Lekarz też nie odmówiłby leczenia potomka idioty - to kwestia
    profesjonalizmu.

    [cut]
    A resztę sobie uciąłem, bo po co kretynizmy powielać.

    --
    Jotte