PracaGrupypl.praca.dyskusjezapotrzebowanie na informatyków › Re: zapotrzebowanie na informatyków
  • Data: 2004-11-26 09:45:36
    Temat: Re: zapotrzebowanie na informatyków
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <co6r6i$k8s$1@nemesis.news.tpi.pl>, Immona wrote:
    > Obowiazkowy? A z czego on by byl, skoro jest taka roznica w specjalizacjach?

    Ale ogólnej wiedzy, którą każdy, kto ma do czynienia z komputerami powinien
    mieć przyswojoną, też jest sporo. Pierwszy przykład z brzegu: bankowość
    internetowa & certyfikaty PKI. Była o tym niedawno dyskusja, zdaje się że
    na apcohu. IMHO bez podstawowej wiedzy z tej dziedziny nikt nie powinien
    dostać dostępu z e-bankingu. Nie byłoby wtedy takich kwiatków jak phishing.

    (Chociaż to może zły przykład - miałem na myśli sprawdzanie ludzi, którzy
    mają się _zajmować_ jakąś gałęzią informatyki, a nie użytkownikach. No ale
    można przyjąć, że jest to nadzbiór ;-)

> [...]
    > sie w biurze (on albo przyslany przez niego dlugowlosy student) kilka razy w
    > roku odprawiajac tajemnicze rytualy nad komputerami. Popatrzylam, co to
    > takiego i bylo to przelecenie dysku mksvirem, anty-ad/spywarem,
    > defragmentacja i sciagniecie aktualizacji oprogramowania. Kasowane za ten
    > maintenance bylo 200 zl miesiecznie. Przekonalam szefa, ze przy zerowej od
    > dlugiego czasu awaryjnosci i zespole, ktory nie wzywa pomocy do programow
    > Office'a, bardziej sie bedzie oplacalo w razie awarii wezwac jednorazowo
    > kogos i mu zaplacic stowe, a uruchomienie ww. programow raz miesiecznie

    No i fajnie :) Przynajmniej jest jasność kto, co robi i dlaczego. W sensie:
    że to, do czego nie trzeba wielkiej wiedzy robi ktokolwiek, a do trudniejszych
    rzeczy sprowadza się speca. Zakładając oczywiście, że jest to rzeczywiście
    spec. Skąd masz pewność, że ten ktoś komu zapłacisz tą "stówę" ma wieksze
    kompetencje od długowłosego pomocnika pana Henia?

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH