PracaGrupypl.praca.dyskusje › zalozenie dzialalnosci - jak

  • 1. Data: 2005-06-11 18:45:13
    Temat: zalozenie dzialalnosci - jak
    Od: "Lukasz" <k...@b...pl>

    Witam,

    Chcialbym poczytac troche o mozliwosci zalozenia interesu w dziedznie handlu
    elektronika, urzadzeniami (sklep internetowwy, allegro).
    Czy mozecie podac mi linki do artykulow opisujacych
    - sposob zalozenia takiej dzialalnosci,
    - wymagan prawnych,
    - krokow jakie nalezy wykonac przy zakladaniu takiej dzialanosci,
    - co nalezy zrobic w przypadku niepowodzenia inwestycji?

    Pozdrawiam,

    Lukasz

  • 2. Data: 2005-06-11 19:00:33
    Temat: Re: zalozenie dzialalnosci - jak
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Czy mozecie podac mi linki do artykulow opisujacych
    > - sposob zalozenia takiej dzialalnosci,

    Tam, od razu linki...
    Idziesz do Urzędu Dzielnicy Gminy i składasz wniosek o założenie DG.
    Po ok. tygodniu wniosek odbierasz. Koszt 100zł.
    Lecisz do GUSu po Regon (za darmo).
    Robisz pieczątkę i z nią lecisz do banku zakładać firmowe konto.
    Potem do Urzędu Skarbowego i do ZUSu.
    Gotowe.

    > - wymagan prawnych,

    ZTCP 18 lat.

    > - krokow jakie nalezy wykonac przy zakladaniu takiej dzialanosci,

    Głównie do przodu, ale jak zabłądzisz to wstecz.

    > - co nalezy zrobic w przypadku niepowodzenia inwestycji?

    Rozwiązać firmę.
    Spieprzać przed wierzycielami.

    --
    Pitt

  • 3. Data: 2005-06-11 19:21:54
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    szomiz napisał(a):

    > Nie ma przepisu, ktory naklada na przedsiebiorce obowiazek posiadania
    > pieczatki.

    Może i masz rację, jednak mi w banku kazali zostawić wzór podpisu i
    pieczątki firmowej. Bank BPH.

    --
    Pitt

  • 4. Data: 2005-06-11 19:22:45
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:42ab3385$0$2142$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Robisz pieczątkę i z nią lecisz do banku zakładać firmowe konto.

    Nie ma przepisu, ktory naklada na przedsiebiorce obowiazek posiadania
    pieczatki.

    sz.

  • 5. Data: 2005-06-12 17:26:28
    Od: "Lukasz" <k...@b...pl>

    [...]
    > ZTCP 18 lat.

    > Głównie do przodu, ale jak zabłądzisz to wstecz.

    > Rozwiązać firmę.
    > Spieprzać przed wierzycielami.

    No a gdybym chcial obliczyc koszty prowadzenia takiej dzialalnosci? Potrzebe
    posiadania kasy fiskalnej? Wszystkiego co wiaze sie z taka dzialalnoscia?

    Pozdrawiam,

    Lukasz

  • 6. Data: 2005-06-12 17:39:18
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > No a gdybym chcial obliczyc koszty prowadzenia takiej dzialalnosci? Potrzebe
    > posiadania kasy fiskalnej? Wszystkiego co wiaze sie z taka dzialalnoscia?

    To policz.
    Matematykę chyba miałeś.
    A wszystkie informacje dot. obowiązku posiadania kasy fiskalnej
    znajdziesz w sieci www.google.pl . Sporo innych informacji o DG też tam
    znajdziesz. Trochę wysiłku.

    --
    Pitt

  • 7. Data: 2005-06-16 14:11:32
    Od: zet <z...@z...pl>

    sama opłata za ZUS miesięcznie może wynieść kilkaset zł

  • 8. Data: 2005-06-16 17:27:51
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "zet" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
    > sama opłata za ZUS miesięcznie może wynieść kilkaset zł

    dlatego nie opłaca się w PL legalnie rabotać "na swoim" w drobnym biznesie,
    bo musisz ZUSy płacić ok. 750 zł
    kiosk z gazetami w nędznym punkcie - zerowy dochód...
    sprzedasz kilkanaście gazet = masz 5 zł zysku
    sprzedasz trochę art. przemysłowych na których masz np. 20% marży = masz
    15zł zysku dziennie

    20zł dziennie x 6 dni x 4 tygodnie = 480 zł ->> nie zarobiłeś na ZUS
    Czy jest jakiś mało zbiurokratyzowany sposób na legalne dorabianie po
    200-400 zł miesięcznie ???

    --
    Krzysztof - 'kw1618' > http://grupy.3mam.net
    Pisz e-listy nie e-maile !!

  • 9. Data: 2005-06-16 18:16:18
    Od: alicja <a...@W...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > 20zł dziennie x 6 dni x 4 tygodnie = 480 zł ->> nie zarobiłeś na ZUS
    > Czy jest jakiś mało zbiurokratyzowany sposób na legalne dorabianie po
    > 200-400 zł miesięcznie ???

    można poprosić znajomą, pracującą osobę o założenie działalności, którą
    ty chcesz prowadzić. ta osoba nie płaci ZUSu bo płaci go już jej szef.
    następnie ta znajoma osoba zatrudnia Cię na umowę o dzieło. ta forma
    zatrudnienia nie wymaga płacenia ZUSu. co prawda jesteś nieubezpieczony
    (można sobie dobrowolnie płacić składkę zdrowotną), ale nie oddajesz
    pieniędzy ZUSowi w ramach nieoprocentowanej pożyczki.

  • 10. Data: 2005-06-17 10:28:46
    Od: "zirhan" <z...@o...pl>

    Użytkownik "alicja" <a...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (można sobie dobrowolnie płacić składkę zdrowotną), ale nie oddajesz
    > pieniędzy ZUSowi w ramach nieoprocentowanej pożyczki.

    Nie wiem ile teraz kosztuje takia dobrowolna opłata składki zdrowotnej. Ja 3
    lata temu płaciłem i była 2 razy droższa od standardowej. Więc teraz
    wychodziło by chyba ponad 200 zł! A to wcale nie mało!
    A poza tym jak to jest? Zgodnie z Konstutucją bezpłatne leczenia należy się
    także osobom bezdomnym i bez pracy. One oczywiście i tak nie płacą żadnych
    składek. Więc za co niby trzeba płacić te 100 czy 200 zł/mies? Do dziś nie
    wiem!
    Zirhan