PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie - co "wybrac"?

  • 11. Data: 2003-05-13 13:06:59
    Temat: Re: wypowiedzenie - co
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    > Ale jak z przyczyn ekonomicznych firmy to chyba odprawa Ci sie nalezy?!
    > Jak ja bym przeczytala, ze na swiadectwie ktos ma "nieprzydatny na
    > stanowisku" to pomyslalabym sobie, ze sie ten ktos nie zna na tym co ma
    > robic, albo nie robi tego co ma robic i sie nie nadaje...
    > Pozdrawiam
    > Kasia

    Moment. Piszesz, że przyczyną jest Twoja nieprzydatnośc na tym miejscu
    pracy. czy zatem pracodawca ma juz innego kandydata na twoje miejsce? Bo z
    tej "nieprzydatności" wynikałoby, że stanowisko zamierza utrzymać.

  • 12. Data: 2003-05-13 13:16:37
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moment. Piszesz, że przyczyną jest Twoja nieprzydatnośc na tym miejscu
    > pracy. czy zatem pracodawca ma juz innego kandydata na twoje miejsce? Bo z
    > tej "nieprzydatności" wynikałoby, że stanowisko zamierza utrzymać.

    To pytanie do Fedika, jak rozumiem, nie do mnie!
    Ale mysle podobnie do Ciebie, ze to niby ten pracownik sie nie nadawal...
    Kasia

  • 13. Data: 2003-05-13 13:19:55
    Od: " fedik" <f...@N...gazeta.pl>

    Jakub Zysnarski <j...@n...onet.pl> napisał(a):

    > Moment. Piszesz, że przyczyną jest Twoja nieprzydatnośc na tym miejscu
    > pracy. czy zatem pracodawca ma juz innego kandydata na twoje miejsce? Bo z
    > tej "nieprzydatności" wynikałoby, że stanowisko zamierza utrzymać.

    Na 100% nikt nowy nie bedzie zatrudniany - razczej w kolejnym m-cach beda
    zwalniane nastepne osoby.

  • 14. Data: 2003-05-13 13:59:48
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Użytkownik " fedik" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Na 100% nikt nowy nie bedzie zatrudniany - razczej w kolejnym m-cach beda
    > zwalniane nastepne osoby.

    no to skoro piszesz ze zwolnienie ewidentnie z winy pracodawcy, to bym sie
    na Twoim miejscu do PIP po porade prawna przeszla. Zebys sobie w papierach
    nie nagrzebal...

    Asiek

  • 15. Data: 2003-05-13 16:21:19
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    fedik <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > jestem wlasnie na miesiecznym wypowiedzeniu - ze strony firmy.
    Pozostawiono
    > mi "mozliwosc wyboru": wszystko pozostaje bez zmian lub decyduje sie na
    > porozumienie stron (wtedy moge liczyc na refencje).
    Mam wiec pytanie -
    > ktora "wersja" jest lepiej widziana u przyszlych pracodawcow przy
    > poszukiwaniu pracy i

    Mało istotne. Istotne, żeby nie było zwolnienie z przyczyn dyscyplinarnych
    czy porzucenie pracy. Natomiast porozumienie stron czy wypowiedzenie - mało
    ważne.

    > czy firma cos zyskuje dzieki temu, ze ja decyduje sie na
    > porozumienie stron?

    Oczywiście, że tak. Jest wtedy krótszy okres wypowiedzenia (możesz odejść
    nawet następnego dnia) i krócej płacą ci pensję. Poza tym przy wypowiedzeniu
    ze strony pracodawcy muszą to jakoś uzasadnić. Jeśli źle uzasadnią lub
    nakłamią, to możesz ich zaskarżyć. Gdy za porozumieniem stron, to twoja
    sprawa.

    > Kwestia odprawy raczej nie wchodzi w gre (wpisana
    > przyczyna: nieprzydatnosc na stanowisku) i zdaje sobie sprawe, ze nie
    > przysluguje mi w takiej sytuacji prawo do zasilku przez 3 m-ce. Z gory
    > dziekuje za pomoc,

    Jakieś to zakręcone. Jeśli pracujesz u tego pracodawcy dłużej niż 3 lata, to
    okres wypowiedzenie wynosi 3 miesiące, jeśli krócej, to jeden miesiąc i
    wszystko jest w porządku.

    Pracodawca nie może sobie tak nagle skrócić okresu wypowiedzenia, bo jest to
    sprzeczne z prawem. Jedyna sytuacja w z przyczyn ekonomicznych, ale to musi
    być uzasadnione sytuacją ekonomiczną, a nie czyjaś arbitralna decyzja. W
    takiej sytuacji (wypowiedzenie z krótszym okresem niż ustawowy) przysługuje
    odprawa.

  • 16. Data: 2003-05-13 16:27:02
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    fedik <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Przyczyny ekonomiczne nie sa oficjalne - na wypowiedzeniu nie ma o tym
    slowa.
    > Jezeli chodzi o ta nieprzydatnosc, to czy maja prawo mi to wpisac na
    > swiadectwie pracy, czy moga tam jedynie podac odpowiedni (czyli bardzo
    > ogolny) paragraf KP??

    Napisać mogą co chcą, ale ty nie musisz się na wszystko godzić. Jesli w
    świadectwie masz "nieprzydatny", to źle wygląda, sugeruje, że jesteś
    niekompetentny. Może to przecież pogarszać twoje szanse na otrzymanie
    następnej pracy - jak pracodawca będzie miał dwóch kandydatów i jeden kiedyś
    był "nieprzydatny", to kogo wybierze ? Zażądaj wykreślenia tego zapisu, poza
    tym, świadectwo pracy wydaje się w na ogól w ostatnim dniu. Taki zapis może
    być na piśmie wypowiadającym, ale przeciez tego pisma nie musisz nikomu
    pokazywać.

  • 17. Data: 2003-05-14 06:23:06
    Od: " fedik" <f...@N...gazeta.pl>

    leszek <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > być na piśmie wypowiadającym, ale przeciez tego pisma nie musisz nikomu

    Zapis o nieprzydatnosci pojawil sie oczywiscie tylko na wypowiedzeniu -
    swiadectwo pracy dostane oczywiscie w ostatnim dniu i chcialem sie wlasnie
    upewnic, czy moze byc na nim napisana inna przyczyna niz konkretny punkt z KP-
    w moim przypadku to bedzie Art. 30 par.1 pkt 2:rozwiazanie umowy przez
    oswiadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia.

  • 18. Data: 2003-05-14 06:30:51
    Od: " fedik" <f...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > czy porzucenie pracy. Natomiast porozumienie stron czy wypowiedzenie - mało

    zastanawialem sie, czy na potencjalnych rozmowach kwalifikacyjnych nie wyda
    sie podejrzane, gdybym twierdzil ze zwolniono mnie z przyczyn ekonomicznych,
    a rozwiazanie umowy nastapilo za porozumieniem stron.

> [...]
    > takiej sytuacji (wypowiedzenie z krótszym okresem niż ustawowy) przysługuje

    Pracuje ponad rok - mam miesieczny okres wypowiedzenia - wszystko OK.
    Chodzilo mi o to, ze gdy zdecyduje sie na porozumienie stron to trace prawo
    do otrzymywania zasilku przez pierwsze 3 m-ce (mam nadzieje ze te rozwazania
    o zasilku pozostana czysto teoretyczne :))

  • 19. Data: 2003-05-14 08:10:40
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    fedik <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > w moim przypadku to bedzie Art. 30 par.1 pkt 2:rozwiazanie umowy przez
    > oswiadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia.

    Zobacz pod adresem.

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_2#D4R1

    Moim zdaniem istotny jest tylko tryb rozwiązania umowy o pracę, a nie
    okoliczności czy szczegóły.

    § 21. Pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z
    wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia
    wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie
    sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego
    sprostowania do sądu pracy.

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_2#D4R1

  • 20. Data: 2003-05-14 08:12:11
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    fedik <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    ekonomicznych,
    > a rozwiazanie umowy nastapilo za porozumieniem stron.

    Mało istotne. Pracodawce będa interesować twoje kwalifikacje i
    doświadczenie, a nie jakieś zagadki o trybie rozwiązywania umowy.