PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie - co "wybrac"? › Re: wypowiedzenie - co
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie - co
    Date: Tue, 13 May 2003 16:21:19 +0000 (UTC)

    fedik <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > jestem wlasnie na miesiecznym wypowiedzeniu - ze strony firmy.
    Pozostawiono
    > mi "mozliwosc wyboru": wszystko pozostaje bez zmian lub decyduje sie na
    > porozumienie stron (wtedy moge liczyc na refencje).
    Mam wiec pytanie -
    > ktora "wersja" jest lepiej widziana u przyszlych pracodawcow przy
    > poszukiwaniu pracy i

    Mało istotne. Istotne, żeby nie było zwolnienie z przyczyn dyscyplinarnych
    czy porzucenie pracy. Natomiast porozumienie stron czy wypowiedzenie - mało
    ważne.

    > czy firma cos zyskuje dzieki temu, ze ja decyduje sie na
    > porozumienie stron?

    Oczywiście, że tak. Jest wtedy krótszy okres wypowiedzenia (możesz odejść
    nawet następnego dnia) i krócej płacą ci pensję. Poza tym przy wypowiedzeniu
    ze strony pracodawcy muszą to jakoś uzasadnić. Jeśli źle uzasadnią lub
    nakłamią, to możesz ich zaskarżyć. Gdy za porozumieniem stron, to twoja
    sprawa.

    > Kwestia odprawy raczej nie wchodzi w gre (wpisana
    > przyczyna: nieprzydatnosc na stanowisku) i zdaje sobie sprawe, ze nie
    > przysluguje mi w takiej sytuacji prawo do zasilku przez 3 m-ce. Z gory
    > dziekuje za pomoc,

    Jakieś to zakręcone. Jeśli pracujesz u tego pracodawcy dłużej niż 3 lata, to
    okres wypowiedzenie wynosi 3 miesiące, jeśli krócej, to jeden miesiąc i
    wszystko jest w porządku.

    Pracodawca nie może sobie tak nagle skrócić okresu wypowiedzenia, bo jest to
    sprzeczne z prawem. Jedyna sytuacja w z przyczyn ekonomicznych, ale to musi
    być uzasadnione sytuacją ekonomiczną, a nie czyjaś arbitralna decyzja. W
    takiej sytuacji (wypowiedzenie z krótszym okresem niż ustawowy) przysługuje
    odprawa.