PracaGrupypl.praca.dyskusje › wspolodpowiedzialnosc majatkowa w miejscu pracy i kradziez c.d.

  • 1. Data: 2002-07-23 06:30:07
    Temat: wspolodpowiedzialnosc majatkowa w miejscu pracy i kradziez c.d.
    Od: "_greenmarkps_" <a...@i...net.pl>

    Witam

    Jak juz niedawno pisalem z kasetki w miejscu pracy skradziono nam 5000
    zl. Cala sprawa zostala zgloszona na policje.
    W zwiazku z tym, ze mamy podpisana tzw. wspolodpowiedzialnosc
    majatkowa pracodawca postanowil szybko wyegzekwowac od nas kwote, ktora
    zostala skradziona. I tutaj rewelacja: Pracodawca polecil wystawic KW
    na kwoty jakie mamy mu zwrocic czyli ze on wyplaca nam pieniazki jako
    pozyczke a my mamy obowiazek mu je predzej czy pozniej zwrocic. Czy
    policje znajdzie czy nie znajdzie sprawce to kase i tak zwracamy. W
    najlepszym wypadku sami egzekwujemy ja pozniej od sprawcy, ale to juz
    nasz problem. KW nie podpisalem :). Moje pytanie bedzie tyczylo sie
    kwestii zabezpieczen gotowki w miejscu pracy, tutaj zacytuje jeden z
    paragrafów kodeksu pracy:

    Art 124
    § 3. Od odpowiedzialnoœci okreœlonej w § 1 i 2 pracownik może się
    uwolnić, jeżeli wykaże, że szkoda powstała z przyczyn od niego
    niezależnych, a w szczególnoœci wskutek niezapewnienia przez pracodawcę
    warunków umożliwiajšcych zabezpieczenie powierzonego mienia.

    No wlasnie ! Jak rozumiec zapis "warunki umozliwiajace zabezpieczenie
    powierzonego mienia". Czy jest gdzies zapisane, ze ma to byc np. kasa
    pancerna, czy tez moze jakas skarpeta ? Jak powinna byc przechowywana
    gotowka, zeby byla bezpieczna ? Jesli nie jest to precyzyjnie gdzies
    stwierdzone to osobiscie uwazam, ze gotowka u nas jest zabezpieczona
    kiepsko i uchylam sie od odpowiedzialnosci :)

    c.d.n. w miare rozwoju wypadkow.

    a...@i...net.pl :: ICQ#:43737179 :: GG1366661
    wytnij anti spam z adresu aby odpisac

  • 2. Data: 2002-07-23 10:48:26
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    [ciach]
> [...]
    > stwierdzone to osobiscie uwazam, ze gotowka u nas jest zabezpieczona
    > kiepsko i uchylam sie od odpowiedzialnosci :)

    Kilka lat temu interesowałem się tematem zabezpieczenia gotówki
    przechowywanej i przewożonej. Pamietam, że znalazłem bodajże w prawie
    bankowym szczegółowe przepisy podające zabezpieczenia w zależności od kwoty.
    O ile pamiętam najprostszym była metalowa kaseta z zamkiem (przymocowana
    trwaled\ do biurka?) Spróbuj poszukać w którymś z serwisów prawnych może na
    początek http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase Może ktoś z Toich
    znajomych pracuje w banku?

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 3. Data: 2002-07-23 11:08:34
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    DarekS wrote:
    > [ciach]
    Spróbuj poszukać w którymś z
    > serwisów prawnych może na początek
    > http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    Dz.U. 2000 nr 17 poz. 221

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 lutego
    2000 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i wymagań,
    jakimi powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i
    transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 4. Data: 2002-07-23 11:10:34
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Dz.U. 1998 nr 129 poz. 858

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14
    października 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad i wymagań, jakimi powinna