PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna działalność + umowa na etat

  • 1. Data: 2005-11-06 13:48:36
    Temat: własna działalność + umowa na etat
    Od: "Jakub Spawacz" <s...@i...rzad.na.uchodztwie.com>

    Witam, pracuję sobie w pewnej firmie normalnie na umowę o prace,
    czy jesli dodatkowo założę działaność gospodarczą, to mam obowiązek
    poinformować o tym pracodawcę ?
    Pozdrawiam Jakub

  • 2. Data: 2005-11-06 14:14:35
    Temat: Re: własna działalność + umowa na etat
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    tak, jezeli:
    1. twoja działalność mieści się w ramach np. umowy, gdzie podpisywałeś że
    nie będziesz prowadził działalności konkurencyjnej
    2. chcesz żeby pracodawca np. wczesniej odprowadzał wyższą kwotę podatku
    3. jezeli wolisz współpracować ze swoim pracodawcą na zasadzie umów
    firmowych a nie umowy o pracę

    generalnie nie masz obowiazku informowania nikogo poza fiskusem o źródłach
    swojego dochodu
    --
    ---> to tylko moje zdanie <--
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2005-11-07 09:39:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > czy jesli dodatkowo założę działaność gospodarczą, to mam obowiązek
    > poinformować o tym pracodawcę ?

    Jeżeli nie masz takiej klauzuli w umowie o zakazie konkurencji to nie musisz
    i lepiej tego nie rób bo mogą ci potrącić z wypłaty około 40 zł tytułem
    czegoś tam (nie pamiętam czego). Mojej żonie tak zrobili.

    --
    Jackare

  • 4. Data: 2005-11-07 10:47:41
    Od: WL <n...@m...com>

    Jackare wrote:

    > Jeżeli nie masz takiej klauzuli w umowie o zakazie konkurencji to nie musisz
    > i lepiej tego nie rób bo mogą ci potrącić z wypłaty około 40 zł tytułem
    > czegoś tam (nie pamiętam czego). Mojej żonie tak zrobili.

    Pewnie przestali odliczac kwote wolna od podatku, co powinno byc
    uwzglednione w PIT. Nikt jej nie oszukal ani niczego nie zabral, jezeli
    te 40pln miesiecznie sie nalezalo to wszystko wyszlo w rocnzym rozliczeniu.

    WL

  • 5. Data: 2005-11-07 12:00:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Nikt jej nie oszukal ani niczego nie zabral, jezeli
    > te 40pln miesiecznie sie nalezalo to wszystko wyszlo w rocnzym
    rozliczeniu.

    nie mówie ze ktos oszukal, tylko ze odliczyli. Wolalbym to wykazywac w PIt
    raz w roku bo i tak mamy zwrot wiec lepiej wiec dla nas nie oddawac tych
    pieniedzy co miesiac tylko wziac mniejszy zwrot rocznie.

  • 6. Data: 2005-11-07 12:24:43
    Od: WL <n...@m...com>

    Jackare wrote:

    > nie mówie ze ktos oszukal, tylko ze odliczyli. Wolalbym to wykazywac w PIt
    > raz w roku bo i tak mamy zwrot wiec lepiej wiec dla nas nie oddawac tych
    > pieniedzy co miesiac tylko wziac mniejszy zwrot rocznie.

    Napisales "lepiej tego nie rob, bo..." - wiec odczytalem jakbys odebral
    to dzialanie krzywdzaco. Gdybys uwazal, ze bylo w porzadku to
    napisalbys, ze moga (ale nie musza, zalezy od deklaracji pracownika IMO)
    zmienic sposob naliczania zaliczki na PIT, bez negatywnego zabarwienia.
    Sorry za nieporozumienie.

    WL