PracaGrupypl.praca.dyskusje › warto czasem użyć pipy ;)

  • 1. Data: 2007-08-20 13:41:46
    Temat: warto czasem użyć pipy ;)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Czasem w dyskusjach na grupie padały opinie dezawuujące PIPę, a nawet en
    block kwestionujace sens jej istnienia.
    A na coś się jednak ta PIPa przydaje:
    http://firma.onet.pl/1591654,wiadomosci.html

    Czy ktoś chciałby, aby w Polsce nie było żadnej PIPy? ;))

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2007-08-20 14:33:14
    Temat: Re: warto czasem użyć pipy ;)
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jotte porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > A na coś się jednak ta PIPa przydaje:
    > http://firma.onet.pl/1591654,wiadomosci.html
    >
    > Czy ktoś chciałby, aby w Polsce nie było żadnej PIPy? ;))

    1) W przypadku marketow PIPe pogania 'presja spoleczna'
    2) Z mojego rozeznania wynika ze tak samo zle (albo jeszcze gorzej) jak
    w marketach traktowani sa pracownicy w malych firmach z malych
    miejscowosci. I tam PIPa nie pomoze - poki wlasciciel firmy nie
    podpadnie szefowi PIPy, urzednicy nic nie zrobia. Szwagier opowiadal jak
    u nich wygladala kontrola: ktorys z pracownikow zadzwonil do PIPy ze
    info ze pracownicy pracuja w szkodliwych warunkach, bez ubrania
    ochronnego, masek itp; dzien przed kontrola pracownicy dostali sprzet
    ochronny, w dniu kontroli wszystko bylo na cacy, kontrolerzy pokrecili
    sie pare min po zakladzie, napisali w uwagach zeby cos tam poprawic,
    poszli na obiad z szefem, nastepnego dnia szef kazal wszystkim oddac
    ubrania (pozyczyl je od kogos)
    PIPa moze ma sens w duzych miastach. W malych, gdzie kazdy kazdego zna,
    okazuje sie ze kazdy pracodawca przyjazni sie z wojtem, proboszczem i
    komendantem policji.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-08-20 15:10:18
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    > Czy ktoś chciałby, aby w Polsce nie było żadnej PIPy? ;))

    Wszyscy potrafiący myśleć.

    --
    andrzej

  • 4. Data: 2007-08-20 17:11:44
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejscowosci. I tam PIPa nie pomoze - poki wlasciciel firmy nie
    > podpadnie szefowi PIPy, urzednicy nic nie zrobia.

    Potwierdza się to również w przypadku nieco większych firm z nieco większych
    miejscowości. Aczkolwiek nie jest to argument przeciw PIP - taki mamy kraj po
    prostu.

    e.

  • 5. Data: 2007-08-20 17:23:29
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 15:41:46 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <fac5mt$709$1@news.dialog.net.pl> napisał:

> [...]
    > A na coś się jednak ta PIPa przydaje:
    > http://firma.onet.pl/1591654,wiadomosci.html
    >
    > Czy ktoś chciałby, aby w Polsce nie było żadnej PIPy? ;))

    5500 kontroli
    1200000 - kwota mandatu
    na jedną kontrolę to daje 219 zł na kontrolę.
    Czytamy dalej, o Biedronce:
    232 inspektorów, 739 kontroli, przez rok - średnio wychodzi 162 kzł.

    Ciekawe, czy jakby zatrudnić na procent od zasądzonych odszkodowań jakąś
    prywatną firmę, nie miałaby ona lepszych wyników od PIP?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2007-08-20 18:04:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrnfcjjgh.9um.jakub@jakub.kofeina.net...

    > Ciekawe, czy jakby zatrudnić na procent od zasądzonych odszkodowań jakąś
    > prywatną firmę, nie miałaby ona lepszych wyników od PIP?

    Pomysł procentu od odszkodowań spowoduje w naszych warunkach natychmiastowe
    przegięcie pały w drugą stronę...

    e.

  • 7. Data: 2007-08-20 20:08:43
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fackqv$ooi$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Pomysł procentu od odszkodowań spowoduje w naszych warunkach
    > natychmiastowe
    > przegięcie pały w drugą stronę...

    I pomyśleć, że wystarczyłoby całkowicie uwolnić rynek pracy i w ogóle nie
    byłaby potrzebna PIPa.

    --
    andrzej

  • 8. Data: 2007-08-21 05:36:21
    Od: Maciej Friedel <b...@w...pl>

    On 08/20/07 andrzej wrote:

    > I pomyśleć, że wystarczyłoby całkowicie uwolnić rynek pracy

    co masz na mysli ?

    maciek

  • 9. Data: 2007-08-21 06:18:48
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 20 Sie, 19:23, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> wrote:

> [...]
    >
    > Ciekawe, czy jakby zatrudnić na procent od zasądzonych odszkodowań jakąś
    > prywatną firmę, nie miałaby ona lepszych wyników od PIP?

    uzupelnie o pare danych:
    - stan zatrudnienia PIP w 2006 rok: 2423 osoby (http://www.pip.gov.pl/
    html/pl/spr_06/spr_o6_zal.pdf)
    - zrealizowane koszty PIP w 2006: 204,776 mln zl (http://
    www.tinyurl.pl/?friCjQgW)
    - zrealizowane dochody PIP w 2006: 0,755 mln zl (http://
    www.tinyurl.pl/?friCjQgW)

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2007-08-21 14:06:21
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Maciej Friedel" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    On 08/20/07 andrzej wrote:

    > I pomyśleć, że wystarczyłoby całkowicie uwolnić rynek pracy

    co masz na mysli ?

    Po prostu o tym gdzie, u kogo i na jakich warunkach pracujesz decydują tylko
    dwie osoby: pracownik i pracodawca, a nie władza ludowa, która "nie pozwala"
    Cie "skrzywdzić".

    --
    andrzej