PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: "w stosunku pracy" - co to oznacza? czy wlasnie wtedy placimy zus?

  • 1. Data: 2005-11-15 16:42:06
    Temat: Re: "w stosunku pracy" - co to oznacza? czy wlasnie wtedy placimy zus?
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    gromax napisał(a):

    > coś, co jest lepsze niż umowa o dzieło dla studenta to umowa-zlecenie bez
    > składek zdrowotnych. do 25 roku zycia.

    Dlaczego?
    Przeciez w umowie zlecenie jest tylko 19% kosztow uzyskania przychodu,
    podczas gdy przy dziele az 50%.
    A moze jest jakis haczyk, o ktorym nie wiem?
    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-11-15 18:42:05
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    > Przeciez w umowie zlecenie jest tylko 19% kosztow uzyskania przychodu,

    Koszty uzyskania przychodu to nie 19%, tylko 20%. 19% to zaliczka na
    podatek.

    > podczas gdy przy dziele az 50%.

    Owszem, ale tylko wówczas, gdy mamy do czzynienia z prawami autorskimi! Np.
    jeśli jesteś wykładowcą, to możesz podpisać ze szkołą umowę o dzieło (w
    ramach której tworzysz program zajęć i przeprowadzasz wykłady) i wówczas
    masz prawo do 50% kosztów uzyskania przychodów. Ale jeśli w drugim roku
    (semestrze) chcesz prowadzić te same wykłady prowadzone w oparciu o ten sam
    program, to już nie mamy tu do czynienia z prawami autorskimi, więc nie masz
    prawa do 50% kup.

    Aby móc stosować 50% kup w każdej umowie powinien być inny podmiot umowy.

    M.

  • 3. Data: 2005-11-15 22:40:04
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Monika Ramusiewicz napisał(a):

> [...]
    > prawa do 50% kup.
    >
    > Aby móc stosować 50% kup w każdej umowie powinien być inny podmiot umowy.

    Dzieki, juz wszystko jasne :)