PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop wypoczynkowy

  • 1. Data: 2004-02-04 18:48:56
    Temat: urlop wypoczynkowy
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Pracuję na 3/4 etatu (30 godzin tygodniowo), tj. od poniedziałku do srody -
    8 godzin a w czwartki - 6 godzin. Przysługiwało mi 26 dni urlopu
    wypoczynkowego. Od 1 stycznia 2004r. zmienił się sposób naliczania urlopu
    wypoczynkowego dla osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy. Ile
    przysługuje mi urlopu wypoczynkowego w 2004r?

  • 2. Data: 2004-02-04 19:11:58
    Temat: Re: urlop wypoczynkowy
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]

    > wypoczynkowego dla osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy. Ile
    > przysługuje mi urlopu wypoczynkowego w 2004r?

    Witam

    20 dni. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-02-04 19:23:39
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Witam
    >
    > 20 dni. Pozdrawiam.
    >
    > --

    Proszę o podstawę prawną. Dziękuję za szybką odpowiedz.

  • 4. Data: 2004-02-04 19:44:44
    Od: s...@p...onet.pl

    Ile

    > Proszę o podstawę prawną. Dziękuję za szybką odpowiedz.
    >

    > --

    Witam
    Patrz kp ale stan prawny na dzień 01.01.2004 r. - tam sobie znajdziesz.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-02-05 19:39:24
    Od: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>

    0,75 x 26 = 19,5 czyli zaokrąglając 20 dni

    Urlopu wypoczynkowego od 1 stycznia 2004 r. udziela się na tzw. dni pracy
    pracownika zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, w wymiarze
    godzinowym odpowiadającym dobowemu wymiarowi czasu pracy w danym dniu.

    Oznacza to, że urlop wypoczynkowy jest udzielany pracownikowi w dniach
    roboczych tego pracownika wynikających z obowiązującego go harmonogramu
    czasu pracy i udziela się go na godziny, przy czym dzień urlopu
    wypoczynkowego równy jest 8 godzinom pracy. Udzielając urlopu wypoczynkowego
    pracownikowi zatrudnionemu na część etatu należy również udzielić go w dniu
    i godzinach pracy tego pracownika.

    Podstawa prawna:

    art. 154, 1542 Kodeksu pracy
    Powyższy tekst ukazał się (częściowo) w MPPiU nr 3