PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop wypoczynkowy › Re: urlop wypoczynkowy
    From: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: urlop wypoczynkowy
    Date: Thu, 05 Feb 2004 19:39:24 GMT

    0,75 x 26 = 19,5 czyli zaokrąglając 20 dni

    Urlopu wypoczynkowego od 1 stycznia 2004 r. udziela się na tzw. dni pracy
    pracownika zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, w wymiarze
    godzinowym odpowiadającym dobowemu wymiarowi czasu pracy w danym dniu.

    Oznacza to, że urlop wypoczynkowy jest udzielany pracownikowi w dniach
    roboczych tego pracownika wynikających z obowiązującego go harmonogramu
    czasu pracy i udziela się go na godziny, przy czym dzień urlopu
    wypoczynkowego równy jest 8 godzinom pracy. Udzielając urlopu wypoczynkowego
    pracownikowi zatrudnionemu na część etatu należy również udzielić go w dniu
    i godzinach pracy tego pracownika.

    Podstawa prawna:

    art. 154, 1542 Kodeksu pracy
    Powyższy tekst ukazał się (częściowo) w MPPiU nr 3