PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop bezpłatny a nowy etat

  • 1. Data: 2006-08-28 20:32:19
    Temat: urlop bezpłatny a nowy etat
    Od: "CiekawyLudek" <n...@...eu>

    Witam serdecznie

    Kilka lat pracuję w jednej, dość dużej firmie IT i odczuwam już silne
    znużenie. Chciałbym zmienić pracę, lecz znalezienie minimalnie lepiej
    płatnej a ciekawszej zajęło mi 10 m-cy. A wiadomo, że zmiana pracy to
    ryzyko - nigdy tak naprawdę nie wiadomo, gdzie się trafi, tym bardziej, że
    nowa firma jest niewielka (kilkanaście osób) za to przedmiot jej
    dzialalności nie jest typowo informatyczny (ale do realizacji konkretnych
    projektów potrzebują informatyka właśnie).

    W "starej" firmie dyrektor ("do rany przyłóż") stwierdził że skoro już muszę
    odejść, to chociaż niech wezmę na 3 m-ce urlop bezpłatny - w razie czego
    bezproblemowo wrócę.

    Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytania:

    - czy w momencie podjęcia nowej pracy, w jakikolwiek sposób muszę nowego
    pracodawcę informować że jestem na urlopie bezpłatnym (no chyba tak, bo nie
    dostarczę świadectwa pracy -?)
    - czy w jakikolwiek sposób stara firma (zarząd - bo urlop to tylko
    uzgodnienie ja-dyrektor) dowie się, na jaki cel przeznaczyłem ten bezpłatny
    urlop? I czy on faktycznie jest bezpłatny, czy też firma ta będzie ponosić
    jakieś koszty?

    Bardzo proszę o odpowiedź - nigdzie nie znalazłem rozwiązania podobnego
    problemu

    pozdrawiam

    Krzysztof

  • 2. Data: 2006-08-29 07:53:10
    Temat: Re: urlop bezpłatny a nowy etat
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > - czy w momencie podjęcia nowej pracy, w jakikolwiek sposób muszę nowego
    > pracodawcę informować że jestem na urlopie bezpłatnym (no chyba tak, bo
    > nie dostarczę świadectwa pracy -?)
    KP nikomu nie zabrania pracy na 2, 5 lub 32 etatach. Więc nawet gdybyś nie
    był na bezpłatnym a chciał pracowac równolegle gdzie indziej to świadectwa
    nie dostarczysz bo jak ?

> [...]
    > uzgodnienie ja-dyrektor) dowie się, na jaki cel przeznaczyłem ten
    > bezpłatny urlop? I czy on faktycznie jest bezpłatny, czy też firma ta

    Urlop jest twoim prywatnym czasem w którym możesz robić co chcesz. Jeżeli
    nie zabraniają ci takiej pracy odrębne umowy z dotychczasowym pracodawcą,
    możesz pracować ze spokojnym sumieniem. Co do kosztów nie wiem, ale wydaje
    mi się że jeżeli są to minimalne bo zusy i podatki naliczane są od przychodu
    a na bezpłatnym urlopie Ty przychodu nie osiągasz (u starego pracodawcy).
    Całkiem możliwe że firma nie ponosi wtedy żadnych kosztów- wysłanie
    pracowników na bezpłatne urlopy jest często formą zaoszczędzenia pieniędzy
    przez firmy w trakcie "cienkiego okresu" itd
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-08-29 18:40:10
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "CiekawyLudek" <n...@...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    już muszę
    > odejść, to chociaż niech wezmę na 3 m-ce urlop bezpłatny - w razie

    Jest to znakomita propozycja.

> [...]
    nowego
    > pracodawcę informować że jestem na urlopie bezpłatnym (no chyba tak,

    Tylko dlatego, że nie masz świadectwa pracy, będziesz zmuszony
    poinformować nowego pracodawcę, że aktualnie jesteś dyspozycyjny i
    możesz podjąć pracę, bo w poprzedniej pracy korzystasz z urlopu
    bezpłatnego.

    > - czy w jakikolwiek sposób stara firma (zarząd - bo urlop to tylko
    > uzgodnienie ja-dyrektor) dowie się, na jaki cel przeznaczyłem ten
    bezpłatny
    > urlop?

    Nikt się nie dowie, ponadto urlop bezpłatny możesz wykorzystać w
    dowolny sposób.

    > I czy on faktycznie jest bezpłatny, czy też firma ta będzie ponosić
    > jakieś koszty?

    W czasie urlopu bezpłatnego firma nie ponosi żadnych kosztów.

    wa