PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop bezpłatny a nowy etat › urlop bezpłatny a nowy etat
    From: "CiekawyLudek" <n...@...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: urlop bezpłatny a nowy etat
    Date: Mon, 28 Aug 2006 22:32:19 +0200

    Witam serdecznie

    Kilka lat pracuję w jednej, dość dużej firmie IT i odczuwam już silne
    znużenie. Chciałbym zmienić pracę, lecz znalezienie minimalnie lepiej
    płatnej a ciekawszej zajęło mi 10 m-cy. A wiadomo, że zmiana pracy to
    ryzyko - nigdy tak naprawdę nie wiadomo, gdzie się trafi, tym bardziej, że
    nowa firma jest niewielka (kilkanaście osób) za to przedmiot jej
    dzialalności nie jest typowo informatyczny (ale do realizacji konkretnych
    projektów potrzebują informatyka właśnie).

    W "starej" firmie dyrektor ("do rany przyłóż") stwierdził że skoro już muszę
    odejść, to chociaż niech wezmę na 3 m-ce urlop bezpłatny - w razie czego
    bezproblemowo wrócę.

    Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytania:

    - czy w momencie podjęcia nowej pracy, w jakikolwiek sposób muszę nowego
    pracodawcę informować że jestem na urlopie bezpłatnym (no chyba tak, bo nie
    dostarczę świadectwa pracy -?)
    - czy w jakikolwiek sposób stara firma (zarząd - bo urlop to tylko
    uzgodnienie ja-dyrektor) dowie się, na jaki cel przeznaczyłem ten bezpłatny
    urlop? I czy on faktycznie jest bezpłatny, czy też firma ta będzie ponosić
    jakieś koszty?

    Bardzo proszę o odpowiedź - nigdzie nie znalazłem rozwiązania podobnego
    problemu

    pozdrawiam

    Krzysztof