PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa-zlecenie z agencą pośrednictwa pracy

  • 1. Data: 2002-10-25 10:31:07
    Temat: umowa-zlecenie z agencą pośrednictwa pracy
    Od: "muniek" <w...@p...onet.pl>

    Od ponad roku pracuję na umowę zlecenie podpisaną z agencją pośrednictwa
    pracy. Jednak pracę wykonuję w innej firmie. Moja praca ma charakter stały
    (pracuję osiem godzin dziennie przez pięć dni w tygodniu) Pieniądze
    oczywiście dostaję od tej agencji a ona wystawia faktury firmie w której
    faktycznie pracuję. Czy taka forma zatrudnienia jest legalna? (gdzie mogę
    szukać informacji o takiej formie zatrudnienia) I jeszcze jedno pytanie:
    gdzie kryje się opłacalność takiego zatrudnienia mnie przez firmę w której
    pracuję, gdyż jak wiem faktury za moje "usługi" opiewają na sumy zbliżone do
    kosztów zatrudnienia mnie na zwykłą umowę.
    Proszę o odpowiedź. Wojtek.

  • 2. Data: 2002-10-25 13:08:13
    Temat: Re: umowa-zlecenie z agencą pośrednictwa pracy
    Od: "muniek" <w...@N...onet.pl>

    Użytkownik "muniek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > kosztów zatrudnienia mnie na zwykłą umowę.

    Czy na prawdę nikt nic nie wie na ten temat?

  • 3. Data: 2002-10-25 16:53:20
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    to jest legalne

  • 4. Data: 2002-10-26 18:47:04
    Od: "Mateusz Kuziora" <m...@w...edu.pl>

    Użytkownik muniek <w...@N...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:apbfld$6ko$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik "muniek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To się nazywa outsourcing. Jest to jak najbardziej legalne, zauważ że firma
    dla której pracujesz nie:
    a. płaci podatków, zusów itd za Ciebie,
    b. nie musi się przejmować Twoimi urlopami,
    c. w każdej chwili może Cię zwolnić,
    d. HR mają mniej pracy,
    e. można tak wymieniać i wymieniać.

  • 5. Data: 2002-10-28 06:40:34
    Od: "henon" <h...@t...tpsa.pl>

    Użytkownik "Mateusz Kuziora" <m...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik muniek <w...@N...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:apbfld$6ko$...@n...onet.pl...

    > To się nazywa outsourcing. Jest to jak najbardziej legalne, zauważ że
    firma
    Ale czy z tą firmą zewnętrzną nie powinien mieć podpisanej umowy o pracę?
    Umowa zlecenie jest formą wykonywania usługi (zlecenia) bez narzucenia
    miejsca i czasu pracy. Tutaj pracuje w określonych godzinach, miejscu i pod
    kierownictwem, ta praca ma wszelkie cechy pracy na etat.
    Pozdrawiam
    Henon.