PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o świadczeniu usług › Re: umowa o świadczeniu usług
  • Data: 2006-02-07 00:24:18
    Temat: Re: umowa o świadczeniu usług
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ds8hr0$si2$2@achot.icm.edu.pl galon
    <g...@p...onet.pl> pisze:

    > Moje pytanie dotyczy możliwości zatrudnienia się w firmie na umowę o
    > świadczeniu usług, zamiast zwykłej umowy o pracę.
    Nie ma czegoś takiego. Albo umowa o pracę "(i tym samym zatrudnienie), albo
    umowa cywilno-prawna (wtedy nie ma mowy o zatrudnieniu).

    > Dostałem taką
    > możliwość i przedstawiono mi wiele zalet tej pierwszej. Między innymi
    > usłyszałem, że więcej pieniędzy zostaje mi w kieszeni. Płacę niższe
    > podatki.
    To się nazywa samozatrudnienie. Znając już ten termin użyj googla.

    > Płacę minimalną stawkę ZUS.
    Nieprawda. Masz MOŻLIWOŚĆ płacenia najniższej stawki ZUS

    > Poza początkowymi utrudnieniami,
    > polegającymi na konieczności zarejestrowania jednoosobowej usługowej
    > działalności gospodarczej, to ile jest w tym prawdy?
    To drobiazg.
    Nie masz urlopu.
    Nie masz płacone za okres choroby.
    Nie masz okresu wypowiedzenia.
    Nie masz praktycznie nic z tego, co zapisano w kodeksie pracy i paru innych
    ustawach oraz rozporządzeniach.
    To w ogóle nie jest zatrudnienie, to jest propozycja współpracy między dwoma
    podmiotami gospodarczymi, z których jeden (Ty) nie ma właściwie nic do
    gadania. Ma przyjąć warunki albo spadać.

    Jotte

    Pozdrawiam