PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo - prawa autorskie

  • 1. Data: 2005-02-07 20:16:00
    Temat: umowa o dzielo - prawa autorskie
    Od: ThauthiM <u...@i...pl>

    Witam,

    wiem ze ten temat byl juz kilka razy na grupie poruszany, ale niestety
    dokladnego opisu nie znalazlem. Jak wyglada sprawa wypisania umowy o
    dzielo z przekazaniem praw autorskich? slyszalem, ze w przypadku gdy
    zostanie zawarta umowa o dzielo z przekazaniem praw autorskich to obie
    strony rozliczaja sie zaledwie z polowy z 19%. Jak wyglada
    przykladowa taka umowa? Czy potrzeba umiescic jakies specjalne
    podpunkty, naglowek? Moze ma ktos jakis wzor takiej umowy? Moglby mi ktos
    ten temat dokladnie objasnic? Jak to wyglada od strony zleceniodawcy, a
    jak ze strony zleceniobiorcy?

    Bardzo dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-02-07 21:37:00
    Temat: Re: umowa o dzielo - prawa autorskie
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia ThauthiM <u...@i...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > zostanie zawarta umowa o dzielo z przekazaniem praw autorskich to obie
    > strony rozliczaja sie zaledwie z polowy z 19%. Jak wyglada

    Ale ktoś zamotał.
    Zapewne chodzi o to, że w przypadku takiej umowy koszty uzyskania
    przychodu wynoszą 50%, a nie 20%. I jest to potrzebne do obliczenia
    podatku, który płaci wykonawca dzieła. Druga strona co najwyżej
    odprowadza ten podatek do US. A na początku następnego roku i tak się z
    tego podatku rozliczasz na zasadach ogólnych.

    Obliczenie kwoty netto w przypadku umowy o dzieło:
    przychód - {[przychód -(przychód* %koszty uzyskania przychodu)]* 19%}

    i te koszty uzyskania przychodu mogą być albo 20% albo 50% ( w przypadku
    tych praw autorskich).

    A co do tego jak taka umowa powinna wyglądać - to nie wiem, ale imo
    wystarczyłoby w dodatkowych postanowieniach wpisać że następuje
    przeniesienie praw autorskich na zamawiającego dzieło.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-08 00:09:25
    Od: Wojciech Froelich <n...@s...please>

    On Mon, 07 Feb 2005 20:16:00 +0000, ThauthiM wrote:

    > Moze ma ktos jakis wzor takiej umowy?

    http://prawo.hoga.pl/wzory_umow/start.asp
    Z prawej strony "Umowa o dzieło - utwór". Warto wcześniej sprawdzić, czy
    rzeczone dzieło podlega ustawie o prawie autorskim.

    W.
    --
    http://www.cats-and-translators.com/gallery/Album.ht
    ml