PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo

  • 1. Data: 2005-01-12 08:27:43
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Czy zaklad moze podpisac ze mna umowe o dzielo jesli jestem w nim
    zatrudniony juz na umowe o prace?

  • 2. Data: 2005-01-12 09:18:51
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Jan 2005 09:27:43 +0100, "Adam"
    <f...@f...onet.pl> zakodował:

    >Czy zaklad moze podpisac ze mna umowe o dzielo jesli jestem w nim
    >zatrudniony juz na umowe o prace?

    Może, ale nie ma to sensu - bo musi odprowadzać wszystkie składki jak
    od umowy o pracę. Więc lepiej przyznać premię i się nie bawić w
    papierkologię.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-01-12 09:51:30
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > Czy zaklad moze podpisac ze mna umowe o dzielo jesli jestem w nim
    > zatrudniony juz na umowe o prace?

    Tak
    t.

  • 4. Data: 2005-01-12 18:13:14
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Kaizen <x...@c...sz>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Może, ale nie ma to sensu - bo musi odprowadzać wszystkie składki jak
    > od umowy o pracę. Więc lepiej przyznać premię i się nie bawić w

    hm.. tylko że z tej umowy o dzieło są liczone koszty -20%, więc może to
    być bardziej opłacalne dla pracownika.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-01-12 18:54:17
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > hm.. tylko że z tej umowy o dzieło są liczone koszty -20%, więc może to
    > być bardziej opłacalne dla pracownika.

    Niekiedy nawet 50%.
    t.

  • 6. Data: 2005-01-13 09:21:02
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-12, Nikiel ;-) <n...@p...fm> wrote:
    > Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Kaizen <x...@c...sz>
    > wystukał[a]:
    > hm.. tylko że z tej umowy o dzieło są liczone koszty -20%, więc może to
    > być bardziej opłacalne dla pracownika.
    Za to należy doliczyć 48% składek ZUSowskich. Zamienił stryjek siekierkę
    na kijek...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    szybszy niz najwyzszy budynek... inteligentniejszy od kuli w locie...
    /yacoob/

  • 7. Data: 2005-01-13 14:59:06
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> wystukał[a]:
    > Za to należy doliczyć 48% składek ZUSowskich. Zamienił stryjek
    > siekierkę na kijek...

    hm. jak to doliczyć? Przecież jak damy to w formie premii to też będzie
    oskładkowane.
    Załóżmy:
    - twój pracownik wykonał coś dodatkowego, co jest warte np. 2000 zł
    - czy dorzucić mu to do premi, czy napisać na dzieło
    - to i to jest oskładkowane
    - jak dorzucimy do premii to pracownik nie będzie mógł zdwoić sobie
    kosztów, tylko jak raz odejmie 102,25 zł to od reszty podatek będzie
    musiał zapłacić
    - przy umowie o dzieło płacisz mniejszy podatek, gdyż koszty są 20%.

    Można by to przeliczyć dokładnie (ale mi się nie chce ;), może kiedyś w
    wolnej chwili, bo sama jestem ciekawa jaka różnica by była / i czy
    dobrze rozumuje/.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2005-01-13 15:09:40
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-13, Nikiel ;-) <n...@p...fm> wrote:
    > - przy umowie o dzieło płacisz mniejszy podatek, gdyż koszty są 20%.
    50%. Poza tym się zgadza.
    Wychodzi na to, że finansowo nieco lepiej. Ale papierkologii więcej.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    UPeeSy strzelają, Admin baty znosi