PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas okreslony, okres wypowiedzenia 1mc

  • 1. Data: 2007-05-11 11:47:29
    Temat: umowa na czas okreslony, okres wypowiedzenia 1mc
    Od: p...@g...pl

    Witam

    Mam propozycje pracy na umowe na czas okreslony (3 lata), z okresem
    wypowiedzenia 1 miesiac. Wydaje mi sie, ze zgodnie z prawem, okres
    wypowiedzenia dla umow na czas okreslony moze wynosic 2 tygodnie, lub
    nie byc okreslony w ogole (umowy nie mozna wypowiedziec). Pracodawca
    twierdzi jednak, ze moze byc miesiac. Nie jestem pewien:
    - czy tu nie ma "haczyka", ze caly ten paragraf jest niewazny i umowy
    nie bede mogl wypowiedziec w ogole,
    - czy moge wypowiedziec z terminem 2 tygodni, jako jedynym mozliwym w
    tego typu umowach i pracodawca nic mi nie moze "zrobic"
    - czy moze sie myle i wszystko jest OK

    Jest tu ktos z szanownych grupowiczow, kto ma konkretna wiedze na ten
    temat i moglby sie nia podzielic?

    Andrzej

  • 2. Data: 2007-05-11 13:06:24
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,74817,3902738.h
    tml

    Art. 33. [Wypowiedzenie umowy na czas określony] Przy zawieraniu umowy o pracę na
    czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    tyle kp. nie jest powiedziane, że strony nie mogą przyjąć innego czasu rozwiązania
    umowy

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2007-05-11 16:35:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1178884049.814502.279500@l77g2000hsb.googlegrou
    ps.com
    p...@g...pl <p...@g...pl> pisze:

> [...]
    > - czy moze sie myle i wszystko jest OK
    > Jest tu ktos z szanownych grupowiczow, kto ma konkretna wiedze na ten
    Art. 18 §1 KP mówi, że postanowienia umów o pracę nie mogą być mniej
    korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy.
    Teraz kwestia - czy okres wypowiedzenia 1 miesiąc jest mniej czy bardziej
    korzystny dla pracownika niż 2 tygodniowy?
    Załóżmy, że jest korzystniejszy - wówczas możesz wypowiedzieć z terminem
    miesięcznym.
    Załóżmy, że jest mniej korzystny, ale jednak przewidziano możliwość
    wypowiedzenia - wówczas zgodnie z art. 18 §2 zostaną zastosowane przepisy
    prawa pracy, czyli wypowiadasz z 2 tygodniowym okresem.
    Tyle moim zdaniem.
    Dodam, że na ogół dłuższy okres wypowiedzenia uważany jest za korzystniejszy
    dla pracownika (choć w rzeczywistości wcale nie zawsze to prawda).

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-05-11 17:51:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 11 May 2007 15:06:24 +0200, "grom@x"
    <gromax@_skasuj_.interia.pl> zakodował:

    >tyle kp. nie jest powiedziane, że strony nie mogą przyjąć innego czasu rozwiązania
    umowy

    Jest powiedziane. Art. 9.

    Kwestia wątpliwa jedynie, to czy wydłużenie okresu wypowiedzenia jest
    lepsze dla pracownika, czy gorsze (niezależnie od konkretnej sytuacji
    w przyszłości). Zapis taki albo od początku jest nieważny i stosuje
    się okres kodeksowy, albo jest ważny.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2007-05-11 19:43:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:b3b943dnfmkoerdsp1mf5lmn9tdpuhv9nc@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > rozwiązania umowy Jest powiedziane. Art. 9.
    Czemu odwołujesz się do art. 9, który traktuje o układach zbiorowych,
    regulaminach i statutach, a nie o umowach o pracę (o których mówi art. 18)?

    --
    Jotte