PracaGrupypl.praca.dyskusje › te same obowiazki inna pensja:(

  • 11. Data: 2005-03-14 13:05:18
    Temat: Re: te same obowiazki inna pensja:(
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Kazdy z nas ma wyksztalcenie wyzsze pedagogiczne uprawniajace do
    wykonywania zawodu wychowawcy w pogotowiu,ludzie z karty nie maja
    zadnych innych kursow itp.. maja po prostu inna sciezke awansu, czy
    mozna zatrudniac na to samo stanowisko na zupelnie innych warunkach
    placowych urlopowych itp. trudno to wytrzymac na codzien:)

    --

    Pzdr - Tomek
    ---

  • 12. Data: 2005-03-14 13:23:37
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2005 14:05:18 +0100, Fumfol <f...@o...pl> napisał:

    > czy mozna zatrudniac na to samo stanowisko na zupelnie innych warunkach
    > placowych urlopowych itp. trudno to wytrzymac na codzien:)

    Mozna. W roznych firmach przy sasiednich biurkach siedza ludzi ena
    etacie,stazu absolwenckim, umowie zleceniu i dzialalnosci gospodarczej
    wykonujac praktycznie te same obowiazki. O ile czesc form zatrudnienia
    wykazujacych cechy umowy o prace, teoretycznie moze byc wyprocesowana do
    poziomu umowy o prace, to w praktyce takie uklady raczej pozostaja na
    stale.
    Moze w kuratorium czy innym urzedzie, ktoremu podlegacie moze cos sie uda
    wyjasnic?
    Popatrzalem na karte nauczyciela, to nie widze, zeby byly jakies wyjatki,
    ale kto wie, w jakich szczegolach sa ukryte mozliwosci takiego
    rozroznienia zatrudnienia?
    Moze w rozroznieniu, ze karcie podlegaja nauczyciele mianowani (Oddział 3.
    Stosunek pracy na podstawie mianowania

    Art. 76

    Stosunek pracy nawiązuje się na podstawie mianowania w przypadkach
    określonych w odrębnych przepisach.)lub dyplomowani? Jakie przepisy
    obowiazuja przy mianowaniu pracownikow w waszej placowce?

    http://www.nowakowska.piwko.pl/karta_nauczyciela.htm

  • 13. Data: 2005-03-14 13:34:42
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Sytaucja w pogotowiu jest inna od 2003 roku pogotowie nie podlega pod
    wydzial edukacji a pod wydzial pomocy spolecznej. Podobno byly naciski z
    gory aby ludzi nie zatrudniac na karte a na kodeks ( obowiazki zostaly
    takie same) Zreszta do tej pory nie ma ustawy o pracownikach socjalnycj
    . Sytuacj ajest taka ze dziewczyna ktora zostala zatrudniona przede mna
    pol roku jest w tym momencie nauczycielem kontraktowym dostaje pensji
    1800 PLN ma dodatek za prace w ciezkich warunkach kolo 500 PLN 35 dni
    urlopu itp ( wszelkie uprawnienia ktore niesie za soba karta
    nauczyciela) Ja zostalam zatrudniona na kodeks i dlatego nie mam co isc
    ani do kuratorium ani do wydzialu edukacji bo ja im nie podlegam pomimo
    tego ze mam wyksztalcenie pedagogiczne. Moja pensja wynosi 1300 brutto i
    dodatek w wysokosci 20 % za prace w nocy. Wykonuje te same obowiazki ,
    mamy ten sam zakres obowiazkow, Natomiast roznica jest w pensji i w
    godzinach pracy ja 40 ona 24. Uwazam ze cos tu jest nie tak bo gdybym
    pracowala w firmie prywatnej to moge z szefem negocjowac swoje
    wynagrodzenie natomiast tu jest firma panstwowa i to samo stanowisko.
    Ja nie podelham karcie ja podlegam zwyklemu kodeksowi natomiast pracuje
    z ludzmi zatrunionymi na karte

    -

  • 14. Data: 2005-03-14 13:38:38
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2005 14:05:18 +0100, Fumfol <f...@o...pl> napisał:

    > czy mozna zatrudniac na to samo stanowisko na zupelnie innych warunkach
    > placowych urlopowych itp. trudno to wytrzymac na codzien:)

    Podsumowanie.
    Masz do wyboeu
    A- robic duzy szum odnoosnie niesprawiedliwosci dziejowej, powodujac
    niezdrowa atmosfre i ryzykujac zwolnieniem siebie i kolegow z pracy.
    b- zrobic dyskretny wywiad, jak dolaczyc do grona pracujacych na Karte i
    jakie wymagania nalezy spelnic
    c- po ustaleniu niemoznosci "b" lub od razu przystapic do szukania
    bardziej satysfakcjonujacej pracy - zamiast zmieniac zasady panujace u
    pracodawcy zmienic po prostu prace.

  • 15. Data: 2005-03-14 13:41:40
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    > Podsumowanie moje:)
    Nie nadaje sie do niezdrowej atmosfery jestem dobrym czlowiekiem ktory
    nie umie zageszczac powietrza, :(
    Nie ma co robic dyskretnego wywiadu a propo zmiany zatrudnienia dyrektor
    tego nie chce jestesmy tani:(
    Aby byc teraz zatrudnionym u nas na karte trzeba byc znajomym dyrektora:(
    Jak z praca to wszyscy wiedza.
    Oczekiwalam czegos innego czy mozna zatrudniac na innych warunkach z
    jasna odpiwdzia bym powalczyla a tak to o co mam krzyczec? skoro moze
    nie mam racji?

  • 16. Data: 2005-03-14 13:49:25
    Od: k...@g...pl

    Fumfol wrote:

    > Ja nie podelham karcie ja podlegam zwyklemu kodeksowi natomiast pracuje
    > z ludzmi zatrunionymi na karte

    No coz - uklady sie zmienily w zwiazku ze zmiana resortu.
    Najprawdopodobniejszy jest scenariusz, ze przy duzym szumie wszystkim
    zabiora Karte.

    Kolega pracowal w TPSA. Byl jednym z ostatnich pracownikow, ktorym udalo sie
    odejsc na wlasna prosbe z odprawka w wysokosci bodajze polrocznych
    zarobkow.. Uklady sie zmienily i nastepni odchodzac na wlasna prosbe nie
    dostaja nic a przy zwolnieniach to co kodeks - zmienia sie czas i uklady,
    czasem trzeba byc we wlasciwym miejscu we wlasciwym czasie.

  • 17. Data: 2005-03-14 14:15:43
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d143tm$kf8$1@news.onet.pl Fumfol <f...@o...pl> pisze:

> [...]
    > wydzial edukacji a pod wydzial pomocy spolecznej. Podobno byly naciski z
    > gory aby ludzi nie zatrudniac na karte a na kodeks ( obowiazki zostaly
    [cut]
    Radzę zamiast dywagacji przeczytać ze zrozumieniem odpowiednie przepisy.
    Najpierw należy sprawdzić, czy obecnie pogotowie spełnia warunki wymienione
    w art. 1 i 1a KN, ew. czy nie są spełnione przesłanki art. 2 KN.

    Jeśli tak jest - to pracownicy dydaktyczni podlegają KN z mocy prawa, a
    zatrudnianie na zasadach Kodeksu Pracy jest sprzeczne z prawem.

    Jeżeli placówka nie spełnia postulatów KN, to wówczas zatrudnienie
    wychowawców na zasadach kodeksowych jest możliwe, ale tak powinni być
    zatrudnieni WSZYSCY, gdyż KN w takiej placówce nie ma w ogóle zastosowania..

    Kwestie nierówności w sprawach dotyczących zatrudnienia reguluje KP Rozdział
    II art. 18^3a i następne.

    Jotte

  • 18. Data: 2005-03-14 16:50:18
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 14 mar 2005 w liście [news:d144k8$4q3$1@news.onet.pl]
    [k...@g...pl] napisał(a):

> [...]
    > wlasna prosbe nie dostaja nic a przy zwolnieniach to co kodeks -
    > zmienia sie czas i uklady, czasem trzeba byc we wlasciwym miejscu

    Coś jak z górnikami. Za Buzka dostawali ogromne odprawy z publicznej
    kasy i jeszcze im było mało, a jak przyszła banda Millera i cofnęła
    odprawy, to zaczęli tęsknić do Buzka. Ale było już za późno...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/