PracaGrupypl.praca.dyskusje › szkoła dr Jantos (Kraków) pobiera opłaty za pośrednictwo pracy?

  • 1. Data: 2004-10-14 15:04:53
    Temat: Re: szkoła dr Jantos (Kraków) pobiera opłaty za pośrednictwo pracy?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Moja koleżanka, absolwentka studium sekretarskiego M.Jantos (obecnie
    > szkoła znacznie rozszerzyła ofertę) szukała ofert pracy przez tę
    > szkołę. W sekretariacie powiedziano jej, że za zarejstrowanie w ich
    > bazie danych płaci się 15 zł! Czy to nie przegięcie?

    Jasne, ze przegiecie - powinni brac wiecej.

  • 2. Data: 2004-10-14 15:36:00
    Od: Jerzy Dusk <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl>

[...]

    (Jak kiedyś koleżanka dała ogłoszenie do prasy, że poszukuje pracy i
    podała, że jest po szkole M.Jantos, to zadzwonili do niej ze szkoły, by
    nie robiła im antyreklamy, bo każda absolwentka pracę po studium dostaje
    bez problemu)

    --
    Jerzy

  • 3. Data: 2004-10-14 19:12:53
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkoła znacznie rozszerzyła ofertę) szukała ofert pracy przez tę szkołę.
    > W sekretariacie powiedziano jej, że za zarejstrowanie w ich bazie danych

    Rozumiem, że szkoła umieszcza ją w swojej bazie danych i w pewnym sensie
    szuka jej pracy, tak? Znaczy kojarzy oferty pracy jakie do niej napływają z
    umiejętnościami/zdolnościami/wynikami w nauce,itp. absolwentki, tak? Jeżeli
    tak, to pobieranie opłaty za te czynności jest w pewnym sensie uzasadnione.

> [...]
    > podała, że jest po szkole M.Jantos, to zadzwonili do niej ze szkoły, by
    > nie robiła im antyreklamy, bo każda absolwentka pracę po studium dostaje

    Kiedyś można było przyjść do szkoły i w sekretariacie przejrzeć oferty. To
    było bezpłatne, bo nikt z administracji szkoły żadnej pracy w to nie
    wkładał. Ale to było dawno...

    Kasia

  • 4. Data: 2004-10-14 21:18:02
    Od: "misiu" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl>
    napisał w wiadomości news:ckmj3i$3fb$1@druid.ceti.pl...
> [...]
    Jeżeli
    > tak, to pobieranie opłaty za te czynności jest w pewnym sensie

    W Polsce pobieranie opłat za pośrednictwo pracy jest niedozwolone, prawda?
    Więc IMHO nie jest uzasadnione.
    pozdr

  • 5. Data: 2004-10-14 21:37:32
    Od: "Praca na Aukcji - Jobber.pl" <i...@N...jobber.pl>

    > W Polsce pobieranie opłat za pośrednictwo pracy jest niedozwolone,
    > prawda? Więc IMHO nie jest uzasadnione.

    Dlatego pewnie Szkoła dr Jantos pobiera opłatę za "wpis do bazy danych", nie
    za "pośrednictwo pracy".

    --
    Jobber.pl
    aukcyjny portal pracy

  • 6. Data: 2004-10-14 22:00:52
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl>

    Użytkownik "Praca na Aukcji - Jobber.pl" <i...@N...jobber.pl> napisał
    w wiadomości news:ckmris$e0c$1@korweta.task.gda.pl...

    > Dlatego pewnie Szkoła dr Jantos pobiera opłatę za "wpis do bazy danych",
    nie
    > za "pośrednictwo pracy".

    Całkiem możliwe. Przypuszczam, że skoro oficjalnie pobierają opłatę to na
    pewno jakoś określają za jaką legalną czynność to robią...

    A o ww. zakazie nie wiedziałam. Domyślam się, że zakaz dotyczy pobierania
    opłat od poszukujących pracy, a nie od poszukujących pracowników... Tak z
    ciekawości, gdzie o tym mogę poczytać?

    Kasia

  • 7. Data: 2004-10-15 05:43:09
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Kasia Mikołajczyk napisał(a):

> [...]
    > opłat od poszukujących pracy, a nie od poszukujących pracowników... Tak z

    U S T A W A
    z dnia 20 kwietnia 2004 r.
    o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

    Art. 18 i 19 mówią o agencjach zatrudnienia

    Art. 19 pkt 7. Agencja zatrudnienia od osób, dla których poszukuje
    zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej lub którym udziela pomocy w
    wyborze odpowiedniego zawodu i miejsca zatrudnienia, nie może pobierać
    kwot innych niż określone w art. 85 ust. 2 pkt 7.

    Art. 85 mówi o pośrednictwie pracy za granicą. Wychodzi z tego, że w
    przypadku pośrednictwa krajowego _nie_wolno_ pobierać żadnych opłat.

    Art. 121

    1. Kto bez wymaganego wpisu do rejestru agencji zatrudnienia prowadzi
    agencję zatrudnienia, podlega karze grzywny nie niższej niż 3 000 zł.

    2. Kto prowadząc agencję zatrudnienia pobiera od osoby, dla której
    poszukuje zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, dodatkowe opłaty inne
    niż kwota wymieniona w art. 85 ust. 2 pkt 7, podlega karze grzywny nie
    niższej niż 3000 zł.

    No i ciekawe czy są zarejestrowani...

    3mcie się.

    --