PracaGrupypl.praca.dyskusjestudia a kapitał początkowy w ZUS › Re: studia a kapitał początkowy w ZUS
    From: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: studia a kapitał początkowy w ZUS
    Date: Wed, 19 Feb 2003 14:53:30 +0100

    Alfred Kowalski wrote:

    > Kończąc studia dostałem od pani w dziekanacie papierek - zaświadczenie o
    > stanie odbytych studiów, w którym pisze, że wydaje się w celu naliczenia
    > kapitału początkowego przez ZUS.
    > Pamiętam, że pani mówiła, że to bardzo ważne. Coś mi świta w głowie o
    > doliczeniu okresu składkowego za okres studiów ...
    >
    > Tylko teraz nie wiem co robić: podejmuję pracę a w kadrach nie chcą tego
    > papieru. Mam to przesłać jakoś do ZUSu? Czy może do ubezpieczyciela z II
    > filaru.
    > I w ogóle kiedy i jak mam wybrać ten II filar? (podejmuję właśnie pierwszą
> [...]

    Witaj :)

    Stary, nie dziwie sie, ze nie chca tego papierka, bo niby po co on jest
    ? Daruj sobie.
    Filar najlepiej wybrac zaraz po rozpoczeciu pracy, terminu nie pamietam.
    Rankingi funduszy masz w serwisach ekonomiczno-finansowych, wybor nie
    jest trudny.

    Pracuj chlopie dobrze, zarabiaj na zycie, moze na rodzine, a na
    emeryture zbieraj z glowa i nie patrz na ten garbaty ZUS, bo on da Ci
    tylko na codzienny zeschniety sklep na starosc :)

    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>