PracaGrupypl.praca.dyskusjestudent II roku i wolontariat ? › Re: student II roku i wolontariat ?
    From: "kilo" <n...@p...m>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: student II roku i wolontariat ?
    Date: Mon, 9 Jan 2006 21:26:43 +0100

    > nie ma się co oszukiwac- polskie firmy tak dziwnie działają, ze jeśli coś
    > soba przedstawiasz to nie uda Ci sie i tak znależć praktyki, jesli nie
    > masz kogoś znajomego, bo "u nas praktykantow nie ma" po czym okazuje się,
    > że ten i tamten znajomy jednak tam jest , bo mamusia, tatuś itp.... jedyna
    > szansa, że się w koncu pracodawacy polscy obudzą i zaczną godzić się z
    > tym, że bez naboru młodych i dobrych nie maja szans. i jeszcze to
    > podejście, że jak zatrudnią kogoś lepszego to zaraz zajmie im stanowisko.
    > to uczyć sie, rozwijać a nie utrudniac mlodym.

    Czy naprawde uwazasz, ze szef firmy (rzecz jasna prywatnej) niema nic
    lepszego do roboty jak wydawanie wlasnych pieniedzy na beztalentnych
    synow/corki znajonych?

    > całe szczęście, że mi sie udalo z praktykami, w dodatku w przemyśle [może
    > niekoniecznie w tym dziale, który mi się podobał, ale zawsze] i nie mam
    > problemu z dostaniem danych do pracy zaliczeniowej a w przyszłości do
    > maisterki i o to chodzi. a

    Gratuluje. Mi tez :]

    > może właśnie powinien powstac ranking pracodawaców najbardziej
    > sprzyjajacych młodym. to może by kogoś w końcu zmobilizowalo.

    Nie powinien. Tlumy studenciakow wysylaly by podania do firm z pierwszych
    miejsc rankingu nawet bez zorientowania sie czy oferta firm dotyczy ich
    kierunku studiow. Niestety studenci prezentuja zaloscie niski poziom jesli
    chodzi o przygotowanie do przyszlej pracy zwodowej i rozeznanie na rynku.
    Nie wspominajac juz o fakcie, ze CV i LM pisane przez ogromna wiekszosc
    wolaja o pomste do nieba.

    > pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w poszukiwaniu praktyk, staży,
    > pracy :)
    > Danuśka

    Nie tyle powodzenia, co podstawowych umiejetnosci w zdobywaniu pracy!
    Pozdrawiam.