PracaGrupypl.praca.dyskusje › studenci zwolnieni z zusu?

  • 1. Data: 2003-09-29 16:20:52
    Temat: studenci zwolnieni z zusu?
    Od: "koczkodan" <o...@o...pl>

    poproszę jeszcze o przepis prawny wg którego to funkcjonuje i ludzie
    chcą zatrudniać tylko studentów i uczniaków.
    Jak mam udowodonić pracodawcy że się uczę? legitymacją szkolną?
    zaświadczeniem czy jakiś list z zusu? a jak mnie wyleją ze szkoły to jak
    długo jeszcze będe mógł pracować??

  • 2. Data: 2003-09-29 16:42:39
    Temat: Re: studenci zwolnieni z zusu?
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Udowodnic to mozesz aktualna legitymacja studencka.
    Jak Cie wyleja ze szkoly, to albo twoj pracodawca zacznie za ciebie plcic
    ZUS albo zatrudni na Twoje miejsce studenta

  • 3. Data: 2003-09-29 17:19:34
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik Kamil napisał:
    > Udowodnic to mozesz aktualna legitymacja studencka.
    > Jak Cie wyleja ze szkoly, to albo twoj pracodawca zacznie za ciebie plcic
    > ZUS albo zatrudni na Twoje miejsce studenta

    A skąd się o tym dowie?

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 4. Data: 2003-09-29 17:25:20
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Powinien co semestr prosic o Twoja aktualna legitymacje studencka i
    przechowywac jej kopie w aktach. jesli tego nie zrobi, to sam sobie szkodzi
    na wypadek kontroli....

  • 5. Data: 2003-09-29 17:44:05
    Od: "koczkodan" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Udowodnic to mozesz aktualna legitymacja studencka.
    > Jak Cie wyleja ze szkoly, to albo twoj pracodawca zacznie za ciebie
    plcic
    > ZUS albo zatrudni na Twoje miejsce studenta

    Zapisuje się na studia i dostaję legitkę, pokazuję pracodawcy, ale po
    miesiącu wykopują mnie z uczelni a ja nie mówie o tym pracodawcy, to co
    się wtedy dzieje?

  • 6. Data: 2003-09-29 22:19:17
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Prawde mowiac, z punktu widzenia osoby, ktora zatrudnia pracownikow, nie
    chcial bym miec z takim pracownikiem nic wspolnego. Co Ci grozi -
    poswiadczenie nie prawdy, albo zatajenie istotnych z punktu widzenia prawa
    informacji.

    Radze Ci zebys zaczal myslec o podniesieniu kwalifikacji a nie o dosc
    nieudolnym kombinatorstwie...... Moze w tym wlasnie tkwi Twoj problem ze
    znalezieniem pracy

  • 7. Data: 2003-09-29 23:10:21
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Mon, 29 Sep 2003 19:44:05 +0200, "koczkodan" <o...@o...pl> wrote:

    >Zapisuje się na studia i dostaję legitkę, pokazuję pracodawcy, ale po
    >miesiącu wykopują mnie z uczelni a ja nie mówie o tym pracodawcy, to co
    >się wtedy dzieje?

    Popelniasz przestepstwo - zatajenie prawdy lub celowe wprowadzenie w blad celem
    osiagniecia korzysci majatkowej.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 8. Data: 2003-09-30 07:45:23
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    koczkodan <o...@o...pl> wrote:

    > poproszę jeszcze o przepis prawny wg którego to funkcjonuje i ludzie
    > chcą zatrudniać tylko studentów i uczniaków.

    No właśnie. A ja mam pytanie. Jestem studentem i jestem także zatrudniony na
    cały etat. Czy mogę wybrać kto płaci za mnie składki ZUS?
    Czy są jakieś plusy niepłacenia tej składki przez pracodawcę?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2003-09-30 10:13:46
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Nie, zusu nie płaci sie tylko przy zatrudnieniu studenta ponizej 26 roku
    zycia na umowe zlecenie. jesli jest zatrudniony na podstawie umowy o prace,
    to plaacic trzeba...