PracaGrupypl.praca.dyskusjestaz na III roku › Re: staz na III roku
  • Data: 2005-03-16 22:18:09
    Temat: Re: staz na III roku
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem studentem II roku informatyki na Uniwersytecie Slaskim [studia
    dzienne].
    > W przyszlym roku planuje robic staz. Slyszalem, ze urzad placi prawie 500
    > zlotych "zasilku" osobom odbywajacym staz. Zastanawiam sie czy studentom
    III
    > roku juz przysluguja staze [slyszalem opinie ze tylko absolwentom, lub
    IV/V
    > rocznikom] i czy w razie takiej pracy dostaje on takze owa zapomoge
    [dokladac do
    > tego "interesu" nie zamierzam].
    > Z gory dziekuje za sensowna odpowiedz i pozdrawiam :P

    To prawda, ze w UP zarejestrowac sie mozesz tylko jesli jestes na
    zaocznych
    (wieczorowych - nie wiem). Ja w tym roku przenioslem sie z dziennych na
    zaoczne
    i poszedlem sie zglosic do UP. Ale z tego co pamietam wymagaja swiadectwa
    ostatnio ukonczonej szkoly i przy rejestracji nie pytaja o studia.
    Nie musialem przynosci zaswiadczenia, ze jestem studentem z uczelni wiec
    teoretycznie
    moglem powiedziec, ze sie juz nie ucze. Niewiem czy maja jakas mozliwosc
    sprawdzenia
    tego. Mozesz powiedziec, ze zrezygnowales ze studiow, albo lepiej, ze
    jestes teraz na
    zaocznych - nie dostajesz wtedy ubezpieczenia jako osoba uczaca sie, ale
    dostajesz statut
    bezrobotnego czy tam szukajacego pracy - niewiem jaka jest formalna roznica.
    Staz przysluguje Ci rowniez po szkole sredniej. Warunkiem jest
    przepracowanie nie wiecej
    niz 3 miesiecy i wiek ponizej 25 (?) lat no i zakonczenie nauki badz wlasnie
    studia zaoczne.
    Pytanie tylko, czy absolwentowi liceum/technikum dadza staz w firmie
    informatycznej :]
    Jesli nic nie pokrecilem to tak teoretycznie wyglada. Najlepiej jak sie
    przejdziesz do UP
    i wybadasz sytuacje. W moim sa bardzo mile, rzeczowe i ladne :] panie,ktore
    wszystko
    cierpliwie tlumacza.
    Za skladanie niezgodnego z prawda oswiadczenia pewnie mozna trafic na
    sale sadowa
    wiec nie polecam tego rozwiazania. Wlasciwie to sam sie zastanawiam gdzie
    popelnielem
    blad w rozumowaniu :] Bo to raczej nie moze tak dzialac..
    A tak wogole to ciezko by Ci bylo pogodzic staz ze studiami dziennymi.
    To praktycznie
    praca na pelny etat. Szczegolnie, ze staz przerwac mozesz chyba tylko jesli
    dostaniesz
    propozycje pracy na pelnym etacie, a w miesiacu masz prawo do 1 czy 2 dni
    urlopu.

    Jesli napisalem kompletna bzdure to prosze, niech mnie ktos poprawi :]

    Pozdrawiem, Krzysiek.