PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-18 15:56:15
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" napisał w wiadomości

    > Wedlug mnie jedynym sensownym rozwiazaniem (stosowanym
    > w lepiej rozwinietych krajach) jest szkolnictwo zdalne - podstawowka
    > i ogolniak przez net, interaktywnie z nauczycielami, niech panstwo
    > dofinansuje mlodym niepelnosprawnym kompa z oprzyrzadowaniem
    > do telekonferencji i interfejsem dopasowanym do ich niepelnosprawnosci,
    > jesli zachodzi taka potrzeba i niech z domu czy szpitala normalnie
    uczestnicza
    > w wymagajacych zajeciach z poziomu SP, gimnazjum i ogolniaka. wystarczylby
    > jeden zespol nauczycieli wlasciwych dla kazdego poziomu nauczania.
> [...]

    Na to też trzeba pieniędzy, prawda?
    I nie tylko na te komputery, ale również na stworzenie platformy
    e-learningowej, zatrudnienie i przeszkolenie nauczycieli, postawienie
    stałego łącza itp.
    Pomysł jest warty rozważenia, tylko że i tak na to potrzeba cały czas
    pieniędzy z podatków, bo nie znajdzie się tylu sponsorów, żeby
    to sfinansować.

    Trzeba by było wydać kupę pieniędzy na 'dostosowanie interfejsu',
    a więc np. produkcję odpowiednich manipulatorów dla osób
    z problemami z poruszaniem się (np. paraliż od karku w dół).
    W Polsce jakiś zespół naukowców i studentów (nie pamiętam jakiego
    uniwersytetu) eksperymentalnie pracował nad systemem
    pod konkretnego człowieka, który komunikował się z otoczeniem
    przy pomocy mrugania powiek.

    Pytanie: jakie są koszty takich badań? Jakie są koszty wytworzenia
    takich urządzeń? Kto podejmie się produkcji, jeśli to nie państwo
    będzie finansowało, a sami zainteresowani?

    --
    Koziorozec