PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-18 17:10:15
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:dj3609$ji5$1@inews.gazeta.pl...

    > uczestnicza
    >
    > Na to też trzeba pieniędzy, prawda?
    > I nie tylko na te komputery, ale również na stworzenie platformy
    > e-learningowej, zatrudnienie i przeszkolenie nauczycieli, postawienie
    > stałego łącza itp.

    Wydatki na osobe, jesli choc polowa z objetym tych osob bedzie potem w
    stanie sama sie utrzymywac, sa w tym przypadku znacznie mniejsze niz
    wyplacanie im renty do konca zycia.

    zreszta platforma, nauczyciele, lacze itd. to sa wydatki, na ktore stac
    wiele srednich i duzych firm, ktore w ten sposob np. szkola swoich
    pracownikow. Nie sa to duze wydatki z punktu widzenia sektora B2B. Sprzet
    oczywiscie bylby przechodni, wypozyczany na czas nauki i potem sluzacy
    nastepnemu uczniowi, o ile sie nie zepsuje przez ten czas.

    > Trzeba by było wydać kupę pieniędzy na 'dostosowanie interfejsu',
    > a więc np. produkcję odpowiednich manipulatorów dla osób
    > z problemami z poruszaniem się (np. paraliż od karku w dół).
    > W Polsce jakiś zespół naukowców i studentów (nie pamiętam jakiego
    > uniwersytetu) eksperymentalnie pracował nad systemem
    > pod konkretnego człowieka, który komunikował się z otoczeniem
    > przy pomocy mrugania powiek.
    >
    > Pytanie: jakie są koszty takich badań? Jakie są koszty wytworzenia
    > takich urządzeń? Kto podejmie się produkcji, jeśli to nie państwo
    > będzie finansowało, a sami zainteresowani?

    To bardzo smutne, jesli ktos moze tylko mrugac powiekami i w jego przypadku
    dostosowanie interfejsu byloby b. kosztowne; ale znakomita wiekszosc tych
    dzieci, ktore z powodu pobytow w szpitalach i na rehabilitacji ma opoznienia
    w nauce, ma co najmniej jedna konczyne sprawna (ludzie sie ucza pisac
    stopami na klawiaturze, widzialam) i interfejs wystarczylby nie odbiegajacy
    wiele od normalnego. Na miejscu rzadzacych zajelabym sie tymi, dla ktorych
    mozna to zorganizowac po rozsadnych kosztach, reszta musialaby poczekac na
    lepsze czasy. Dla czesciej wystepujacych chorob wszystko jest juz
    wynalezione, tylko z powodu kosztow produkcji - drogie.

    I.