PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: socjalisci atakuja
    Date: Tue, 18 Oct 2005 17:06:51 +0200

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:dj31tk$2r0$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja przepraszam bardzo? Skąd się wzięła korupcja wśród lekarzy???
    > Czy nie z tego, że każdy, kogo stać, dawał 'w łapę', bo myślał, że
    > tak mu lekarz lepiej przeprowadzi operację, bardziej zaopiekuje
    > się osobą bliską itp.? Sami ludzie są temu winni, że pracujący w służbie
    > zdrowia przyzwyczaili się, że lepiej zrobić coś, jak się dostanie

    Ludzie w sluzbie zdrowia zarabiaja za malo w stosunku do kwalifikacji i
    odpowiedzialnosci na nich spoczywajacej. Pacjenci to wiedza. Przypadki
    żądania lapowki i uzaleznienia od tego uslugi w panstwowej sluzbie to
    chamstwo (niech sobie prowadzi wylacznie prywatny gabinet), ale jesli mi
    jest glupio, po ludzku glupio, ze robiacy cos tak waznego dla mnie lekarz
    nie jest dostatecznie wynagradzany, to okazanie wdziecznosci "po" uwazam za
    normalny odruch.

    > A trzeba skończyć z tym lataniem do lekarza z kopertą, z lataniem
    > do pielęgniarek z bombonierkami, czy kwiatami!

    Kwiaty trudno uznac za korzysc materialna, bo konsumpcja polega wylacznie na
    delektowaniu sie byciem docenionym :) a materialnie osoba obdarowana nic z
    tego nie ma poza nietrwalymi roslinkami o krotkotrwalym, dekoracyjnym
    wykorzystaniu.

    > Czy z Twojej wypowiedzi wynika, że większość rent otrzymują
    > osoby, które dały w łapę? Według Ciebie - jaki to może być
    > procent?

    Nie mam pojecia, ile procent i czy jest to wiekszosc. Wiem tyle, ze zjawisko
    istnieje i ze jest na tyle zauwazalne, ze bodajze Hausner chcial sie jakis
    czas temu wziac za weryfikacje.

    > Nie wystarczy dać w łapę lekarzowi, który wystawi zaświadczenie
    > na komisję. W komisji też siedzą lekarze. Czyżby wszyscy zgadzali
    > się brać w łapę?

    Komisja w wielu przypadkach nie bada wnikliwie, tylko patrzy na
    zaswiadczenie i wypytuje, czy to prawda. A powiazania w srodowiskach
    lekarskich sa mocne. Zreszta, juz kiedys taka mini-mafie
    lapowkarsko-orzecznicza znaleziono i aresztowano. Doszlo do tego zdaje sie
    tak, ze podkablowal pacjent, ktory zaplacil, ale nie dostal :)

    > Poza tym zapominamy o jednym, najważniejszym.
    > Renta zazwyczaj nie wystarcza do przeżycia, bo rzadko jest tak, aby
    > przyznać tak wysoką rentę, aby się z tego utrzymać.

    Na wsi post-PGRowskiej jest to znaczacy dochod w rodzinnym budzecie,
    poniewaz wydatki na zywnosc z powodu wlasnych upraw sa dosc niewielkie. To
    podobno w tych rejonach zjawisko wyludzonych rent przybiera najwieksze
    rozmiary. Zreszta mowimy o rencie nieslusznie przyznanej, wyludzonej -
    czesto laczonej z praca na czarno, wykonywana przez calkiem sprawnego
    czlowieka.

    I.