PracaGrupypl.praca.dyskusje › skrócenie okresu wypowiedzenia

  • 1. Data: 2011-08-30 15:28:17
    Temat: skrócenie okresu wypowiedzenia
    Od: KK <k...@g...com>

    Chciałbym jak najszybciej rozstać się "pokojowo" z firmą w której
    obecnie pracuję, niestety obowiązuje mnie trzymiesięczny okres
    wypowiedzenia. Zgodnie z tym co powiedziała mi kadrowa, bieg okresu
    wypowiedzenia zaczyna się z pierwszego dnia miesiąca następującego po
    miesiącu w którym zostało złożone wypowiedzenie.
    Czyli najgorszy dla mnie wariant to:składam papier po 1.09 ->
    wypowiedzenie kończy się 31.12.
    Dużo lepiej bym wyszedł gdybym złożył wypowiedzenie jutro ->
    wypowiedzenie kończy się 30.11.

    Wymyśliłem, że złożę jutro wypowiedzenie wraz z prośbą o skrócenie
    okresu wyp. do miesiąca. Gdyby pracodawca się na to zgodził i taką
    zgodę wyraził od ręki to związany byłbym z firmą do 30.09.

    Pytanie moje jest następujące:
    Co się stanie jeśli pracodawca nie zgodzi się na skrócenie okresu
    wyp., ale odpowiedzi tej udzieli we wrześniu? Całe
    wniosek(oświadczenie?, zawiadomienie?) o wypowiedzenie umowy jest
    nieważne i muszę je składać na nowo(co będzie skutkować tym że będę
    pracował do 31.12) czy wypowiedzenie pozostaje w mocy(i stosunek pracy
    kończy się z dniem 30.11)?

    KK

  • 2. Data: 2011-08-30 18:32:11
    Temat: Re: skrócenie okresu wypowiedzenia
    Od: MarKust71 <m...@g...com>

    On 30 Sie, 17:28, KK <k...@g...com> wrote:
    > Chciałbym jak najszybciej rozstać się "pokojowo" z firmą w której
    > obecnie pracuję, niestety obowiązuje mnie trzymiesięczny okres
    > wypowiedzenia.

    Po pierwsze, sądząc po Twojej wypowiedzi (dywagacje pt. "gdyby
    pracodawca"), nie pomyślałeś o rozwiązaniu najprostszym. Idź do
    pracodawcy i zaproponuj rozwiązanie umowy o pracę natychmiast za
    porozumieniem stron. Każdą umowę można tak rozwiązać. Nie tylko o
    pracę. Być może pracodawca też jest tym zainteresowany ? Wypowiedzenia
    są potrzebne wtedy, kiedy jedna ze stron nie chce się dogadać i po to
    są "okresy wypowiedzenia". Jak się nie zgodzi "za porozumieniem
    stron", to zaproponujesz skrócenie okresu wypowiedzenia np. do czasu
    znalezienia na Twoje miejsce zastępstwa.
    Jak się nie uda dogadać w powyższy sposób, składasz najzwyczajniej w
    świecie jednozdaniowe oświadczenie "Wypowiadam umowę o pracę z
    dniem ...." i oddajesz komuś, kto może Ci potwierdzić, że do
    pracodawcy to wpłynęło konkretnego dnia.
    Jeśli okres wypowiedzenia masz w miesiącach (piszesz, że trzy), to
    dobrze byłoby to zrobić 31.8., bo składając we wrześniu zgodnie z art.
    30 §2 ze zn. 1 kodeksu pracy wypowiedzenie trwałoby, tak jak
    przypuszczałeś, do końca trzeciego miesiąca licząc od października,
    czyli do końca grudnia. Składając wypowiedzenie jutro na pewno
    oszczędzisz jeden miesiąc. Na takie przypadki warto mieć w umowie
    wypowiedzenie "12 tygodni", zamiast "3 miesiące" - wtedy czekasz tylko
    do kolejnej soboty ;) Nie jestem pewien, co sądy na taki przypadek,
    ale ja bym powalczył ;)

    Marek

  • 3. Data: 2011-08-30 18:32:59
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Tue, 30 Aug 2011 08:28:17 -0700 (PDT)
    KK <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > nieważne i muszę je składać na nowo(co będzie skutkować tym że będę
    > pracował do 31.12) czy wypowiedzenie pozostaje w mocy(i stosunek

    Przygotuj papier wypowiedzenia z jutrzejsza data, ale za nim go
    zlozysz idz do pracodawcy i pogadaj. Jesli sie dogadacie, napiszesz
    nowy papier z krotszym czasem, jesli nie, skladasz wypowiedzenie,
    oryginal pracodawcy, kopia z data odbioru i podpisem dla Ciebie i po
    3 miesiacach jestes wolny.

    tyran

  • 4. Data: 2011-08-30 18:38:55
    Od: MarKust71 <m...@g...com>

    On 30 Sie, 17:28, KK <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > nieważne i muszę je składać na nowo(co będzie skutkować tym że będę
    > pracował do 31.12) czy wypowiedzenie pozostaje w mocy(i stosunek pracy

    Jeszcze drobne uzupełnienie:
    Jak się pracodawca nie zgodzi na skrócenie okresu wypowiedzenia, to
    składasz swoje oświadczenie (zaproponowałem treść w poprzednim poście)
    i liczy się data, kiedy to do pracodawcy wpłynęło, a nie kiedy udzieli
    odpowiedzi. Możesz to nawet nadać listem poleconym o godz. 23.59 i z
    tą chwilą będzie skuteczne. Twoje oświadczenie woli jest ważne od
    chwili jego złożenia i niczego na nowo nie będziesz musiał robić.
    Składając je jutro (31.8.) okres wypowiedzenia zakończy się 30.11.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2011-08-30 19:55:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-30, MarKust71 <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > i liczy się data, kiedy to do pracodawcy wpłynęło, a nie kiedy udzieli
    > odpowiedzi. Możesz to nawet nadać listem poleconym o godz. 23.59 i z

    A tu się nie zgodzę. Chyba myli Ci się ze skarbówką. :)
    Skuteczne będzie od momentu kiedy pracodawca miał możliwość się
    z tym wypowiedzeniem zapoznać (data na ZPO, czy na potwierdzeniu
    złożenia pisma w seketariacie lub do rąk pracodawcy).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-08-30 21:39:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    On 2011-08-30 20:38, MarKust71 wrote:
    > odpowiedzi. Możesz to nawet nadać listem poleconym o godz. 23.59 i z
    > tą chwilą będzie skuteczne.

    Nic podobnego. Zgodnie z KC oświadczenie woli złożone drugiej wą, w
    której mogła się ona z nim skutecznie zapoznać. Więc nie wcześniej, niż
    w chwili dotarcia listu do adresata.

    Chwila nadania jest ważna tylko w kilku przypadkach - np. przy nadawaniu
    Pocztą Polską (nie kurierem) deklaracji podatkowych. Ale to zupełnie
    inne przepisy regulują.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2011-08-31 03:38:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 20:32, MarKust71 pisze:
    > Na takie przypadki warto mieć w umowie
    > wypowiedzenie "12 tygodni", zamiast "3 miesiące"

    KP nie przewiduje takiego okresu wypowiedzenia.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-08-31 13:36:43
    Od: KK <k...@g...com>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Po dzisiejszej rozmowie okazało się jednak, że jestem niezbędny w
    firmie i tymczasowo sprawa rozstania została odłożona, ale taka
    sytuacja na pewno powtórzy się kiedyś w przyszłości.

  • 9. Data: 2011-09-01 18:49:57
    Od: "Yapan" <p...@y...pl>

    slowem wyrowali Cie :D

  • 10. Data: 2011-09-02 07:58:05
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > KP nie przewiduje takiego okresu wypowiedzenia.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Oczywiście, ale KP stanowi warunki minimalne, czyli warunki wynikające z
    umowy nie mogą być "gorsze" niż określone w KP. Tak się jednak składa, że
    długi okres wypowiedzenia uważa się za "lepszy" dla pracownika niż krótki,
    bo zapewnia mu byt na dłuższy okres w przypadku utraty pracy.
    --
    jackare