PracaGrupypl.praca.dyskusjeskrócenie okresu wypowiedzenia › Re: skrócenie okresu wypowiedzenia
    From: MarKust71 <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: skrócenie okresu wypowiedzenia
    Date: Tue, 30 Aug 2011 11:32:11 -0700 (PDT)

    On 30 Sie, 17:28, KK <k...@g...com> wrote:
    > Chciałbym jak najszybciej rozstać się "pokojowo" z firmą w której
    > obecnie pracuję, niestety obowiązuje mnie trzymiesięczny okres
    > wypowiedzenia.

    Po pierwsze, sądząc po Twojej wypowiedzi (dywagacje pt. "gdyby
    pracodawca"), nie pomyślałeś o rozwiązaniu najprostszym. Idź do
    pracodawcy i zaproponuj rozwiązanie umowy o pracę natychmiast za
    porozumieniem stron. Każdą umowę można tak rozwiązać. Nie tylko o
    pracę. Być może pracodawca też jest tym zainteresowany ? Wypowiedzenia
    są potrzebne wtedy, kiedy jedna ze stron nie chce się dogadać i po to
    są "okresy wypowiedzenia". Jak się nie zgodzi "za porozumieniem
    stron", to zaproponujesz skrócenie okresu wypowiedzenia np. do czasu
    znalezienia na Twoje miejsce zastępstwa.
    Jak się nie uda dogadać w powyższy sposób, składasz najzwyczajniej w
    świecie jednozdaniowe oświadczenie "Wypowiadam umowę o pracę z
    dniem ...." i oddajesz komuś, kto może Ci potwierdzić, że do
    pracodawcy to wpłynęło konkretnego dnia.
    Jeśli okres wypowiedzenia masz w miesiącach (piszesz, że trzy), to
    dobrze byłoby to zrobić 31.8., bo składając we wrześniu zgodnie z art.
    30 §2 ze zn. 1 kodeksu pracy wypowiedzenie trwałoby, tak jak
    przypuszczałeś, do końca trzeciego miesiąca licząc od października,
    czyli do końca grudnia. Składając wypowiedzenie jutro na pewno
    oszczędzisz jeden miesiąc. Na takie przypadki warto mieć w umowie
    wypowiedzenie "12 tygodni", zamiast "3 miesiące" - wtedy czekasz tylko
    do kolejnej soboty ;) Nie jestem pewien, co sądy na taki przypadek,
    ale ja bym powalczył ;)

    Marek