PracaGrupypl.praca.dyskusje › skąd pieniądze na początek

  • 1. Data: 2003-02-21 22:10:01
    Temat: skąd pieniądze na początek
    Od: a...@p...onet.pl

    mam pomysł na własną dzialalnosc gosp.teraz jestem bezrobotna.
    sa niby jakies pozyczki z up ale budzet beda znac w kwietniu.a mi sie koncza
    pieniadze na zycie.co byscie radzili w tym temacie rozpoczynania
    a na marginesie:czy znacie kogos kto dostal taka pozyczke,gdzie sa pieniadze na
    zpobieganie i przeciwdzialanie bezrobociu itd.itp
    a moze macie pomysl skad pozyczyc np. 5000
    pozdrawiam
    ala

  • 2. Data: 2003-02-22 21:06:00
    Temat: Re: skąd pieniądze na początek
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

> [...]
    > pozdrawiam
    > ala
    > Zależy co zamierzasz otworzyć 5000 tys. jest to za mała suma , aby
    startować .Wiadomo pierwsze miesiące inwestujesz , ale musisz liczyć koszta
    nim zarobisz już w pierwszym miesiącu płacisz ZUS ,podatek ,VAT, księgowa i
    być może pracownika , dzierżawa lokalu. Jeszcze nie zarobiłaś a już policz
    jakie czekają Cię koszta.
    Nie wiem co zamierzasz otworzyć , ale kwota 5000 to w dzisiejszych czasach
    moim zdaniem mało.
    Musisz wszystko policzyć ile trzeba na początek , żebyś nie miała tyłów.
    Zawsze możesz wziąć kredyt na działalność gospodarczą ( i już musisz dodać
    do swoich wydatków miesięcznych ratę którą musisz spłacać co miesiąc).A może
    rodzina mogłaby wziąć kredyt w banku ,napisz z jakiej jesteś miejscowości to
    łatwiej podunąć pomysł,są różne kasy zapomogowo pożyczkowe.( Jak możesz
    podaj co otwierasz ,jak możesz) POWODZENIA 10000zł.to jest już coś.

  • 3. Data: 2003-02-22 22:50:21
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Zawsze możesz wziąć kredyt na działalność gospodarczą
    gratuluje poczucia humoru!
    kredyt na startujaca DG udzielany bezrobotnej.
    Ciekawe ktory to bank udziela takich kredytow?

    > POWODZENIA 10000zł.to jest już coś.
    jesli 5 tys to nic, to to tylko 2 x nic czyli nic ;-)

    a odpowiadajac na pytani Ali: rodzina albo UP albo poszukiwanie wpsolnika
    do biznesu z kapitalem, ale za to bez pomyslu.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-02-22 22:56:54
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b38urd$qvk$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> Roman Kubik napisał(a):
    > gratuluje poczucia humoru!
    > kredyt na startujaca DG udzielany bezrobotnej.
    > Ciekawe ktory to bank udziela takich kredytow?

    Jeśli ma dobry biznesplan, to może udzieli, ale w tych czasach to
    musiałaby mieć szczęście.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2003-02-23 08:23:57
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    pieniadze na
    > zpobieganie i przeciwdzialanie bezrobociu itd.itp
    > a moze macie pomysl skad pozyczyc np. 5000

    ludzie, może ktos podzieli sie swoimi fantazjami tworzenia firmy za 5 czy 10
    tys zł?
    Byle komputer, faks i pare drobiazgow jak meble do biura kosztuja o wiele
    wiecej, nie mowiac o samochodzie, utrzymaniu serwisu www czy odrobinie choc
    reklamy ...
    Bądźmy raczej realistami.

    Wojtek

  • 6. Data: 2003-02-23 11:20:19
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > ludzie, może ktos podzieli sie swoimi fantazjami tworzenia firmy za 5 czy 10
    > tys zł?
    1. praca jako tlumacz - prowadzisz DG zeby wystawiac faktury zleceniodawcom.
    pracujesz w domu. komputer byc moze juz masz, zlecenia - jesli nie masz,
    to nie musisz sie rejstrowac, a jak juz masz i jestes dobry, to raczej
    sie utrzymasz, wiec inwestycja na poczatek wynosi ZERO.
    jesli nie masz komputera - 5000 na dobry komputer z bajeranckim monitorem,
    jeszcze na pierwsze ZUSy zostanie.
    2. organizator promocji (tacy co szukaja hostess ciagle)
    podobnie - tyle ze wypada miec fax (w domu na poczatek).
    3. programista/webdesginer/grafik/tworca reklamy zewnetrznej
    i wiele wiele innych. [w tych trzeba komputer, drukarke,
    na poczatek wszelkie wieksze prace (na plotter tnacy, offset, sito) mozna
    zlecac firmom zewnetrznym. Jak sie troche okrzepnie, sprawdzi, ze rynek
    jest i ma pieniadze mozna zaczac pozyczac, inwestowac.

    bardzo wiele malych firm moze dzialac w domu, bo klient szukajac taniej oferty
    nie bedzie wybrzydzal, zreszta duza czesc dzialalnosci moze odbywac sie
    albo przez internet, albo w celu dogadywania sie mozna pojsc DO klienta...
    ... jeszcze bedzie sie czul dopieszczony...

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-02-23 13:30:27
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > być może pracownika , dzierżawa lokalu. Jeszcze nie zarobiłaś a już policz

    Jesli firma oznacza bycie prezesem to koszta ogromne ale jesli na poczatek
    tylko wlasna praca z mozliwoscia wystawiania rachunkow/faktur to:

    Z tego co wymieniles kosztem moze byc tylko ZUS no i lokal jesli rodzaj
    dzialalnosci tego wymaga.
    Podatek dochodowy i VAT to nie koszty. Masz dochody to masz z czego placic,
    nie masz to nie placisz. VAT tez placisz ~ od marzy. A ponadto chcesz
    sprzedawac komputery to wypadalo by zostac od razu VAT-owcem, ale jesli np.
    maja to byc gole uslugi (pisanie podan, tlumaczenia, programy...) to po co
    ci VAT? Przekroczysz obrot bodajze 40 tys. to musisz ale tez bedzie z czego
    placic
    Ksiegowa potrzebna przy pelnej ksiegowosci tzn. sp. z o.o. lub obrot
    bodajze > 800 tys. euro/rok . Zaloz indywidualna dzialalnosc a nie sp. z
    o.o. to ksiazke sobie sam poprowadzisz, zadna trudnosc. Jak przekroczysz
    800 tys. euro to i na ksiegowa wystarczy.

    Tak naprawde najwazniesze jest to, zeby miec klientow, reszta to drobiazgi.

  • 8. Data: 2003-02-23 18:02:36
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to 23 Feb 2003 11:20:19 GMT, gdy Roman Kubik
    <r...@p...com.pl> napisał:

    >3. programista/webdesginer/grafik/tworca reklamy zewnetrznej
    > i wiele wiele innych.

    I nie zapominajmy o oprogramowaniu. W przypadku webdesignera wystarczy
    jakiś edytor freeware + GIMP (ew. Pajączek i Paint Shop Pro, co nie jest
    aż tak wielkim wydatkiem), ale grafik musi mieć już programy standardowe
    typu Photoshop i Corel. A to już grube tysiące.

    Choć nie jestem pewien czy policja i BSA interesują się jednoosobowymi
    DG.

    pzdr
    Robert

  • 9. Data: 2003-02-23 21:05:16
    Od: a...@p...onet.pl

    witam,dziekuje za odzew
    >kwota 5000 to w dzisiejszych czasach moim zdaniem mało
    i ja to wiem podalam minimalna kwote ktora by sie przydala.moj pomysl nie
    wymaga specjalnych nakladow finanasowych jesli zlece wykonywanie pewnych
    czynnosci innym bo jak sie okazuje a sprawa "niestety" dotyczy gastronomii
    przepisy w Polsce sa bardzo rygorystyczne..lokal to za duze koszty(nie sam
    wynajem tylko przystosowanie zatwierdzanie i inne sposoby dymania nas przez
    Panstwo ;). a wiec pieniadze potrzebne bylyby glownie na samochod dostawczy z
    homologacja
    >A może rodzina mogłaby wziąć kredyt w banku
    niestety moja rodzina jest nieliczna a jesli juz to zbyt bojazliwa wiec odpada
    chcialam pozyczke z UP niestety nie maja jeszcze budzetu na ten rok i moze w
    marcu kwietniu, no i trzeba zyrantow.moze i by sie znalezli ale mieszkaja w
    innych miastach a stawic sie trzeba osobiscie(choc to podpis weksla)swoja droga
    to jaja chyba sobie robia z bezrobotnych
    >napisz z jakiej jesteś miejscowości to łatwiej podunąć pomysł,są różne kasy
    >zapomogowo pożyczkowe
    jestem z wawy.gdzie sa te kasy zapomogowe?
    >poszukiwanie wspolnika do biznesu z kapitalem, ale za to bez pomyslu.
    szukam dzwonie oglaszam narazie nie ma odzewu choc ogloszen typu"zainwestuje
    pieniadze szukam pomyslu" jest mnostwo.to pewnie znaczy ze chca zrobic z ciebie
    walka
    >Tak naprawde najwazniesze jest to, zeby miec klientow
    jestem pewna ze mialabym.
    najgorsze jest to ze ja naprawde wpadlam na latwy i dobry pomysl a Panstwo
    tworzy jakies programy z ktorych nic nie wynika.rozumiem ze roszczeniowa
    postawa to cos nagannego ale gdybym chciala duzo a tak malym kosztem
    przestalabym byc bezrobotna a mysle ze z czasem stworzylabym nowe miejsca pracy.
    a moze dzialac na czarno?jak myslicie moze powinnam olac Sanepid j jego dziwne
    pieniezno-chlonne przepisy ?
    pozdrawiam czekam na dalsze uwagi
    ala

  • 10. Data: 2003-02-23 21:14:08