PracaGrupypl.praca.dyskusje › robienie stron WWW na umowę-zlecenie

  • 1. Data: 2008-07-29 17:03:33
    Temat: Re: robienie stron WWW na umowę-zlecenie
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Jestem informatykiem, który stracił pracę. Aktualnie uczę się technologii
    > internetowych (głównie tworzenie stron WWW) i chciałbym się tym zajmować.
    > Zanim znajdę pracę chciałbym robić takie strony na umowę-zlecenie. Mam
    > pytanie, czy to ma sens od strony prawnej i jak mam ewidencjonować
    > przychody? (Kompletnie nie znam się na zagadnieniach prawnych czy
    > prowadzeniu działalności gospodarczej jeśli to byłoby konieczne w moim
    > przypadku).
    > Prosiłbym o pomoc. Dziękuję.

    Pytanie pomocnicze: czy to Ty robisz regularny syf na grupach
    pl.soc.seks, pl.soc.seks.towarzyskie, pl.sci.psychologia i być może
    innych, czy ktoś się pod Ciebie podszywa?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-07-30 12:52:58
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 29, 8:53 pm, r...@p...onet.pl wrote:

    > Zanim znajdę pracę chciałbym robić takie strony na umowę-zlecenie. Mam
    > pytanie, czy to ma sens od strony prawnej i jak mam ewidencjonować
    > przychody?

    Przy umowach na zlecenie musisz jedynie wypełnić PITa na koniec roku.
    Zleceniodawca zajmuje się odprowadzeniem zaliczki podatku. Podobnie
    przy umowach o dzieło, które są dla tego rodzaju zadań dużo
    korzystniejsze (mniej oddajesz państwu).

    Co do własnej działalności, to ze względu na stałe opłaty dla ZUS ma
    ona sens dopiero gdy zlecenia masz regularnie i na sensowne kwoty. W
    zamian dostajesz możliwość odliczania od przychodu kosztów związanych
    z działalnością (np. zakup sprzętu, abonament za internet i telefon,
    itp.).

    --
    mihau

  • 4. Data: 2008-07-30 13:27:42
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    mihau pisze:

> [...]
    > przy umowach o dzieło, które są dla tego rodzaju zadań dużo
    > korzystniejsze (mniej oddajesz państwu).

    true
> [...]
    > zamian dostajesz możliwość odliczania od przychodu kosztów związanych
    > z działalnością (np. zakup sprzętu, abonament za internet i telefon,

    A to juz nie takie tanie - jesli masz firme cale oprogramowanie musisz
    miec legalne - wiec sobie policz z czego korzystasz

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-07-30 15:34:44
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 30, 3:27 pm, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    > A to juz nie takie tanie - jesli masz firme cale oprogramowanie musisz
    > miec legalne - wiec sobie policz z czego korzystasz

    Gwoli ścisłości: nie mając firmy zazwyczaj tak samo musisz, tylko
    ryzyko kontroli jest mniejsze. A mając firmę, możesz to oprogramowanie
    wciągnąć w koszta, czyli upraszczając - kupić taniej.

    W przypadku stron www sprawa zazwyczaj rozstrzyga się na robieniu lub
    nierobieniu zaawansowanej grafiki, a więc konieczności posiadania
    photoshopa bądź jej braku :)

    --
    mihau

  • 6. Data: 2008-07-31 07:12:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    mihau pisze:
    > W przypadku stron www sprawa zazwyczaj rozstrzyga się na robieniu lub
    > nierobieniu zaawansowanej grafiki, a więc konieczności posiadania
    > photoshopa bądź jej braku :)

    No tu bym nie przesadzał, znam wielu grafików, którzy używają innych
    narzędzi niż photoshop :)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2008-07-31 09:29:17
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 31, 9:12 am, Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    > No tu bym nie przesadzał, znam wielu grafików, którzy używają innych
    > narzędzi niż photoshop :)

    Do robienia grafiki na strony www? To ciekawe. Wiem, że z pewną dozą
    samozaparcia można w miarę efektywnie korzystać z Inkscape + GIMP, ale
    może znasz jakieś inne rozwiązania?

    --
    mihau

  • 8. Data: 2008-07-31 11:42:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    mihau pisze:

    > Do robienia grafiki na strony www? To ciekawe.

    Ano niewielu takich jest, ale są tacy.

    > Wiem, że z pewną dozą
    > samozaparcia można w miarę efektywnie korzystać z Inkscape + GIMP, ale
    > może znasz jakieś inne rozwiązania?

    Nie jestem grafikiem, więc w szczegóły nie wchodziłem, ale z racji
    używanych systemów niektórzy z nich nawet nie mogliby korzystać z
    photoshopa, co nie znaczy, że jeśli któryś przy takowym usiądzie też
    sobie poradzi.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2008-07-31 23:34:29
    Od: r...@p...onet.pl

    Patryk Włos wrote:
    > Pytanie pomocnicze: czy to Ty robisz regularny syf na grupach
    > pl.soc.seks, pl.soc.seks.towarzyskie, pl.sci.psychologia i być może
    > innych, czy ktoś się pod Ciebie podszywa?

    Ja tam nie robię syfu tylko porządek. Syf to tam robią inni, a ja to
    naprawiam. Jak Ci się nie podoba to co robię, to kup sobie Pismo Święte
    albo Koran albo Bhagavadgitę i czytaj zamiast moich postów. Na grupy
    pl.soc.seks.* nie powienieneś zaglądać, a jeśli nie potrafisz się
    powstrzymać to znajdź sobie grupę anonimowych seksoholików i się lecz.
    Pozdrawiam.
    /RAM/

  • 10. Data: 2008-08-01 20:19:50
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Maverick pisze:

    > true

    Co do tego można mieć wątpliwości. Bo taka umowa może podlegać pod Vat.
    Do kwoty 10 tys euro lub innych warunkach /o których mówi ustawa/ nie
    trzeba płacić z umów o dzieło/zlecenie vatu. Więcej o tym poczytaj w
    archiwum grupy pl.soc.prawo.podatki.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu