PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie (umowy)

  • 1. Data: 2005-02-24 21:47:17
    Temat: pytanie (umowy)
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Sytuacja wyglada tak. Pracodawca dostal od instytucji finansujacej projekt
    okreslona sume na wynagrodzenia poszczegolnych pracownikow pracujacych przy
    tym projekcie. Jest to jego brutto-brutto i wiecej ani mniej nie moze na to
    wydac. Chce przy tym zatrudnic pracownikow juz przez niego zatrudnionych na
    umowe o prace, na osobne umowy. Chce, zeby pracownicy dostali z tego jak
    najwiecej na reke i pracownicy oczywiscie tez tego chca.

    Grono konsultacyjne nic madrego nie wymyslilo - umowa zlecenie wychodzi tak
    jak o prace, umowa o dzielo rowniez, bo przy zatrudnianiu na umowe o dzielo
    kogos, kto jest juz zatrudniony w tym samym zakladzie na umowe o prace umowa
    o dzielo tez jest oskladkowana. Czy moze jest jakis sposob, oczywiscie w
    pelni zgodny z prawem, zeby wycisnac z tego jak najwieksze netto, wieksze
    niz powyzszych wersjach? Jesli ktos wymysli cos genialnego, bede bardzo
    zobowiazana.

    I.

  • 2. Data: 2005-02-24 21:58:33
    Temat: Re: pytanie (umowy)
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Dnia Thu, 24 Feb 2005 22:47:17 +0100, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > Niegenialne, ale stosowane - zaplacic zonom , mezom i rodzicom pracownikow
    > na umowy o dzielo.
    > Poniewaz pieniadze juz sa przyznane, odpada mozliwosc przepuszczenia ich
    > przez osobna firme, ktora zaplaci waszym , wspolpracujacym z nia
    > pracownikom.

    Dziekuje, ale nikt tego nawet nie rozwazal, bo bycie czystym jak lza jest
    traktowane z pelna powaga. I naprawde pytam sie o rozwiazanie, w ktorym nie
    ma ) _zadnego_ robienia czegos niezgodnie z prawda. Jesli naprawde nie
    istnieje, to szkoda, bo wszyscy zainteresowani sa juz w pelni zadowoleni
    obecnym oskladkowaniem ich umow o prace...

    I.

  • 3. Data: 2005-02-24 22:00:01
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2005-02-24 22:17:05
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > umowe o prace, na osobne umowy. Chce, zeby pracownicy dostali z tego jak
    > najwiecej na reke i pracownicy oczywiscie tez tego chca.

    A bardzo siedząca to robota? Może przegnać ich po pare tysięcy
    kilometrów prywatnym autem. Delegacje póki co są wolne od zapędów
    biurokracji.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 5. Data: 2005-02-24 22:43:02
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > bycie czystym jak lza jest traktowane z pelna powaga.

    Jeden z największych regionalnych dzienników, zamieszczający na
    swoich łamach gromkie artykuły potępiające "wyzyskiwaczy" i broniące
    "interesów" pracowniczeych, sam zatrudnia kogo się da na DG. Dawniej
    było to etat + DG, obecnie tylko DG.
    Ot, dylemat "bycia czystym jak łza"...

  • 6. Data: 2005-02-25 09:53:38
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-02-24, Pe.Ka <c...@t...cy> wrote:
    > A bardzo siedząca to robota? Może przegnać ich po pare tysięcy
    > kilometrów prywatnym autem. Delegacje póki co są wolne od zapędów
    > biurokracji.

    Najlepiej do jakiegoś kraju w którym ustawowa dieta wolna od podatku
    jest stosunkowo wysoka :) Ja przez pół roku w ten sposób byłem w
    Szwajcarii jako pracownik polskiej instytucji KBN-owej - bez umowy,
    bez wynagrodzenia, bez ubezpieczenia :(, ale za to z maksymalnymi
    dietami :)
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 7. Data: 2005-02-25 21:50:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> wystukał[a]:
> [...]
    > w pelni zgodny z prawem, zeby wycisnac z tego jak najwieksze netto,
    > wieksze niz powyzszych wersjach? Jesli ktos wymysli cos genialnego,

    hm.. a może do tej 'brygady RR' ;) zatrudnić jeszcze jedną osobę np. na
    umowę zlecenia (jak najkorzystniej np. studenta). Z innymi zawrzeć też
    umowy zlecenia. Umowa zlecenia ma to do siebie że może być nawet
    _nieodpłatna_. Jeden student zgarnia całą kasę a reszta robi za friko. A
    brygada rozlicza się tak jak chce (student przecież może przekazać im
    darowiznę).
    Legalnie by bylo, ale etycznie to może nie za bardzo.. chociaż darowizny
    są etyczne, pracowanie dla pracodawcy za firko też może być etycznie
    (nowe wyzwania, podniesienie kwalifikacji.. itp....)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #