PracaGrupypl.praca.dyskusje › punktowy system oceny w projektach

  • 11. Data: 2007-07-13 21:06:27
    Temat: Re: punktowy system oceny w projektach
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Fri, 13 Jul 2007 19:18:04 -0000, Tequila Uć wrote:
    > a nie skutkuje to przymykaniem oka na błędy, po to żeby samemu nie być
    > zbyt surowo ocenionym??
    jeżeli ktoś traktuje wytknięcie błędu jako naukę to nie powinno. Jeżeli ich
    ilość ma wpływać na premię to masz rację, ja bym żadnego błędu nie wytknął i
    prawdopodobnie zmienił pracę:)

    Taki wzorek o którym myślisz IMHO by na Nobla zasługiwał.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 12. Data: 2007-07-13 21:43:31
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 19:18:04 -0000, Tequila Uć <p...@p...onet.pl>
    w <1...@n...googlegroups.c
    om> napisał:

    > a nie skutkuje to przymykaniem oka na błędy, po to żeby samemu nie być
    > zbyt surowo ocenionym??
    > Ja też nie chcę tworzyć statystyk dla samego ich tworzenia. Szukam po
    > prostu matematycznego modelu, który będzie potem miał przełożenie na
    > premię.

    http://www.joelonsoftware.com/
    Gdzieś tam było napisane, jak ładnie matematycznymi modelami załątwić
    kreatywność w programowaniu, czyli spowodować, że programiści zamaist
    programować zaczną nabijać punkty w rankingu, kod będzie lepiej
    punktowany i bardziej syfiasty.

    Do audytu kodu musisz mieć bardzo solidne ustalenia.
    I przygotować ewentualnie instancjęweryfikującą jakość owego audytu,
    czyli nie że koleś A umówi się z kolesiem B na tyle a tyle błędów, A je
    zrobi, B je znajdzie, a potem odwrotnie, i obaj będą wygrani, podczas
    gdy tych błędów od początku mogło nie być.
    Gra o sumie zerowej wystartuje wyścig szczurów, o sumie dodatniej
    zarżnie produktywność.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 13. Data: 2007-07-14 17:42:22
    Temat: Re: [OT] Re: punktowy system oceny w projektach
    Od: PZ <p...@m...com>

    szomiz wrote:
    > U?ytkownik "Tequila Uae" <p...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    ps.com...

    > Sadzimy, ze firma dojrzala do uzyskania ISO i zejscia na psy.
    >
    > BP, MSPANC
    >
    > sz.

    A propos ISO. Firma bez iso-> jeden gwizdze, dziesieciu wiosluje. ISO
    9xxx -> 10 gwizdze, 1 wiosluje, ISO 14xxx -> przewazylo kajak i ten
    jeden nie dosiega wioslem do wody, ale wiosluje dzielnie.

    IMHO. Jest cos takiego jak Extreme programing. Mam mala wiedze, ale
    dwoch siedzi jeden pisze drugi patrzy jak chca to sie zmieniaja. Chodzi
    o to, ze koszt naprawy bledu jest najmniejszy na etapie pisania i druga
    osoba do pomocy jest tansza i efektywniejsza niz 7 stopni testow.

    Systemow premiowo punktowych nie polecam.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 14. Data: 2007-07-14 20:11:17
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "PZ" <p...@m...com> napisał w wiadomości

    > IMHO. Jest cos takiego jak Extreme programing. Mam mala wiedze, ale

    Ino, ze to sie (czasami) sprawdza w malych zespolach, a nie w organizacjach
    pretendujacych do miana korporacji.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 15. Data: 2007-07-14 20:47:47
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in message
    > Użytkownik "PZ" <p...@m...com> napisał w wiadomości

    > Ino, ze to sie (czasami) sprawdza w malych zespolach, a nie w
    > organizacjach pretendujacych do miana korporacji.

    Co nie znaczy, ze nie jest w korporacjach niekiedy stosowane. Z roznym
    skutkiem zreszta.

    pzdr
    Muchomor

  • 16. Data: 2007-07-14 21:03:46
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 14 Jul 2007 18:42:22 +0100, PZ <p...@m...com>
    w <0...@m...com> napisał:

> [...]

    > o to, ze koszt naprawy bledu jest najmniejszy na etapie pisania i druga
    > osoba do pomocy jest tansza i efektywniejsza niz 7 stopni testow.

    Mocno zależy od mentalności pracowników i ich własnego i wzajemnego
    przekonania o swojej/cudzej nieomylności.
    Możesz mieć gości przekonanych że oni wiedzą najlepiej i w dowolnych
    konfiguracjach, i żadne extreme im nie pomogą, bo będą robili i
    puszczali przez review takie kwasy, że proszę siadać.

    A błędy to najtaniej poprawić na etapie projektowania ideowego a nie
    kodowania.

    > Przemek

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2007-07-14 21:20:57
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "Tequila Uć" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    ps.com...

    >a nie skutkuje to przymykaniem oka na błędy, po to żeby samemu nie być
    >zbyt surowo ocenionym??

    Code review czy Peer review nie maja na celu oceny _programisty_. Jesli to
    jest Twoim celem to lepiej zapomnij o inspekcjach. W sumie to nie zapominaj
    bo to na prawde potezna metoda w zapewnianiu jakosci, tylko ewentualne
    metryki wykorzystuj do oceny produktu, a nie pracownikow.
    Naczelna idea jest taka, ze zglaszane bledy nie sa atakiem na autora, tylko
    przyczynkiem do poprawienia jakosci kodu. koniec kropka.
    Code review ma za zadanie wychwycic bledy w kodzie, niedostateczna
    jakosc/ilosc komentarzy, brak odnosnikow do dokumentacji, odstepstwa od
    coding standardu jesli taki obowiazuje itp. Jak zaczniesz do tego dorabiac
    ideologie przeliczalna na premie to cala zabawa straci calkowicie sens.

    >Ja też nie chcę tworzyć statystyk dla samego ich tworzenia. Szukam po
    >prostu matematycznego modelu, który będzie potem miał przełożenie na
    >premię.
    Otworz ksiazke do matematyki i wybierz dowolny wzor. wszystkie beda mialy
    taki sam sens.

    pzdr
    Muchomor

  • 18. Data: 2007-07-15 08:46:59
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Tequila Uć <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Zastanawiam si=EA nad wprowadzeniem punktowego systemu oceny
    > zaanga=BFowania ludzi w projektach. Projekty to typowy informatyczny
    > design/tworzenie nowych aplikacji. Ocena ma da=E6 matematyczny wk=B3ad dla
    > decyzji o marchewce (nagroda), jak i karze (obni=BFenie premii
    > pracownika).
    > Posiadacie jakie=B6 do=B6wiadczenie w tym temacie, kt=F3rym mo=BFecie si=EA
    > podzieli=E6??
    > Pzdr
    > Tequila U=E6

    Wszelkie "sistiemy" mają te wadę, że są oparte na jakiś estymacjach na
    poczatku projektu, które potem mają luźny związek z rzeczywistościa na końcu
    projektu, więc jak ktoś sie będzie chcial tego niewolniczo trzymac, to albo
    popadnie w absurdy, albo i tak w końcu będzie decydowal na zasadzie "raz, dwa,
    trzy, nagrode dostaniesz ty", więc całkowie przeciwieństwo swoich założen.

    Najlepsza metoda jest po prostu dobra komunikacja z zespołem, rozmowy,
    dyskusje, okresowa weryfikacje, inspekcje i budowanie sobie obrazu sytuacji na
    podstawie rzeczywistej wiedzy i znajomości co się dzieje.

  • 19. Data: 2007-07-15 13:17:50
    Od: Tequila Uć <p...@p...onet.pl>

    ok. dzięki wszystkim za opinie.

    --
    Tequila Uć

  • 20. Data: 2007-07-19 11:44:28
    Od: "Jackare" <j...@B...pl>

    gdyby skupić się jedynie na aspekcie jakosciowym programowania?? praca
    zorganizowana jest w taki sposób iż fragment kodu (blok) napisany
    przez jednego programistę jest inspektowany przez innego pracownika.
    tak na gorąco:

    Wprowadź sobie coś takiego ale na zasadach doksonalenia zarządzania a nie
    oceny pracowników.
    wyznaczasz timebox i tak jak napisałeś peer review oprogramowania w celu
    utrzymania/podniesienia jakości

    Po kilku iteracjach będziesz wiedział jak zarządzać zadaniami na poziomie
    timebox'u aby się mieścić i robić produkt dobry jakościowo. Do produktu rób
    sobie backlog tworzący bazę więdzy zarówno o produkcie jak i o zarządzaniu.
    To automatycznie da Ci przegląd wydajności pracowników, ale nie
    przekształcaj tego w system oceny bo stracisz ludzi i rozwalisz zespół.

    Dobrze jest wprowadzić test driven development ale to może wymagać naprawdę
    sporych wysiłków bo będziesz musiał zmienic mentaność i sposób myślenia
    ludzi. To bywa bolesne i dla tego lepiej sprawdza się przy budowaniu nowego
    zespołu niż wprowadzaniu zmian w zeposle juz istaniejącym i w pewiem sposób
    zgranym lub dotartym

    ---
    Tequila Uć