PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka po szkoleniu

  • 1. Data: 2007-07-12 09:50:14
    Temat: lojalka po szkoleniu
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Witam wszystkich

    Mam pytanie czy pracodawca moze zmusisc do podpisania lojalki po szkoleniu tzn
    Najpierw odbylo sie szkole i nic nie bylo mowy o lojalce a po powrocie czeka
    na mnie jakies pisemko. Co Wy na to

  • 2. Data: 2007-07-12 09:52:53
    Temat: Re: lojalka po szkoleniu
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    k...@W...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > Najpierw odbylo sie szkole i nic nie bylo mowy o lojalce a po powrocie czeka

    Nigdy nic podpisywać nie musisz.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2007-07-12 10:12:57
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu k...@W...gazeta.pl porozsypywal nastepujace
    haczki:
    > Mam pytanie czy pracodawca moze zmusisc do podpisania lojalki po szkoleniu

    Nie

    > Najpierw odbylo sie szkole i nic nie bylo mowy o lojalce a po powrocie czeka
    > na mnie jakies pisemko. Co Wy na to

    Nic. Pisemko wyrzuc do kosza i poszukaj innego pracodawcy (bo jak wywija
    takie numery to nie warto sie z nim meczyc)

    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-07-12 10:38:00
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

> [...]
    > tzn
    > Najpierw odbylo sie szkole i nic nie bylo mowy o lojalce a po powrocie

    Prawnie: nie
    Moralnie: nie, o ile nie mówili Ci wcześniej o lojalce
    Praktycznie: różnie bywa ;)

    pozdr
    zasiu

  • 5. Data: 2007-07-12 12:23:45
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Hej!

    powiedz co to za firma. Czy jest to TPSA? od znajomych slyszalem ze takie
    praktyki sie tam zdarzaja.

    > Mam pytanie czy pracodawca moze zmusisc do podpisania lojalki po szkoleniu tzn
    > Najpierw odbylo sie szkole i nic nie bylo mowy o lojalce a po powrocie czeka
    > na mnie jakies pisemko. Co Wy na to

    Przed czy po, lojalki nie sa legalne. Mozesz je podpisac, ale konsekwencje z
    tego sa zerowe, bo nie mozna egzekwowac dokumentu jezeli z gruntu rzeczy (prawa
    pracy) nie jest legalny.

    Uwaga: dotyczy to sytuacji, gdzie szkolenie na ktore Cie firma wyslala jest
    konieczne do wykonywania zawodu. Jezeli nie jest konieczne, to po co Cie wysyla?

    Pozdrawiam, Flyte

  • 6. Data: 2007-07-12 12:29:33
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-12 14:23 [Flyte] napisał(a):

    > Przed czy po, lojalki nie sa legalne. Mozesz je podpisac, ale konsekwencje z
    > tego sa zerowe, bo nie mozna egzekwowac dokumentu jezeli z gruntu rzeczy (prawa
    > pracy) nie jest legalny.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że umowa cywilna zawarta pomiędzy firmą
    i osobą fizyczną o finansowaniu jakiegoś szkolenia jest nieważna?
    Sugerowałbym nie rzucać takich opinii bo ktoś jeszcze uwierzy i kłopotów
    sobie narobi.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 7. Data: 2007-07-12 14:41:35
    Od: f...@o...pl

    Witam,

> [...]
    > i osobą fizyczną o finansowaniu jakiegoś szkolenia jest nieważna?
    > Sugerowałbym nie rzucać takich opinii bo ktoś jeszcze uwierzy i kłopotów

    Faktycznie, masz rację. Przyznaje sie do bledu - po prostu zylem w slodkiej,
    jakze wygodnej nieswiadomosci. Twoj post mnie uswiadomil, pogooglowalem i
    znalazlem cos takiego:

    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-artykuly_30
    1.htm#top

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 8. Data: 2007-07-12 17:02:12
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    wrote:

> [...]
    > tzn Najpierw odbylo sie szkole i nic nie bylo mowy o lojalce a po powrocie
    > czeka na mnie jakies pisemko. Co Wy na to

    No to super. Skoro nic nie mówił o "lojalce" przed szkoleniem to teraz
    pozostaje tylko podziękować pracodawcy za darmowy kurs i poszukać sobie
    nowego :-)

  • 9. Data: 2007-07-12 17:52:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f74tgm$dql$1@inews.gazeta.pl k...@W...gazeta.pl
    <k...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Mam pytanie czy pracodawca moze zmusisc do podpisania lojalki po
    > szkoleniu
    Może i przed szkoleniem, i po szkoleniu, a nawet bez szkolenia.
    Warunek jest jeden - że dasz się zmusić.
    Nie ma przepisu mogącego _prawnie_ zmusić kogokolwiek do podpisania
    czegokolwiek.

    > tzn Najpierw odbylo sie szkole i nic nie bylo mowy o lojalce a
    > po powrocie czeka na mnie jakies pisemko. Co Wy na to
    Nic specjalnego. Nie podpisywać i to wszystko.

    --
    Jotte