PracaGrupypl.praca.dyskusjepseudoinformatycy › Re: pseudoinformatycy
  • Data: 2005-07-24 20:34:06
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Immona (2005-07-23 22:56):

    > W naszym pieknym kraju tzw. "informatyka" to rzecz stosunkowo nowa i jako ze
    > komputery wydawaly sie na poczatku dla kazdego "czarna magia dla
    > wtajemniczonych" - nawet na etapie instalacji Windowsa czy zrobienia
    > czegokolwiek - powstalo slowo "informatyk" oznaczajace "ktos posiadajacy
    > jakas bieglosc w poslugiwaniu sie komputerami wychodzaca poza konsumpcyjne
    > uzywanie programow". I w praktyce dzis to obejmuje admina, wdrozeniowca,
    > serwisanta, programiste, analityka, projektanta i inne zawody/zestawy
    > umiejetnosci, ktore sa bardzo zroznicowane i wymagaja zroznicowanych
> [...]

    Powyższa opis zawodu "informatyk" jest całkiem słuszny, bo to właściwie
    nazwa grupy zawodów. Podobnie jest chociażby z lekarzami (internista,
    pediatra, kardiolog, okulista itd.), prawnikami (sędzia, adwokat, radca
    prawny, notariusz itd.) albo budowlańcami (konstruktor, murarz, dekarz
    itd.). Inna sprawa, że mało który laik zdaje sobie sprawę z różnic pomiędzy
    analitykiem, projektantem, programistą, wdrożeniowcem a np. administratorem
    i stąd właśnie wiele nieporozumień.

    MWK