PracaGrupypl.praca.dyskusjepseudoinformatycy › Re: pseudoinformatycy
  • Data: 2005-07-23 13:29:04
    Temat: Re: pseudoinformatycy
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pingwin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dbt9cu$p4f$1@inews.gazeta.pl...
    > Narzeka sie ze na
    > Właśnie, czy to prawda że na tych lepszych prywatnych szkołach informatycznych jest
    wyższy poziom niż na państwowych?? Która z
    > warszawskich uczelni uczy coś konkretnego, jeśli chodzi o informe?. Co
    > sądzicie o WIT http://www.wit.edu.pl/ ? Była ona bardzo zachwalana na
    > którymś forum.

    Witam.
    Swoją przygodę ze studiami rozpocząłem na studiach dziennych znanej raczej
    uczelini (Politechnika Wrocławska). Życie jakoś tak się ułożyło, że trzeba było
    iść do pracy, więc zmiana na zaoczne. Nie znalazłem na PWr niczego, co by mi
    przypasowało, więc poszedłem do prywaciaka (informatyka i zarządzanie: sieci
    komputerowe) i ... jestem zadowolony !
    - kadra to Politechnika i Uniwersytet
    - często jest tak, że mamy poziom nie odbiegający od PWr (nie mówię tu oczywiście
    o matematyce i fizyce, która jest na niższym poziomie ale mnie to i tak nie tykało,
    bo zrobiłem wszystko wcześniej na PWr).

    No i teraz najważniejsze... student 'studiów dziennych' siedzi na uczelni od świtu do
    zmroku,
    ma mało czasu na rozwijanie się, samodoskonalenie, ledwo co znajdzie czas np. na
    organizacje studenckie, etc.
    Student studiów zaocznych to najczęściej nie kołek z bogatego domu (mamusia daje
    synkowi/córeczce na studia) ale osoba, która musi pracować. Taka osobna
    kończąc studia ma już najczęściej doświadczenie ... i jest lepsza od tego, co jest
    absolwentem studiów dziennych!
    Chwalić się tym, że coś się umie zaprogramować przy wyłączonym monitorze? Albo że się
    co semestr uczy C, C++, Pascala? Jak ktoś jest dobry, to _każdy_ język opanuje w
    podstawach
    w tydzień, będzie programował dobrze po paru miesiącach. Chwalić się tym,
    że uczelnie robią krzywdę wtłaczając do głowy, że mając CCNA (Cisco), czy NATP
    (NetWare) jest się kimś? Potem 90% routerów w sieci ma zaprogramowane
    hasło dostępu występujące w podręcznikach Cisco...
    Chwalić się tym, że mimo licznych projektów ludzie nie potrafią pracować w
    zespołach?
    Albo paniczny strach przez 'liderowaniem' ?
    Długo pisać...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,