PracaGrupypl.praca.dyskusje › ==>> przyszłośc informatyka <<==

  • 11. Data: 2002-03-11 17:50:15
    Temat: Re: ==>> przyszłośc informatyka <<==
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Hadam" <P...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:3C8C6D43.F00A93E@comarch.pl...

    > Masz racje - WYDAJE CI SIE.
    >
    > Jesli dobrze zaprojektujesz to duza czesc programowania moze wykonac za
    > Ciebie nawet automat. Np. Rational Rose generuje kod (oczywiscie nie
    > caly) z projektu UMLowego.
    >
    > Programowanie jest bardziej mechaniczne i bezmyslne. Projektowanie jest
    > bardziej zlozonym procesem. Dokladnie tak jak ponizej napisali Kaizen i
    > Daniel. Przyklad z projektowanie i budowa domu.

    Dokladnie tak jak z budowa domu - projektow domu jest do kupienia na peczki,
    ale znajdz dobrego, niepijacego majstra, ktory ci zbuduje solidny dom w
    terminie - to jest sztuka.

    --
    Jacek

  • 12. Data: 2002-03-11 19:22:09
    Temat: Re: Re: ==>> przyszłośc informatyka <<==
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    Użytkownik Piotrek <t...@a...waw.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
    sał:a68qu3$21mr$...@p...acn.pl...

    > prace.
    > pytanie,
    >

    > Ostatnio cos czytalem na ten temat.
    > W tym wszystkim jest tak:
    > Odpowiadasz na ogloszenie np: skladanie dlugopisow:)
    > Wysylasz znaczki oni przysylają Ci oferte i sie zgadzasz. Ale nagle oni
    > Tobie karza zaplacic kaucje w wysokosci np 200 zl. Ty placisz. Oni biorą
    > Twoją kaske i zaczynają nią obracać. W miedzy czasie kupują w hurtowni
    > dlugopisy dla Ciebie rozbierają je, a Ty je skladasz...
    Bratu kazali wyslac 20zl na podany adres i czekac, czekal,czekal i nic
    zadzwonil do firmy , odebrala sekretarka, powiedzial ze zaplacil i nic,
    a ona odlozyla sluchawke , za drugim razem tez.

    Mimo wszystko slyszalem ze jakis kolega od kolegi sie tym zajmuje, ale
    nie wiem ile wtym prawdy i ktora to firma.

  • 13. Data: 2002-03-11 21:47:49
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Witam!
    Jaka jest wg. was najskuteczniejsza forma poszukiwania pracy?
    Poradźcie mi coś bo jak nie znajde jakiejś pracy to zwariuję.
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2002-03-12 07:19:42
    Temat: Re: ==>> przysz?o?c informatyka <<==
    Od: Artur Karazniewicz <k...@s...ctlm.pl>

    > Ale abstrahujac od mojej sytuacji czy sadzicie ze warto sie w to angazowac

    No czegos sie nauczysz na pewno. Jakies doswiadczenie zbierzesz na
    pewno. Jesli nie masz do tej pory zadnego, to zawsze cos do wpisania w
    CV. Ale czy zyski przewyzsza koszty to sie nie wypowiadam bo nie wiem.
    Mysle, jednak ze nauczysz sie tam wielu rzeczy niemierzalnych, tzw.
    'miekkich'. Na pewno ktos to kiedys doceni, tylko ze tych cech juz nie
    wpiszesz w CV.

    Pawel

  • 15. Data: 2002-03-12 08:23:47
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

  • 16. Data: 2002-03-12 15:14:19
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Czy komus z was udalo sie znalesc prace w jakiejs dziedzinie informatyki?
    > Ja skonczylem studia w polowie stycznia i z praca krucho.

    hehe, to tak samo jak ja. Mieszkam w Łodzi i znaleźć tu pracę to na prawdę
    graniczy z cudem. Szukam i szukam i jak na razie nic :(
    Chociaż kilku moich kumpli za bardzo nawet nie szukało, a praca sama ich
    znalazła... jest takie przysłowie i szczęściu... ;-)

    pozdr
    Cholla Yi

  • 17. Data: 2002-03-12 15:56:08
    Od: "Michał 'Czapi' Czapracki" <c...@i...pl>

    > Gliwice - ide do 5 firm na jednej ulicy i znajde prace......
    > Wazne niestety co sie umie..........

    a jakie firmy masz na mysli?

    pret

  • 18. Data: 2002-03-12 22:57:26
    Od: "Beny" <b...@a...de>

    "Beny" <b...@a...de> wrote in message
> [...]
    > radzic.
    >
    > Ktos calkiem madrze zauwazyl, ze swiat PCtami nie stoi i mikroinformatyka
    > potega. Nie wierzycie sprawdzcie czego wiecej sie sprzedaje PCtow czy
    > pralek, kuchenek mikrofalowych, samochodow, komorek, itd. we wszystkich
    tych
    > urzedzeniach brac informatyczna maczala swoje paluszki.
    >
    > Nie przejmuj sie co bys nie wybral teraz to i tak sie okaze ze jak juz
    > opanowales to w wystarczajacym poziomie masz za plecami calkiem duza
    > konkurencje i uwiklasz sie w projekt w ktorego temacie ledwie plywasz -
    ALE
    > jak jestes Informatykiem (takim przez duze I) to dzieki temu czegos sie
    > kiedy nauczyl pewnie sobie dasz rade.
    >
    > Powodzenia
    > Beny

    Po raz kolejny musze przyznac ci racje, informatyk to koles ktory szybko
    jest w stanie sie przystosowac do zmian w duzej mierze powierzchownych. Tak
    naprawde w informatyce poza szumem medialnym nie bylo zadnej rewolucji od
    opracowania programowalnych ukladow elektronicznych (poczatek lat 80).
    Niestety jednak jesli chodzi o mikroinformatyke, to juz jak wspomnialem
    wczesniej u nas w kraju dobrze na tym nie zarobi, ale z tego co slyszalem to
    poczatkujacy programista AHDL w USA zarabia tyle co doswiadczony C++.

  • 19. Data: 2002-03-13 00:56:51
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > sprawa dotyczy kobiety, ktora przepracowala w sumie 35 lat (w tej chwili
    ma
    > 57) i chcialaby przejsc na zmiejszona emeryture (czy jakos tak - raczej
    nie
    > chodzi o wczesniejsza - ale wlasnie zmniejszona - aczkolwiek jesli moze
    byc
    > wczesniejsza - to tez nie jest wykluczone)

    Jeżeli nie jest nauczycielem, to w gre wchodzi tylko świadczenie
    przedemerytalne - tak to sie prawidłowo nazywa i wynosi 80% emerytury.

    > problem tkwi w tym, ze ostatnie 2 lata to wlasna dzialalnosc gospodarcza -
    > co wg kobietki z ZUS'u wyklucza mozliwosc wczesniejszego przejscia na
    > emeryture (przed 60 rokiem zycia) - czy ktos zna podstawy prawne takiego
    > podejscia ?? (ew. gdzie mozna to znalezc w sieci [czego szukac] )

    Swiadczenie przedemerytalne dla kobiety to minimum 30 lat pracy, 50 lat
    życia, oraz rozwiązanie umowy o prace z powodów dotyczących pracodawcy
    art1.ust1 ustawy (przy zatrudnieniu co najmniej pół roku). Podstawa liczona
    jest jako średnia z ostatnich 10 lat pracy (w stosunku do średniej
    krajowej), lub 20 dowolnie wybranych kolejnych lat pracy. W przypadku
    działalności gospodarczej od wysokości opłacanych składek ZUS. Prowadzenie
    działalności gospodarczej wyklucza przejscie na świadczenie przedemerytalne
    przed ukończeniem 58 lat życia.
    Szczegóły "Ustawa o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu".

    Wiesiek

  • 20. Data: 2002-03-16 13:29:30
    Od: "Marcin Operacz" <m...@c...pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a6hlnm$t8j$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "klimb@" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > zasięgnąć
    >
    > Akurat masz szanse. Wchodzi aktualnie VisualStudio.NET. Za kilka lat
    bedzie
    > to dominujaca platforma, ktora wyeliminuje większosć tego co dziś uczą na
    > uczelniach i kursach. Zacznij się tego uczyć (C# i VB.NET), a po pewnym
    > czasie będziesz bardzo konkurencyjny.
    >
    > Wiesiek

    Masz racje tę(tą) technologie m$ mocno przemyślał, jest w pełni
    otwarta(zgodna ze stangardami), zaaprobowana przez organizacje, wszystko
    czego do niej potrzebujesz masz za darmo...
    I niestety kontrolery mikroprocesorowe i całą resztę(typu stinger) też
    będzie można w tym oprogramować.....

    A co do języków to faktycznie teraz wystarczy się Dobrze nauczyć jednego
    obiektowego, zmiana go na inny zajmie Ci 2-3 tygodnie...(pomijając
    przyzwyczajenia, własne doświadczenia przy przechodzeniu z C++ na C#)
    :)

    Zdrugiej strony nie dawno była DNA która miała zrewolucjonizować rynek, ale
    DNA nie działała na naprzykład Linuxie czy innym HP-UX... A .Net Tak....