PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Sat, 9 Apr 2005 17:00:09 +0000 (UTC)

    vertret\(at\)op.pl <vertret @ op.pl> napisał(a):

    > Dużo bardziej chyba są wydajni ludzie, którzy musza codziennie (a nie tylko
    > w czsie rozmowy kwalifikacyjnej) udowadniać, że sa dobrzy w swojej branży i
    > dlatego są angażowani do kolejnych projektów w tej (lub dzięki referencjom)
    > w innej organizacji.
    >
    > Co o tym sądzicie?

    Ja uważam, że wydajniejsi są ludzie bardziej spokojni o przyszłość.
    Tacy, którzy są pewni, ze po weekendzie będzie gdzie przyjść do pracy.
    Idee ciągłego sprawdzania się, udawadniania czegoś sobie i innym, ciągłych
    wyzwań, outsourcingu i freelance, kultywują ludzie, którzy są już ustawieni,
    a więc zawodowi politycy i ustawieni pracodawcy.
    Podchwytują je młodzi absolwenci, którym się wydaje, ze zawsze będą młodzi,
    zdrowi, mobilni, dynamiczni, kreatywni i w czołówce wyścigu szczurów.
    Nic tak nie sprzyja polubieniu etatów, jak wiek powyżej 35 lat, gorsze
    zdrowie, powiększanie się rodziny, chorzy rodzice, którym trzeba pomagać,
    niemożność nadążania za nowościami itp. itd.
    Ja rozumiem, że ludzie, którzy nie nadążają mają w normalnym
    kraju z czasem niższe pensje, ale Polska nie jest normalnym krajem,
    więc nie nadążanie, wiek, choroba własna lub rodziców i inne przypadki
    losowe oznaczają tu postępujacy brak środków do życia.

    Marek