PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzerwa i powrot "na rynek" › Re: przerwa i powrot "na rynek"
  • Data: 2008-01-29 22:57:39
    Temat: Re: przerwa i powrot "na rynek"
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Rad pisze:
    > witam
    >
    > niedlugo koncze studia (akademia ekonomiczna). nie to zebym sie minal z
    > powolaniem, ale po prostu lubie tez robic inne rzeczy - chcialbym sobie ze 3
    > lata popodrozowac po swiecie, poznawac nowych ludzi, a jak skonczy mi sie
    > kasa, pracowac w kraju w ktorym akurat bede - oczywiscie nie w zawodzie :)
    >
    > ale mozliwe ze za te pare lat mi sie odwidzi i zachce pracowac w zawodzie,
    > czy np. w banku, jakies firmie konsultingowej itp
    >
    > czy wiaze sie to z duzo mniejszymi szansami na startcie niz gdybym tej pracy
> [...]

    Od dłuższego czasu studenci zaczynają praktyki, prace w niepełnym
    wymiarze godzin od 5, 4 a ostatnio nawet 3 roku studiów nie tylko po to
    aby zarobić ale głównie by po zakończeniu studiów nie zaczynać kariery
    zawodowej od najniższego szczebla. Podczas studiów każdy z nas gryzł się
    w język dostając robote murzyna tłumacząc sobie - skończę studia będzie
    lepiej i w dużej mierze tak było.
    Niestety u Ciebie jest na odwrót. 4+5 lat wakacji i jeszcze mało, ale ok
    nie nam oceniać. Gdybym miał warunki pewnie też bym się wybrał w jakąś
    podróż, jak na razie szczytem marzeń jest urlop tygodniowy :D

    Nie polecam takiej luki jeśli myslisz poważnie o karierze w tym co
    studiowałeś. Jeśli nawet zostaniesz przyjęty do pracy to sam skończysz
    się psychicznie pracując "pod osobą" która będzie musiała latać na
    uczelnie zaliczać laborki ;) - life is brutal. Znam sytuacje firmy
    outsourcingowej gdzie przyjęto panie-biurwy-sekretarki (matura to maks.
    wykształcenie, praca w budżetówce) w wieku 35-40 lat i burzyły się że
    ich team-leaderkami są dziewczyny w wieku 24-26 lat (studia +
    podyplomowówki + 2 języki).

    Ale nie pytaj co będzie na rynku pracy za 3 lata. Na twoim miejscu nie
    martwiłbym się dostaniem pracy (myślę, że jesteś chłop z jajami i
    potrafisz przekonać managera że właśnie Ciebie potrzebuje) problem widzę
    w umiejętności pracy zespołowej :/

    Pozdrawiam,
    NB