PracaGrupypl.praca.dyskusje › prywatne przesyłki do firmy

  • 11. Data: 2006-12-22 15:02:28
    Temat: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    glosnetu napisał(a):

    [...]

    > Watek dotyczy zgodnosci z prawem i tego sie trzymajmy. Pracodawca ma
    > prawo wprowadzic monitorowanie pracy (rowniez elektronicznie),
    > ogloszajac to pracownikom oraz zabronic wykorzystywania zasobow
    > firmowych do celow prywatnych, umieszczajac stosowny zapis w
    > regulaminie pracy.

    Oczywiście. Nie mam nic przeciwko kontrolom. Ale. W dobrze zarządzanych
    firmach nie ma potrzeby kontrolowania _każdej_ czynności pracownika,
    stąd też prosiłem AU żeby jednak swoje wypowiedzi precyzował. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2006-12-22 15:11:46
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Oczywiście. Nie mam nic przeciwko kontrolom. Ale. W dobrze zarządzanych
    > firmach nie ma potrzeby kontrolowania _każdej_ czynności pracownika,
    > stąd też prosiłem AU żeby jednak swoje wypowiedzi precyzował. :)

    "(...) na jednego mieszkanca jeden szeryf przypadal, jeden szeryf na
    kazdego mieszkanca!" ;)

    --

    glos

  • 13. Data: 2006-12-22 15:19:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    glosnetu napisał(a):

> [...]
    > ogloszajac to pracownikom oraz zabronic wykorzystywania zasobow
    > firmowych do celow prywatnych, umieszczajac stosowny zapis w

    Oczywiscie, ze ma takie prawo. Tworca watku nie wspominal jednak o tym.

    W firmach, ktore ja znam adresowane na nazwiska pracownikow przesylki
    nie sa kontrolowane ani otwierane przez firme.

    j.

  • 14. Data: 2006-12-22 15:25:29
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Prośba. Jak już opisujesz swoje rewelacje, to bądź łaskaw dopisywać "w źle
    > zarządzanej firmie", a nie "w firmie" albo coś w tym stylu. Wyjdzie
> [...]

    Całkowicie się zgadzam. Czym gorsza firma tym sprawdzanie pracowników
    musi być ściślejsze. W niektórych "firmach" gdyby mogli, to by nawet
    w kiblach, sorry toaletach kamery zainstalowali.

    Ze świątecznymi życzeniami

    @ndre

  • 15. Data: 2006-12-22 16:26:27
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 22 Dec 2006 15:02:43 +0100, badzio napisał(a):

    > Wyjatkowo zgadzam sie z AnyUserem. Sekretarka (czy tez osoba odbierajaca
    > poczte) nie wie czy to co przyszlo to jest Twoja prywatna przesylka czy
    > tez firmowa na Twoje nazwisko. A ciezko zeby sekretarka
    > zgadywala czy paczka jest prywatna czy firmowa po tym jak jest
    > zaadresowana (Nazwisko/Firma czy Firma/Nazwisko).

    Ale co ona ma zgadywac? Przeciez ma podpisane dla kogo jest paczka. To, ze
    jest nazwa fiirmy jeszcze nie znaczy, ze to jest firmowa przesylka (a nawet
    jak jest to dla konkretnego czlowieka, a nie sekretarki). Po prostu czasem
    pod danym adresem miesci sie kilka firm i nadawca musi nieco sprecyzowac,
    bo po samym nazwisku moze byc ciezko dojsc..
    --
    marcin

  • 16. Data: 2006-12-22 17:15:09
    Od: "gautama" <g...@o...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Wojciech Bańcer napisał(a):
> [...]

    no właśnie: to że MOŻE nie implikuje od razu, że MUSI. Bo pytanie, czy
    rzeczywiście - jak piszesz- wszystko być kontrolowane powinno?
    Sprawa, która skłoniła mnei do zadania tego pytania, miał jeszcze drugie
    dno, wo którym w sumie powinienem wspomnieć na początku:
    mianowicie przesyłki były otwierane przez sekretariat nawet wtedy, gdy
    adresat był w biurze. W moim odczuciu, w takie sytuacji sekretariat powinien
    dostarczyć przesyłkę nienaruszoną, a otwierać np. w sytuacji, gdy adresat
    jest na urlopie.
    Ale jak mówię - opieram się tylko na osobistych odczuciach, bo fakt, że
    pracodwca ma prawo do kontrolowania.

  • 17. Data: 2006-12-22 17:22:14
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    gautama wrote:

    > Witam, mam taki dziwne troche pytanie:
    > czy Waszym zdaniem, przesyłki zaadresowane imiennie do konkretnego
    > pracownika mogę być bez pytania kontrolowane przez np. sekretariat? Czy jest
    > to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie podlega
    > kontroli firmy?

    wydaje mi sie ze otwarcie paczki adresowanej na firme nie bedzie
    naruszeniem prywatnosci

    natomiast jezeli sekretariat tak z wlasnej inwencji i bez waznego
    powodu otwiera sobie taka paczke to chyba oznacza ze komus sie
    tam bardzo nudzi

  • 18. Data: 2006-12-22 17:30:20
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    gautama wrote:

    > mianowicie przesyłki były otwierane przez sekretariat nawet wtedy, gdy
    > adresat był w biurze.

    jezeli nie dzialo sie to na polecenie przelozonego, to moze kierownictwo
    powinno komus wyjasnic czym ma sie zajmowac w godzinach pracy, bo
    otwieranie paczek ktorymi i tak ma sie zajac kto inny jest strata czasu

    > a otwierać np. w sytuacji, gdy adresat
    > jest na urlopie.

    po uprzednim telefonie, no chyba ze pracownik sobie nie zyczy
    telefonow z firmy w czasie urlopu

  • 19. Data: 2006-12-22 18:22:41
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Dec 2006 01:05:59 +1300, Immona <c...@n...gmailu>
    wklepał(-a):

    >Nie wiem, jak prawo, ale obyczaj zdecydowanie jest taki, ze adres
    >firmowy jest adresem firmy i sekretariat otwiera / moze otworzyc,
    >poniewaz zaklada sie, ze w przesylce na adres firmy nie ma nic, co by
    >bylo prywatne.

    Moim zdaniem sekretariat nie powinien otwierać przesyłek zaadresowanych imiennie
    - nie wszystko jest przeznaczone dla oczu sekretarki/sekretarza (są tacy? :]).

    Najprościej jakby wszyscy stosowali jedną zasadę, jak poniżej :)

    Adres na przesyłce:
    - Imię Nazwisko, Firma -> przesyłka prywatna
    - Firma, Imię Nazwisko -> przesyłka służbowa

    >Jesli pracownik oczekuje przesylki, ktora jest prywatna (np. zamowil
    >sobie cos i podal adres firmowy, poniewaz w godzinach pracy listonosza
    >przebywa w pracy, a nie chce latac z awizem na poczte), to po prostu
    >informuje o tym firme i wtedy firma powinna mu przekazac to w stanie nie
    >naruszonym. Ale wykorzystywanie adresu firmy do celow prywatnych wymaga
    >uzgodnienia tego z firma, podobnie jak wykorzystywanie jakichkolwiek
    >zasobow firmy do celow prywatnych.

    Tam zaraz uzgodnienie z firmą - nie trzeba podań pisać. Ja mówię osobie, która
    przyjmuje przesyłki, że czekam na coś i nie ma problemu. A że zdarza się to
    sporadycznie, to problemu nie ma.

  • 20. Data: 2006-12-22 19:04:17
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    gautama napisał(a):
> [...]
    > jest na urlopie.
    > Ale jak mówię - opieram się tylko na osobistych odczuciach, bo fakt, że
    Ma prawo, ale jak sam czujesz - stosowanie tego prawa wcale nie motywuje
    do pracy tylko budzi wątpliwości.

    pozdr.
    M.