PracaGrupypl.praca.dyskusje › prywatne przesyłki do firmy

  • 21. Data: 2006-12-22 19:54:17
    Temat: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emghnf$mul$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Nie wiem, jak prawo, ale obyczaj zdecydowanie jest taki, ze adres firmowy
    > jest adresem firmy i sekretariat otwiera / moze otworzyc, poniewaz zaklada
    > sie, ze w przesylce na adres firmy nie ma nic, co by bylo prywatne.
    Nie wiem gdzie, na jaką skalę i czy faktycznie istnieje taki obyczaj, ale
    jeśli tak, to jest on prostacki. Przesyłkę otwiera adresat, a nie adres.
    Adres to jedynie informacja, gdzie adresat przebywa. Przesyłka jest
    własnością adresata.

    > wykorzystywanie adresu firmy do celow prywatnych wymaga uzgodnienia tego z
    > firma
    Nie wymaga, nie ma takiego przepisu. To po prostu kwestia dobrych obyczajów,
    kultury itp.
    W przypadku braku takiego uzgodnienia firma może co najwyżej nie przyjąć lub
    odesłać przesyłkę, a nie ją otworzyć, zaś pracownikowi zwrócić uwagę na
    zaistniałą sytuację.

    Jotte

  • 22. Data: 2006-12-22 20:03:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emgpnu$omr$2@inews.gazeta.pl badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> pisze:

    > Sekretarka (czy tez osoba odbierajaca poczte) nie wie czy to co przyszlo
    > to jest Twoja prywatna przesylka czy tez firmowa na Twoje nazwisko.
    To bez znaczenia. Właścicielem przesyłki jest adresat, a nie adres.

    Jotte

  • 23. Data: 2006-12-22 21:04:16
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > jeśli tak, to jest on prostacki. Przesyłkę otwiera adresat, a nie adres.
    > Adres to jedynie informacja, gdzie adresat przebywa. Przesyłka jest

    Ale adresatem jest w tym wypadku m.in. firma. Gdyby na adresie nie
    widniała nazwa firmy, tylko ulica/nr/kod i nazwisko adresata to owszem.

    --
    Filip.

  • 24. Data: 2006-12-22 21:08:40
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

> [...]
    > jeśli tak, to jest on prostacki. Przesyłkę otwiera adresat, a nie adres.
    > Adres to jedynie informacja, gdzie adresat przebywa. Przesyłka jest

    Prostackie będzie traktowanie pracodawcy jak prywatnej skrytki pocztowej.
    Osoba wyznaczona przez pracodawce do odbierania, otwierania i rejestrowania
    przychodzącej poczty reprezentuje firmę z wszelkimi tego konsekwencjami,
    szczególnie widocznymi w wypadku odbierania listów z wypowiedzeniami umów,
    fakturami, pisami z urzędów, sądów, itp.
    Jeżeli na kopercie jest nazwa firmy i jej adres to jakiekolwiek inne dopiski
    nie powinny przeszkadzać w otwarciu, bo się robi burdel a nie sekretariat.

    --
    vertret

  • 25. Data: 2006-12-22 21:16:09
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote in

    > Prośba. Jak już opisujesz swoje rewelacje, to bądź łaskaw dopisywać "w
    > źle zarządzanej firmie", a nie "w firmie" albo coś w tym stylu.
    > Wyjdzie bardziej zgodne z prawdą.

    akurat w tym wypadku kolega ma chyba jednak racje; sadzisz, ze
    sekretariat nie powinien rejestrowac korespondencji sluzbowej?
    przyjdzie taki list, sekretariat otwiera, zaglada do srodka i
    ocenia czego mniej wiecej dotyczy tresc aby nastepnie zarejestrowac;
    dla mnie nie ma w tym nic dziwnego; nie wiem dlaczego zakladacie,
    ze skoro jest imiennie pracownik to zaraz musi byc przesylka z
    allegro, ktora w godzinach pracy warto dostarczyc do pracy;

    adas;

  • 26. Data: 2006-12-22 21:18:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Filip Ozimek napisał(a):

    > Ale adresatem jest w tym wypadku m.in. firma. Gdyby na adresie nie
    > widniała nazwa firmy, tylko ulica/nr/kod i nazwisko adresata to owszem.

    Hmm... Adresatem jest osoba na ktorej nazwisko adresowana jest
    korespondencja. Nazwa firmy w takim przypadku IMHO pelni tylko
    role informacyjna.

    j.

  • 27. Data: 2006-12-22 21:22:40
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    adasiek napisał(a):

> [...]
    > ze skoro jest imiennie pracownik to zaraz musi byc przesylka z
    > allegro, ktora w godzinach pracy warto dostarczyc do pracy;

    Kolega pisał ogólnie o kontroli poczynań pracowników, a nie o przypadkach
    rejestracji korespondencji. I do tego się ustosunkowałem.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2006-12-22 21:22:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emhh8c$m70$1@inews.gazeta.pl Filip Ozimek
    <f...@m...polbox.pl> pisze:

    > Ale adresatem jest w tym wypadku m.in. firma.
    > Gdyby na adresie nie widniała nazwa firmy, tylko ulica/nr/kod i nazwisko
    > adresata to owszem.
    Oczywiście. Wynika to jasno z ustawy prawo pocztowe.

    Jotte

  • 29. Data: 2006-12-22 21:24:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emhhgv$chd$1@news.onet.pl vertret <v...@o...pl>
    pisze:

    > Prostackie będzie traktowanie pracodawcy jak prywatnej skrytki pocztowej.
    Tak jest.

> [...]
    > konsekwencjami, szczególnie widocznymi w wypadku odbierania listów z
    > wypowiedzeniami umów, fakturami, pisami z urzędów, sądów, itp.
    Zapoznaj się z pojęciem adresu i adresata.

    > Jeżeli na kopercie jest nazwa firmy
    > i jej adres to jakiekolwiek inne
    > dopiski nie powinny przeszkadzać w otwarciu, bo się robi burdel a nie
    > sekretariat.
    Nie. Tak jest wtedy, kiedy nazwa firmy jest wymieniona w adresie.

    Jotte

  • 30. Data: 2006-12-22 21:38:09
    Temat: troche OT: prywatne przesyłki do firmy
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    gautama wrote:

    > Witam, mam taki dziwne troche pytanie:
    > czy Waszym zdaniem, przesyłki zaadresowane imiennie do konkretnego
    > pracownika mogę być bez pytania kontrolowane przez np. sekretariat? Czy jest
    > to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie podlega
    > kontroli firmy?

    pytanie zasadnicze, czy w przypadku przesylek ktorych odbior jest
    kwitowany mozliwy jest w ogole odbior przez osobe inna niz
    wskazana jako adresat ?